Philips SPA5300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SPA5300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ronderek 13-05-2016

Niet echt tevreden over de Philips SPA5300

Geschreven voor: Philips SPA5300

Ik heb de Philips SPA5300 een jaar of 3 in bezit, maar de SPA5300 heeft in de afgelopen 3 jaar voor het grootste gedeelte passief in de bergkast gestaan.
Nadat ik de Philips SPA5300 een paar dagen in bezit had, ging ik weer naar de winkel voor nog een extra 2.1 speakerset, en toen ik de Logitech Z623 hoorde stelde die speakerset mij een stuk meer tevreden dan de Philips SPA5300.

Inmiddels heb ik de Philips SPA5300 weer actief in gebruik genomen, maar over de Philips SPA5300 ben ik niet echt tevreden.
De voornaamste rede waarom ik niet tevreden ben over de Philips SPA5300, is de energiebesparende functie, waarbij de 2.1 speakerset al na een paar minuten stilte uitvalt.
De energiebesparende functie die na een paar minuten stilte uitvalt, en dat het apparaat vaak aan en uit schakelt, dat best wel irritant.

De specificaties die Philips aangeeft over de SPA5300 als product (op de verpakking), over het frequentiebereik van 20 Hz tot 20.000 Hz, is echter onjuist en daarmee pleegt Philips klantenbedrog.
Logitech geeft over het frequentiebereik van de Logitech Z623 een geluidsweergave aan van 35 Hz tot 20 kHz., dat je zonder productervaring zou denken dat de Philips SPA5300 een beter geluidsweergave heeft dan de Logitech Z623.
De Logitech Z623 geeft echter een heldere strakke en een veel diepere bass dan de Philips SPA5300. Ten opzichte van de Logitech Z623 vind ik de bass weergave van de Philips SPA5300 een beetje magertjes. Het lijkt alsof bepaalde frequenties bij de Philips SPA5300 worden weggefilterd. Als je de bassknop op de Philips SPA5300 voluit draait, dan lijkt het maar weinig bass vermogen te hebben.
Hoewel Philips over de SPA5300 een frequentiebereik aangeeft van 20 Hz tot 20.000 Hz, moet je er niet teveel van verwachten, want dan kun je teleurgesteld raken.

Nog een minpuntje van de Philips SPA5300, is dat het snoer met de mini-jack aansluiting een beetje kort is, wat ten koste gaat van het gebruiksgemak.

Graag wilde ik Philips telefonisch op de hoogte stellen over mijn ontevredenheid van dit product, maar aangezien het 0900-nummber van Philips kost geld, laat ik het liever voor wat het is.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-05-2016

Beste Ronderek,

Heel erg bedankt voor het plaatsen van uw review. Wij horen graag van onze klanten wat zij van onze producten denken, zodat de volgende generatie nog mooier, strakker en beter zal zijn. Innovation and You. Wij hebben uw aandachtspunten daarom doorgegeven aan ons ontwikkelteam.

Het frequentiebereik is geen leugen. De SPA5300 is inderdaad in staat geluiden van 20 Hz tot 20.000 Hz te reproduceren. Dit zegt echter vrij weinig over de klankkleur, welke meer onderhevig is aan smaak, en moeilijk in cijfers is uit te drukken. Deze speakers zijn door onze audio experts ontworpen om zo goed mogelijk te klinken bij zowel games als muziek.

Wilt u met ons spreken over uw ervaringen, dan is dat natuurlijk ook gratis mogelijk. Stuur bijvoorbeeld een e-mail, een tweet of een facebookbericht. Of start een chat. Gaat u naar de volgende link: http://philips.to/1JPX4fL en kies voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Webcare

jeroen van essen 17-01-2016
Geschreven voor: Philips SPA5300

niet kopen. Heb 2 setjes in huis. setjes vallen spontaan uit. omruilen geeft zelfde problemen. weet iemand nog een oplossing?

