Lenco L-3866 USB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenco L-3866 USB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Kees 07-08-2020

Waardeloos.

Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Draaisnelheid is erg onstabiel, op 33 toeren te snel en op 45 toeren te langzaam, ook aansluiten op een versterker is een probleem, waardeloze kwaliteit.

Minpunten

• Toerental niet stabiel.
  • Doet erg goedkoop aan.

jandek 27-02-2014
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Waardeloos apparaat ,toerental constant te snel en dan weer te langzaam niet om aan te horen.
Alle ander functies dus ook niet te gebruiken.

Quillaume 16-09-2011
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik had een draaitafel nodig ,en deze Lenco is het geworden die in de aanbieding was.Eenvoudig en nostalgisch;gewoon opstaan en een plaat opzetten.En de arm verplaatsen met de cue-knop ,voor een andere track.Ik heb het icoon op m"n bureaublad staan om LP-muziek op CD te branden.Maar ik heb een draaitafel om lekker plaatjes te draaien,net als in de jaren"70.Dat hij niet aangesloten kan worden op de PHONO-aansluiting vanwege die voorversterker, was even lastig.Maar op een van de cassettedeck-aansluitingen van de versterker doet -ie het prima.Nadeel:wát een kort audiostekkertje!Nog even een verlengkabeltje erbij.En zo ben ik weltevree over dit draaitafeltje.

eversteegt 18-09-2009
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik heb hem zelf niet in bezit maar mijn ouders hebben hem gekocht, met het idee nog eens een plaatje te kunnen draaien uit hun grote collectie en eventueel te digitaliseren.

Helaas, wat een grote, grote teleurstelling!!!! Werkelijk een pruts product, zelfs voor een Lenco, die prijs-kwalitatief normaal wel aardig zijn... Dit geldt zowel voor het wat meer afgeronde model als de wat meer rechthoekige.

* Naalddruk niet instelbaar, dus OF te licht, OF te zwaar

* Draaisnelheid niet precies

* Ergste: Het apparaat beschermte compleet NIET tegen resonanties. Het is zo licht dat je hem haast op een grote betonnen muur moet zetten om niet bij het minste of geringste (een keer hoesten of de deur van de buren is al genoeg) ALLES wat je in de omgeving van de speler uitvreet terug te horen in de speakers.

Ondanks de prijs van dit product is het werkelijk een schande.... breng dan niets uit!

Roxia 23-11-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik ben tevreden met deze platenspeler, om gewoon lekker plaatjes te draaien, opnemen nog niet geprobeerd omdat ik heb daar dus niet voor gekocht heb.
Alleen om tijdens het afspelen ook het geluid te horen moet je audacity starten Dan ga je naar Bewerken, voorkeuren, tabje audio i/o
Onder opnemen selecteer je Microfoon (2-USB Audio Codec)
En je zet een vinkje bij softwarematige playtrough
En dan klik je op de rechter equelizer (de rode) en selecteert daar op ingang monitoren, zo is het geluid ook te horen via de pc. Zonder dat je daadwerkelijk opneemt. Je kunt ook gewoon op opnemen drukken en dan pauze dan hoor je het geluid ook via de boxen van de pc.
Alle andere geluiden van de pc, zijn tijdens het gebruik van de platenspeler geblokkeert, zodra de usb kabel wordt ontkoppelt is het bij mij weer normaal.

danny roose 10-09-2012

het lukt bij mij simpelweg niet om te installeren

Kabel Henkie 22-10-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Prima ding. Lekker goedkoop om even een paar plaatjes op CD te zetten. Ik heb +/- 10 platen waarvan ik de muziek niet op CD of internet kan vinden. Natuurlijk zijn er veel betere manieren om je vinyl te digitaliseren, maar dat kost dan ook wat. Voor gebruikers die nog nooit met audiosoftware gewerkt hebben zal het allemaal niet meevallen. De Audica software is ook goed te gebruiken voor het bewerken van andere geluidsbronnen (leuk speelgoed). Ik heb de tulpkabels op mijn versterker aangesloten en de USB aan de compu gehangen. Mijn compu hangt op zijn beurt weer aan de versterker op een andere ingang (Tape/MD). Zo kan ik ook een plaatje horen zonder de computer. De kwaliteit van dit plastic apparaat laat te wensen over, maar voor die enkele keer...?

