Creative Labs GigaWorks T40 Series II - Reviews

Beste deals -24% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative Labs GigaWorks T40 Series II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ronbadminton 03-06-2018

Goed neutraal geluid en handige slanke speakers

Het geluid van deze boxen is mooi helder en goed naar smaak in te stellen. Doordat de speakers smal zijn, kon ik ze makkelijk plaatsen. Getest met telefoon en PC (met basis geluidskaart). Het viel me op dat bij muziek vanaf de telefoon het geluid veel mooier was en minder vervormde bij hoge volumes. Dus de speakers komen pas echt goed tot hun recht bij een goede geluidskaart.

douw63 22-06-2014

Alle voorgangers: dank! Op basis van jullie reviews deze speakers aangeschaft ter vervanging van de oude Logitec Z10. Die waren goed maar er zat na 8 (?) jaar wat vervorming in bij hogere tonen. En deze creative's zijn echt weer een stap hoger. Wow, wat een mooi geluid komt er uit! Eigenlijk klinken alle nummers weer 'als nieuw'. Ik las ergens (mooi omschreven) in een review dat het geluid gewoon 'voor' de speaker ligt, zo sprankelend is het. Wat betreft de bas-geluiden: ik luister nummers van Prince tot Dianna Krall tot Haydn en voor al deze muziek is de bas voldoende/goed. Met genoemd nadeel ben ik het ook eens: ze zijn niet echt mooi, wat langgerekt en groot. Echter onbetwist als je van mooi geluid houdt: niet aarzelen maar kopen.

MrBassman 15-08-2013

Goede speakers voor een goede prijs. Toen ik ze net binnen had, viel de bas eerst tegen. Maar ik kwam toen ook net uit de bioscoop dus dat was geen objectieve luister situatie. De volgende dag maar eens wat verschillende (pop)muziek fragmenten geluisterd en toen klonk het wel goed. Ook bij het afspelen van films op de laptop een prima geluid.
In absolute zin kan de geluidskwaliteit nog iets beter, met name bij hogere volumes (80-100% van maximaal) is er wat vervorming (maar dan heb je al een harder geluid dan je oren fijn vinden als je er dicht op zit), maar voor deze prijs is het een goede keus, zeker als je geen ruimte hebt voor een subwoofer.
Qua vorm: ze zijn wel wat hoog, maar wel mooi slank (en volume moet nou eenmaal ergens vandaan komen). Afwerking is netjes. De blauwe verlichting rondom de volumeknop had iets subtieler gemogen, maar is niet storend.
Ze voelen degelijk aan, ook de knoppen voor volume/bass/treble.

john asusPc 04-04-2013

Leuk set met een goed geluid. Vergelijkbare sets vallen een stuk duurder uit.Had verder geen zin in een extra "boombox" , maar dat is bij deze set ook niet nodig.Beschikt over voldoende bas met extra basreflex.
Kortom een goede aanrader met voldoende vermogen om ook eens flink open te draaien.Vormgeving is ook lekker strak.

jelle0805 19-02-2012

Deze luidsprekers heb ik nu een paar weken in bezit, en ben er erg tevreden over.Het geluid is naar mijn mening mooi "gebalanceerd".Het laag is overtuigend en strak, midden en hoogweergave zijn subliem.Ben je net zoals ik liefhebber van (zeer) goede geluidskwaliteit, ga dan zeker deze speakers beluisteren voordat je een keuze gaat maken...

DaanDwars 11-06-2011

Iedere cent waard.

Ik heb de Creative-labs T-20 thuis, en toen deze op werk besteld. Grandioos. Dat dit geluid uit een PC-speaker kan komen. Over de hele breedte voortreffelijk geluid.

Ik vind ze zelf niet heel mooi, maar als je van kwaliteit houdt, of van goeie kwaliteit/prijs, zeker kopen. Ik heb geloof ik 80 euro betaald. Iedere cent waard. Geen seconde spijt van gehad. Het de Dyson of de Marantz op speakertje-gebied.

Franchesky 13-11-2010

Een geweldig geluid met een redelijke bas erin.
Ik heb hiervoor Creative MF0065 speakers gehad ,maar die halen het echt niet bij deze .
Kortom een echte aanrader

Hoite 16-09-2010

Ik heb van Creative op een avondje aan de PC luisteren vergeleken: Gigaworks T40 series II, Gigaworks T20 series II en de Inspire T10.
De prijzen van deze speakers zijn ruwweg €100,-(T40), €70,-(T20) en €40,-(T10). Ik zocht een goed geluid uit 2 speakers zonder een subwoofer.
Alle speakers zien er mooi uit, zeker de glanzende slanke T20 en T40.
Om te beginnen met de T10, een prima speaker met behoorlijk wat laag. Als je gewoon lekker muziek wilt een prima keus.
Toen ik de T20 hiermee ging vergelijken viel het extra opgegeven vermogen wat tegen. De T10 is 5 watt/speaker, de T20 14/speaker. De T20 geeft zeker meer volume maar niet 2 tot 3x zoveel geluid. De winst zit vooral in een transparanter en beter gebalanceerd geluid. Het is ook duidelijk mooier, van belang als je langer echt wilt luisteren.
De T40 heeft t.o.v. de T20 een iets warmer geluid en iets meer volume maar er is niet het kwaliteitsverschil zoals tussen de T10 en T20. Af en toe zeg je van de T40 "ja dit klinkt beter en/of luider, bij andere stukken muziek maakt het niet veel uit. Het zijn dezelfde componenten maar dan een "woofertje" extra.
De toonregeling werkt bij alle 3 speakers, zeker de T20 en T40, goed genoeg om het geluid redelijk aan je persoonlijke smaak aan te passen. Plaatsing, bv. in een hoek heeft natuurlijk ook invloed op het geluid.
In cijfers geef ik de T10 een 7 tot 7,5, de T20 en T40 een 8-8,5.

rob_1965 30-03-2010

Dit zijn echt super luidsprekers voor bij de pc. Over het bijna het gehele spectrum mooi geluid. Bij de lage tonen wat minder maar dat is te verwachten zonder subwoofer. Ook goed afgeschermd tegen instraling van b.v. DECT telefoons die bij de pc staan. Een echte aanrader.

Ik heb ze bij amazon.de besteld dat was goedkoper en zonder verzendkosten.