Officiele reactie van Philips Nederland 28-01-2016

Beste jeroen van essen,

Naar aanleiding van uw review staan wij u graag te woord. Wij zijn bereikbaar op 0900 908 01 19. Of ga naar http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html om contact te leggen via e-mail of chat. Kiest u dan voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Webcare

qwerty013 17-09-2014
Geschreven voor: Philips SPA5300

niet kopen. geluid is goed dat wel.. maar er zit een energie bespaar stand op waardoor je als je een nr start, na even geen muziek meer geluisterd te hebben, het begin van een nr mist.

als dat het enige was had ik hem misshchien wel gehouden.
maar het echte probleem is dat als je een playlist hebt of een soundtrack van 30 minuten dat hij na ongeveer 10 minuten uitschakeld !

heb mijn set net terug gebracht en een nieuwe set gekregen.
zelfde probleem.
het ligt zeker niet aan mijn apparatuur, hiervoor nooit problemen mee gehad.
echt heel erg jammer, het geluid vind ik erg mooi maar de slaap stand is zo Kwallitatief Uitermate Teleurstellend

Ronderek 31-05-2013
Geschreven voor: Philips SPA5300

Eerst had ik de Logitech Z523, maar daar was ik niet tevreden over, omdat de weergaven van de middentonen heel wat te wensen overlaat bij de Logitech Z523. De Logitech Z523 heb ik weg gegeven en vervangen voor een Philips SPA5300.

Toen ik op zoek ging naar een ander 2.1 speakerset om de Logitech Z523 te vervangen, kwam ik uit bij de Philips SPA5300, die voor € 60,-- te koop is bij Mediamarkt en Saturn.
In de prijsklasse tot € 70,-- zijn er heel wat 2.1 speakersets verkrijgbaar. Maar een mooie balans in de geluidsweergaven van de lage tonen, de middentonen en de hoge tonen is soms ver te zoeken, door het grote assortiment aan 2.1 speakersets.

Met de Philips SPA5300 ben ik heel tevreden. Er is een goede balans in de geluidsweergaven en het geluid klinkt niet schel. De lage tonen voor bas zijn te regelen met de basknop. De basreflex zit aan de achterkant van de woofer en dat komt wel goed uit.
De middentonen klinken helder, warm en duidelijk. Er is geen overmaat aan hoge tonen, waardoor het geluid niet schel klinkt. Bij sommige satellietboxen is er een overmaat aan hoge tonen, waardoor het schel klinkt, als je dicht tot de boxen nadert, maar dat is bij de Philips SPA5300 niet het geval.

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat er bij de Philips SPA5300 geen extra geluidsingang is voor een jackplug, zodat je naast het geluid van de computer ook muziek kan afspelen via een MP3-speler.

Majebo 20-04-2013
Geschreven voor: Philips SPA5300

half jaar geleden gekocht. Nadat ik hem had uitgepakt en aangesloten deed de linker speaker het al niet. Na dat hij terug gestuurd is doet hij het maar na 2 maanden hoor je een vervelende ruis. Ben al op zoek naar andere. je kan er goed harde muziek mee luisteren het dreunt wel lekker. Prijs kwaliteit verhouding = Goed

Marcie2011 31-01-2013
Geschreven voor: Philips SPA5300

oke.., okt 2012 gekocht......was ergg blij toen ....dag later...ruis in me boxen....
terug gebracht nieuwe gekregen...zelfde probleem alleen nu gingen ze ook nog eens vanzelf uit zonder reden terwijl ik gewoon muziek aan het afspelen was...net of er een soort van sleeper inzit..maar das natuurlijk niet zo....goedkope rommel uit china dat is het....Niet kopen dus

trafficman 24-07-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Deze set wordt erg goed beoordeeld op deze site en dat is volgens mij niet terecht. Ik heb voor de geluidskwaliteit een 6 gegeven omdat de set nogal duidelijk bromt. Dit is niet exemplarisch want ik heb twee van deze sets en ze brommen beiden. Erg slordig van Philips! Lekker goedkoop in china laten maken. Ik had liever gezien dat deze set enkele tientjes duurder was en beter was afgewerkt. Het gevolg is dat ik een ander set ga kopen (geen philips!) en dat deze goedkoop afgewerkte sets beiden bij het grofvuil terecht komen. Goed voor het milieu. Jammer philips.

Marcie2011 31-01-2013

helemaal mee eens wat een rot set..heb er al 2 in huis gehad allebij zelfde klachten.....
ik had er 88eu voor betaald..Wat een rot boxen....ruis..of ze gaan vanzelf uit..erggg vaag

Niet kopen...ik heb ze net maar ook bij het grof vuil neergegooid uit frustratie...goed werk phillips

djdavid 01-06-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

zeer goed geluid en goede bas. Goed vorm gegeven. Maar al heel snel stuk gegaan, nieuwe en die is nu ook al stuk.