bbtk 29-01-2014

Beste,
Het lukt me niet om tijdens het opnemen de plaat te horen
en afspelen gaat ook niet?
Weet jij raad
DBV.
Hugo

Jeffry 22-07-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik heb deze platenspeler nu een week in bezit en ben er erg tevreden over,het enige waar ik mij tot nu aan erger is dat de kleine versterker in de kop van de naald een halve seconde vertraging heeft met het geluid wat je op je laptop/versterker krijgt dus moet je de kap goed dichtdoen door de rubbertjes bij de zijkanten even eruit te halen zodat je het geluid niet meer hoort,nog een nadeel is de rubberen schijf die erbij gelevert word waar de plaat op komt te liggen,stof wat op de platen komt (en ik veeg al het stof er altijd af met een anti statisch doekje) komt weer op de rubberen plaat terecht en dat is erg moeilijk te verwijderen,alleen door hem eraf te halen en onder de kraan te houden,het beste was een plastice schijf die er voor altijd op vast zit.Ik zelf was al bekend met Audacity,het audio opname programma wat meegeleverd wordt dus ik kon er zo mee overweg.Maar voor mensen die het niet kennen staat het duidelijk aangegeven in de handleiding.

telster 01-03-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

zonet gekocht, heb nog even getwijfeld aangezien veel rewiews, ben namelijk geen deskundige. Maar binnen het half uur had ik prima LP muziek op cd gebrand. instalatie werkt prima en opnemen ging erg goed, misschien is de muziek kwaliteit discutabel, maar dat waren de oude LP's ook.
ben erg tevreden nu maar, de rest van de mogelijkheden bekijken.

bbtk 29-01-2014

Beste ,heb deze ook net aangschaft ,maar het lukt me niet om op te nemen of te beluisteren tijdens opnemen.
Weet jij raad?
DBV.
Hugo

P. Nouwens 10-02-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik gebruik de software die is meegeleverd niet meer, maar ik ben overgestapt op polderbits. Binnen het uus had ik mijn eerste mp3 op schijf staan! Daarvoor had ik dagen zitten ploeteren met audacity, maar dit is de simpelheid zelf. aanrader!!

Joep Westerhof 15-01-2008
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Dit apparaat van Lenco is echt slecht. Goedkope plastic afwerking met een goedkoop naaldje/elementje waardoor je absoluut niet de beleving van vroeger hebt.
Het kost weinig, maar dan heb je ook niets. Ik heb 'm dan inmiddels ook teruggebracht naar de winkel en een nieuwe Kam DDX-5000 aangeschaft met daarbij een Kam USB-HUB voor aansluiting op mijn computer en dit kost meer, maar is ook stukken beter.
Voor wat betreft de Lenco, als u 'm nog wilt aanschaffen, vooral niet doen. Ga naar een specialist en schaf goede spullen aan i.p.v. deze drogisterij/bouwmarkt platenspeler. De Kam BDX-900, DDX-4500 of een andere goede platenspeler met losse USB-HUB levern meer plezier.

Noedel 02-10-2007
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Afgelopen vrijdag deze speler gekocht. Ik was op zoek naar een goedkope platenspeler om het sentiment van vroeger weer een beetje te laten herleven. Erg nobel, maar NIET met deze speler! Ookal heeft lenco misschien een redelijke reputatie uit het verleden, tegenwoordig bakt het er niet meer zo veel van.

