Rockstar Games Grand Theft Auto IV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rockstar Games Grand Theft Auto IV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Godspeed 11-04-2009

GTA4 is grafisch erg sterk en het kan je uren bezighouden. Leuke filmpjes die het verhaal achter de actie verduidelijken.

Wat wel irritant is, dat het eigenlijk heel weinig actie is qua vechten. Er zitten teveel missies in waar je het gevoel krijgt dat je de 'dagelijkse' boodschappen doet van zielige crimineeltjes. Voor de rest gaat het spel wel en kan je jezelf redelijk vermaken.

Installatie is waardeloos. Veel problemen die veroorzaakt worden vanwege overkill anti-piraterij maatregelen.

Wat ook slecht is, is het feit dat het spel GDDR5 geheugen niet herkent. Het spel geeft bij mij elke keer aan dat ik te weinig videogeheugen heb, terwijl 512 gddr5 geheugen heb en dan kan je Crysis op High spelen bijvoorbeeld.

Het is duidelijk nog niet geprogrammeerd om het allersnelste videogeheugen te herkennen.

De muziek vind ik standaard te zacht afgesteld in het spel en het gebruikt niet ten volle de mogelijkheden van mijn strakke soundblasterkaart.

Eindconclusie: De hype rondom de game is groter dan de game zelf. En dat is zeker te merken op hardware die Crysis op High kan draaien.

Het spel zelf haalt een voldoende, maar de installatie en alles er om heen is waardeloos. En dan druk ik me nog zacht uit.

ganesha 12-01-2009

Ik speel het spel ook soepel na veel gegoogled te hebben.
De tips waar ik wat aan had waren: op de juiste manier oude drivers en restanten verwijderen in safe mode en dan pas de nieuwste nvidia (in mijn geval) 180.84 en 180.84.1 installeren.
Rivatuner 2.21 installeren en textures op default zetten en windows hertarten. Daarna heb ik cacheboost gebruikt en met deze combinatie van progjes loopt gta IV nu goed en kan ik zorgeloos verder spelen.

Wel belachelijk dat dit spel zo'n slechte port is en ik zou mijn geld nog even op zak houden en pas met gta beginnen als het volop genieten is en de problemen serieus een betere patch krijgen als degene die er al is!!!

mister-justin 03-01-2009

Grand theft auto IV is een leuk spel met een best goede storyline, je begint op een boot omdat je neef Roman je voorliegt wat er allemaal is in liberty city.

Alleen is het erg jammer dat je een erg goede pc nodig hebt...
Al draai ik het met een pentium D nog vrij goed, 10-20 fps, binnen zelfs 30-35.

Maar ik heb dan ook een goede videokaart namelijke een geforce 9800gtx+.

Wat ik ook erg veel lees is dat het spel nog vele bugs bevat en ik hoop daarom dat Rockstar snel met een goede patch komt.
Waardoor iedereen een leuke spelbeleving kan hebben.

Het spel is gewoon erg goed maar niet goed uitgewerkt qua engine waardoor er veel bugs zijn. Zorg dat je in ieder geval een core 2 duo 1.8 GHZ (of hoger) processor hebt en een goede videokaart, dan moet het lukken.

Kortom Rockstar heeft nog heel wat te verbeteren.

Wim Var 10-12-2008

Super spel!!
Gewoon kopen, echt zijn geld waard.

Wel rekening mee houden dat je een game pc nodig hebt voor de noobies.

Op de vraag van waar te kopen, laten we zeggen overal.