Onkyo CP-1050

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo CP-1050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Jos 30-11-2017

Zeer mooie maar vooral perfect klinkend.

Geschreven voor: Onkyo CP-1050

Na een teac 400 bt deze onkyo als opvolger gekocht. Wat een kwaliteitsverschil in degelijkheid.
Speler is zwaar. Klinkt echt top echt veel beter dan een cd.
Afwerking is top. Afstellen duurde wat langer dan bij mijn oude platenspeler.
Standaard element klinkt prima maar heb gekozen voor een audio technica dat beter is voor je lps (naalddruk was te hoog)
Heeft geen automatische afslag, maar dat is meestal bij de duurde platenspelers.

Pluspunten

• Zeer mooi uiterlijk
  • Super degelijk
  • Geweldig geluid.
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Geen automatische afslag.

Vinyl 03-10-2017

Niet slecht maar zeker niet goed

Geschreven voor: Onkyo CP-1050

Tja, wat kan ik zeggen. Als je af en toe een plaatje draait en niet kieskeurig bent qua muziek en geluid, dan kun je met een gerust hart deze kopie van de toppers van weleer kopen. Echter er zijn veel betere platenspelers te koop die zowel in specificaties als in geluidskwaliteit en gebruikersgemak deze onkyo makkelijk overtreffen tegen een zelfde prijs. Een goede Japanse jaren 80 platenspeler overtreft deze onkyo makkelijk. Het element is om te lachen en zeg daar verder niets over. Een goed element zoals een ortofon blue kan heel veel goeds doen maar een dergelijk element verdient een veeeeeel betere draaitafel. Dus dat is eigenlijk zonde van het geld. Het is een mooi ding om te zien....PUNT

Pluspunten

• Mooi "klassiek" design
  • Aardige arm
  • Aardige demping

Minpunten

• Specs zeker geen hifi

Carfield52 02-03-2015
Geschreven voor: Onkyo CP-1050

Dit is echt een geweldig goede, degelijke, "ouderwetse" platenspeler zonder poespas (zelfs geen automatische afslag) en dat bevalt mij uitstekend. Absoluut geruisloze direct-drive aandrijving. Het is een apparaat voor de echte vinyl-liefhebber en met het bijgeleverde element levert het een heel mooi vol en warm geluid. Toch zet ik er een ander element in, alleen al om de (m.i. te) hoge naalddruk van 3,5 gram. Echt goede elementen vragen om een naalddruk van 1,5 gram tot hooguit 2,0 gram en echt duur hoeft het niet te zijn. Met bijvoorbeeld een OM-10 Ortofoon-element van pakweg € 60 is al een verbetering te realiseren. Maar je kan natuurlijk ook een (veel) duurder element plaatsen en dan hoort deze platenspeler zondermeer tot de absolute top en kan hij moeiteloos de concurrentie aan met veel duurdere exemplaren.

Label 28-07-2016

Hoi Carfield,
ben het volledig eens met jouw review van deze prachtige platenspeler van Onkyo! Ik heb zelf het element vervangen door een Ortofon 2m red element. Mooi geluid!
Heb echter een vraag; maakt jouw speler bij het indrukken van de start/stop knop ook een kort geluid wat van de aluminium draaiplateau lijkt te komen?

groet,

Label.