Royal Patio pizza pven

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Royal Patio pizza pven op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,6

Jip 10-09-2019

Prima oven met ontwerpfouten

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Deze oven is een (bijna exacte) kopie van de WPPO, Wood Pellet Pizza Oven. Voor deze laatstgenoemde zijn er een aantal filmpjes op YouTube te vinden. Hier vind je ook tips om de oven aan te steken. Ik heb succesvol de oven heet gekregen met de volgende methode:

- Vuurbak tot de helft vullen met houtskool of briketten
- Deze dan afvullen met houtpellets
- Door het rooster aan de achterkant van de vuurbak aanmaakblokjes steken. Deze moet je eerst halveren, anders passen ze niet tussen het rooster door
- Aanmaakblokjes aansteken en vuurbak in de oven plaatsen
- Als de houtskool/briketten en de houtpellets eenmaal branden, regelmatig houtpellets bijvullen

Met deze methode kreeg ik de oven op een maximumtemperatuur van 400 graden. De oven was goed op een constante temperatuur van 350-375 graden te houden. Met deze constante temperatuur was de steen aan de achterkant 420 graden en aan de voorkant 260 graden (gemeten met een IR thermometer).

Zoals al vaker gemeld verbrandt het handvat van de vuurbak zeer snel. Hier zal dus op den duur zelf een vervanging voor gemaakt moeten worden. Ook zorgt het ontwerp van de vuurbak ervoor dat niet alle pellets genoeg zuurstof krijgen. Door wat groffe houtskool/briketten onderin te leggen verbetert dit enigszins, maar de pellets verbranden niet volledig.

Al met al is er een prima pizza te bakken in deze oven, echter maken kleine ontwerpfouten dat de oven niet een perfecte score verdient.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Relatief goed op temperatuur te houden

Minpunten

• Ontwerpfouten vuurbak
  • Slechte instructies

Joos 22-08-2019

Royal Patio pizza-oven

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

De 1e keer kreeg ik hem niet warmer gestookt dan 110 graden. De pellets branden niet helemaal op en enorm veel rookontwikkeling Na hier diverse meldingen over te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat de brander te dicht is., er kan niet voldoende lucht bij komen Nadat ik een foto had gezien van de brander van het merk Uuni kwam ik op het idee om een soort van rooster te maken waar de pellets op kunnen liggen. Dit heb ik eenvoudig gedaan door een goedkoop spatdeksel aan een kant om te buigen en aan de andere kant af te knippen. Hij brand nu als een tierelier, binnen 10 minuten liep de temperatuur op naar 250 graden. Hij blijft nog wel enorm roken.

Minpunten

• Slechte brander
  • Geen instructies om pellets aan te steken

Fred 09-08-2019

Ziet er leuk uit, maar eerste indruk is zeer onvoldoende

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Handleiding om in elkaar te zetten is summier maar net voldoende.
Eigenschappen als oven zijn ver onder de maat. De thermometer heeft twee temperatuurschalen: In grote cijfers in Fahrenheit, in kleine cijfers in Celsius. In graden Celsius de oven niet warmer gekregen dan 75 graden (200 graden Fahrenheit). Pizza heeft er 25 minuten in gezeten en ondertussen er steeds pellets bij gooien. Pellets branden niet volledig op (wat ik wel gewend ben van mijn pelletkachel) en de oven wordt niet heet. Kortom: eerste indruk is dat het weggegooid geld is, ondanks de 40% kortingsaanbieding van Blokker.

Minpunten

• Wordt niet heet
  • elke paar minuten gedoseerd pellets toevoegen
  • Als pizzaoven een waardeloos product

ME 08-07-2019

Ontwerp fout....

