Audio-Technica AT-LP120-USB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Audio-Technica AT-LP120-USB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Leuke draaitafel, maarrrr... 01-12-2016

Lijkt precies op een technics sl 1200

Geschreven voor: Audio-Technica AT-LP120-USB

2 maanden in bezit, en in die tijd uitgebreid kunnen beoordelen en testen, eerst de voordelen:
1. Hij ziet er prachtig uit
2. het bijgeleverde element is(at95e) van uitstekende kwaliteit, en onverslaanbaar in zijn prijsklasse.
3. Hij is zwaar(voelt solide aan).
4. ingebouwde voorversterker met usb aansluiting.
5. Toonarm volledig instelbaar, zelfs de hoogte.
6. uitgebreide pitch.
7. ook 78 toeren

Maar hij heeft ook nadelen, ik heb vroeger een technics sl1200 gehad en onwillekeurig ga je toch vergelijken.
Ik kan je vertellen dat hij niet eens in de schaduw kan staan van de sl1200, maar daar is de prijs ook naar.

Nadelen:
1. de voorversterker is niet van de beste kwaliteit en nogal bromgevoelig.
2. de anti-skating werkt niet of onvoldoende(test met groefloze plaat).
3. m.i. het contragewicht zou iets zwaarder mogen zijn.
4. vaste aansluiting rca kabel zonder aardkabeltje(had liever chassisdelen gezien).
5. motor is nogal luidruchtig.
6. het gewicht wordt bereikt door een dikke stalen plaat onderin de speler, en niet door de gehele constructie zoals bij de sl 1200.
7. draaitafel aan de onderzijde niet met rubber geisoleerd, daardoor is het net een klok van een carlion.
8. slaat niet af.(dat moet je weten voor je hem koopt, het is een dj tafel en hoort eigenlijk niet bij de nadelen.

Al met al een redelijke draaitafel met nogal wat dingetjes.
Ik vind ook dat de kwaliteitscontrole bij de fabrikant te wensen over laat, google maar eens "at lp 120 issues".
Een leuke draaitafel voor beginners, maar niet voor de doorgewinterde vinylfreak, die kunnen beter een goede oude draaitafel uit laat 70e jaren aanschaffen(dual, technics enz.) en desnoods laten opknappen, die tafels zijn van veel betere kwaliteit dan die van nu vind ik.

Vinylfreak 09-08-2016

Perfect

Geschreven voor: Audio-Technica AT-LP120-USB

Jaren een Technics 1200 gehad, deze was tijdens een verhuizing gesneuveld, zocht vervanger met zelfde eigenschappen voor een betaalbare prijs. De Audio Technica aangeschaft voor 1/3 van de Technics prijs. Nu al 6 maanden in het bezit en tot op heden geen verschil kunnen bemerken tussen de Technics en de Audio Technica. Degelijk materiaal veel mogelijkheden en top geluid.