Geluidskwaliteit: 4
Het geluid klinkt niet erg vol, en heel scherp. Ook is de output erg zwak, ondanks de voorversterker

Mogelijkheden:4
De USB aansluiting lijkt heel handig, maar met een apart kabeltje kan je de speler ook gewoon aan de line-in van je geluidskaart hangen en zo audio opnemen. Eigenlijk een totaal overbodig detail dus. Verder is er niets in te stellen.

Gebruiksgemak: 6
Door zijn kleine functionaliteit is het aparaat natuurlijk zeer simpel te bedienen. Echter geen automatische start, en de software kan voor leken vrij ingewikkeld zijn.

Vormgeving: 5
Ook al is de speler zeker niet lelijk, alles zit los en heeft speling. Het draaiplateau is alle kanten op te schommelen als je er op duwt, de arm heeft ontzettende speling en rammelt wat op en neer als je er aan zit. De hele kast is van plastic.

Duurzaamheid: 4
Omdat alles zo rammelt en goedkoop ontworpen is lijkt het aparaat mij weinig duurzaam, en zeker niet zo duurzaam als de oude platenspelers die nu nog prima werken.
Ook, voor mij het belangrijkste punt om de speler als volgt zo snel mogelijk terug te brengen, hobbelt het draaiplateau ontzettend op en neer tijdens het spelen. Slecht voor je platen en naald, en gewoon iets dat absoluut niet moet mogen!

Conclusie: op het eerste gezicht best een aardig apparaat, maar bij nader inzicht gewoon een waardeloos stuk plastic. Als je je platen wilt digitaliseren, haal dan liever je oude platenspeler van zolder of koop een tweedehands, doe hier een nieuwe naald in, poets de handel wat op, en koop bij uw electronicazaak een voorversterkertje van 2 tientjes. Haak vervolgens een tulip->minijack verloopstukje aan de platenspeler, en plug hem in de line-in van je computer. Kwalitatief veel beter en goedkoper!

twickx 09-08-2007
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik heb deze platenspeler gewonnen via Veronica, en heb hem nu een paar weken in bezit. Ik ben er erg blij mee! Het was even wennen in het begin hoe het bijgeleverde programma werkte, en hoe ik de bestanden kon omzetten naar mp3, maar nu alles werkt vind ik het een prima apparaat. Erg leuk om al mijn oude lp's en singels naar mijn pc over te zetten. Dit apparaat gaat nog wel een behoorlijk aantal uren draaien voor ik alles heb overgezet!

Marion Verbruggen 19-07-2007
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Ik heb ook een Lenco L-3866USB, de pc heeft het apparaat wel herkent en zij dat het apparaat gebruikt kon worden, vervolgens de software van de cd geinstalleerd en dan volgens de handleiding proberen te configureren maar het vakje Microphone is grijs in het programma en kan dus niet aangeklikt worden. Oftewel we komen geen snars verder.
Kan iemand helpen??

Rens Brandenburg 23-08-2012

Sorry, kan niet helpen. Heb zelf de 3867 met Audacity, velen hebben met mij geprobeerd LP's te digitaliseren, maar het werkt gewoon niet.O.a. zelfde probleem als jij. Hen een mailop poten naar Lenco gestuurd, want dit is rotzooi die gewoon niet werkt. Helaas.

jokla 09-05-2007
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Heb de Lenco nu een paar dagen, maar hij werkt als een zonnetje!! De geluidskwaliteit is prima. Ook het aansluiten via de USB kabel is geen probleem!! Tip: om de opname te beluisteren maak je gebruik van Audacity of je moet de USB kabel ontkoppelen en kunt dan gebruik maken van je eigen player (Real b.v.)
Absoluut de moeite waard dus. Ben je klaar met je eigen LP's verpatst het apparaat dan aan een vriend, vriendin, kennis o.i.d.

Rob Almere 25-03-2007
Geschreven voor: Lenco L-3866 USB

Prima en erg eenvoudige platenspeler !