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

De vuurbak is te groot, het rooster waar de pellets op liggen reikt maar tot halverwege. De pellets die op de andere helft op de bodem liggen krijgen niet genoeg zuurstof. Starten is lastig, de eerste badge pellets met geluk boven de 250 graden. Maar bij bijvullen met koude pellets smoort het vuur. Weer veel rook, roet en de temperatuur zakt tot 150 graden. Vreet pellets per kilo maar branden helaas niet volledig op. In huidige vorm frustrerend en potentieel schadelijk voor de gezondheid. Voor de handige harry, hang er een uuni 3 pellet burner aan. Dan heb je je voor ca. 130euro een prima pizzaoven en blijft eenvoudig op 325 graden en hoger op de ingebouwde tempertuurmeter. Van Blokker tot op heden geen reactie op mijn vragen c.q. bevindingen (?)

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Technisch onhandig c.q. onbruikbaar, ontwerp fout?

Jan Harm Eppinga 27-06-2019

Pizzaoven

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Pizza oven wordt gewoon niet warmer dan 150 graden. Dus is niet geschikt om te gebruiken als Pizzaoven

Cor 19-06-2019

Even wennen

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

In 1e instantie waardeloos! Vervolgens filmpjes bekeken hoe stook je een pizza oven met pellets + adviezen van Heel Holland bakt bakker Rutger. Daarna ging het goed! Een goede instructie is geen overbodige luxe.

• Degelijk

Minpunten

• Geen goede instructie(film)

Adeline 30-06-2019

Hoi
Ik zit ook nog in het stadium waardeloos.
De oven nu 2x proberen op te stoken maar lukt me niet om de temperatuur hoger als 250 te krijgen. (Zonder erbij weg te lopen en constant korrels bij te ‘voeren’) op zoek naar de gouden tip! Ik heb ook veel filmpjes gezien. Maar benieuwd hoe jij het doet.

Dini 19-06-2019

Royal Patio pizza oven

Krijg de oven maar tot 150 graden verwarmt
Zo zonde van mijn euries
Weg 80€
Gebruiksaanwijzingen lijkt het een makkie
Maar hij warmt niet voldoende

Minpunten

• Warmt niet voldoende

Smelco 18-06-2019

Te kleine bak voor brandstof

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Wilde pizza bakken maar kreeg op geen enkele manier het voor elkaar de temperatuur rond de 300 graden te houden. Heb ik eindelijk de oven op 350 graden zijn na korte tijd de korrels op. En als ik een pizza erin leg zakt hij naar 150 tot 200 graden.

Naar mijn mening is de bak voor de korrels te klein om op een goede manier de oven warm te houden

En na 1 keer gebruiken is het handvat van de lade al weg gebrand.

Minpunten

• Houte handvaten verbranden na 1 keer
  • De oven is lastig warm te houden

Thierry 16-06-2019

Werkt prima

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Pizzaoven net geprobeerd en eigenlijk ging het wel goed. Had hem binnen 15 min. Op 350 /400 graden. Je moet wel een constante aanvoer van pellets hebben maar met het bakje vol ging dat goed.
Met andere pizzaovens gaat dat allemaal op de zelfde manier.
Ik had hem wel uit de wind gezet want dat scheelt echt.
Paar proefpizzas gedaan, pizza keertje draaien en binnen 3 min. Klaar.
Is zijn geld zeker waard.
pizzaoven van uuni is ongeveer hetzelfde maar dan van RvS en kost minimaal €230.
Dus zo een slechte deal is het niet

Astrid 15-06-2019

Leuk idee, slecht product!

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Pellets gaan erg snel uit, waardoor de oven direct afkoelt. De steen wordt überhaupt niet warm!! De thermometer komt dan ook nog boven het onderste streepje uit.

Hacker 12-06-2019

Werkt niet zonde van het gwld

Geschreven voor: Royal Patio pizza pven

Waardeloos themp zakt constant geen pizza klaar in 2 minuten zoals beloofd na 20 min nog niet werkt niet zeer slechte koop

Minpunten

• Themp zakt constant
  • Duurt heel lang voor beetje pizza
  • Slecht product komt da belofte niet na