Apple iMac MK472N/A 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iMac MK472N/A 2013 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

petervl57 08-12-2016

Wat een geweldige beeldkwaliteit!

Geschreven voor: Apple iMac MK472N/A 2013

Wat doe je constant als je met een computer bezig bent? Je kijkt in een beeldscherm. Een beter scherm dan in deze iMac zit, zul je op dit moment waarschijnlijk niet vinden. Zeer indrukwekkend.
De geluidskwaliteit is voor zo'n all-in-one zonder meer uitstekend. Wil je nog beter, dan kan dat natuurlijk. De echte muziekliefhebber hangt een goede DAC aan zijn iMac en sluit daar goede speakers op aan. Maar daar kan je het geluid van een iMac niet op afrekenen. Dat geluid is gewoon uitstekend, ten opzichte wat je mag verwachten van zo'n apparaat.
De snelheid is goed. Laat je niet bedotten door de performance in de eerste uren. De iMac is dan de schijf aan het optimaliseren. Tijdens die optimalisatie is je iMac traag. Laat dit proces even zijn gang gaan. Daarna reageert je Mac snel en adequaat. Wel jammer dat de SSD capaciteit in dit model is teruggebracht naar 24GB (was in oudere modellen 128GB).
Aan de vormgeving is de laatste jaren weinig veranderd. Dat is ook niet nodig. De iMac is nog altijd oogstrelend. Concurrenten zijn er nog altijd niet in geslaagd om een mooiere en functionelere vorm te bedenken.
Duurzaamheid. Tja... Na zo'n korte periode kun je er eigenlijk nog niks van zeggen, behalve dat je vanuit milieu-oogpunt een duurzaam product op de tafel hebt staan, waarin schadelijke stoffen zoveel mogelijk zijn vermeden, de iMac energiezuinig functioneert en aandacht is besteed aan recycling-mogelijkheden. Maar wij werken al tien jaar met Mac's en de technische levensduur van onze vorige Mac's geeft vertrouwen. De 1e aanschaf van een iMac is de spreekwoordelijke financiële rib uit je lijf. Maar onze ervaring is dat je vele jaren probleemloos met deze machines kunt werken. In vergelijking met Windows-PC's en laptops in de periodes daarvoor is een iMac op de langere termijn uiteindelijk goedkoper.

Kortom: een aanrader!

Pluspunten

• ongeëvenaard fraai beeldscherm
  • mooi design en fijne functionaliteit
  • Betrouwbaar in gebruiksduur en dus goedkoop

Minpunten

• 1e aanschafprijs

J de Jong 30-10-2015
Geschreven voor: Apple iMac MK472N/A 2013

Zeer tevreden, de volgende pc wordt er weer een zoals deze.
Prachtig design en super mooi beeldscherm.
Prettig toetsenbordje en geweldige muis.
Ik gebruik deze pc om foto's te bewerken met Photoshop CC.
Daar gebruik ik soms een Wacom tekentablet bij maar met de muis van Apple gaat het ook prima.
Verbonden op Wifi met een Airport extreme Time capsule heb ik een geweldige verbinding en hoge snelheid. Met glasvezel exact 100 MB/s up en 100 MB/s down over de Wifi!
Met de nieuwste SSD harde schijven zou deze pc nog wat sneller kunnen werken maar dat gaat nu eigenlijk ook al prima met de hybride schijf die er nu in zit.
Kortom zeer tevreden.