Donovane 24-05-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Mooie boxen, goede kwaliteit, mooi design.
Bij mij al twee keer kapot gegaan.
Besteld bij 4Launch, een snelle levering.
Garantie duurt echter minimaal 2 weken.
Ga nu me geld terug vragen. Heel jammer, want de boxen bevatten erg goed geluid.

blije eigenaar van philips spa5300 23-04-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Heb deze speakerset al een tijdje en de prijs kwaliteit verhouding is echt super als je bekijkt dat je voor dit geld al zulke kwaliteit geluid hebt.
echt een super set, ik beveel deze set ook echt iedereen aan.
Echt een product van top kwaliteit.
Ik hoop dat mijn buren er ook blij mee zijn haha
al met al ik heb echt waar voor mijn geld gekregen, wat een topset!!

Arjen038 02-04-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Geluidskwaliteit: Hoewel er heel veel bass in zit voldoen de klein boxjes niet aan mijn verwachtingen. De speakers klinken veel te schel om lekker muziek te luisteren.

Vormgeving: Speakers zijn erg plastic, maar qua kleur en uiterlijk vind ik ze persoonlijk erg mooi. Alleen jammer dat de aan/uit-knop op de bassbox zit.

Duurzaamheid: Werkt vooralsnog naar behoren en ook met de bassknop helemaal open lijkt de box niet op springen te staan.

Thomhuis80 31-03-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Voor deze boxjes had ik een philips spa4310, niet super boxen en na een paar weken gingen ze ook al kapot! Ik dus gemailt naar Philips en kreeg excuses en een nieuwe set boxen toegestuurd, dat waren dus de philips spa5300. Keurige service van philips!

Het zijn hartstikke leuke boxen, zeker voor het geld van €50,- De satellietspeakers zijn makkelijke kleine dingetjes, de geluidskwaliteit is niet super, maar goed genoeg om achter de computer muziek te luisteren. Soms ontbreekt er een beetje helderheid, maar voor zo'n prijs krijg je toch nog heel wat, zeker als je naar de bas kijkt! Wat een geweldig ding, relatief klein, maar er komt een bas uit! Oke, de lage tonen rond de 20-50 hz haalt hij wel maar niet met volle overtuiging, maar gezien prijs/kwaliteit zeker een aanrader. Nog een pluspunt: hij kan zo lekker hard! Nog steeds laat het 'kleine woofertje' mijn bureau als ene gek trillen!
Een heel klein minpuntje: door mijn vele gebruik en harde bassen die ik aanzet waren er 2 schroefjes een beetje losgetrilt, waardoor je iets hoorde trillen, nadat ik ze weer aangedraait heb, is dat ook weer verholpen!

Mohoelo 14-02-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Na al ruim een jaar in bezit en nog steeds tevreden. Erg goed, zeker voor de prijs.

Geluidskwaliteit:
Voor mijn gevoel helder en zuiver geluid. Vooral ook een warm geluid dankzij de subwoofer welke best wel laag kan. (Echter is hij te klein en zwak om daadwerkelijk de 20Hz te halen, maar wat wil je voor de prijs.) Ik was in het begin wel verbaast dat een 30Watt woofertje toch zo krachtig is dat het de schilderijen in het huis kan laten trillen!
Pas geleden ook de vijf maal zo dure Onkyo htx-22hdx gekocht en daardoor deze meer gaan waarderen, want deze Philips klonk gewoon beter! (De Onkyo gekocht omdat ik de overstap wil maken naar surround)

Vormgeving:
Ziet er mooi uit en voelt ook stevig aan. Echter zit de aan/uitknop op de achterkant van de woofer, niet bepaald binnen handbereik dus. Dit probleem heb ik opgelost door een stopcontact met afstandsbediening te gebruiken.

Duurzaamheid:
Na een jaar nog steeds perfect werkende.

han uit nederland 27-01-2012
Geschreven voor: Philips SPA5300

Ik ben zeeeeer te vreden op deze speaker zet,
er zit een zeer goed geluid in.
HvB te B

0rbster 09-12-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

ik heb deze boxen nu een jaar, en ik verbaas me nog steeds over het geweldige geluid en gruwelijke bass.
ze doen het nog steeds perfect en ik ben echt een fanatieke muziek luisteraar met een voorkeur aan harde muziek met veel bass. en de subwoofer blaast me nog steeds omver! zeker aanbevolen!

tom85 17-08-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

Mooi geluid maar het is niet super maar prijs/kwaliteit is prima. Leuk setje voor mensen die af en toe wat muziek afspelen op de computer.

Wel leuk dat ze ook als Iphone speakers gebruikt kunnen worden.

gjckorevaar 01-08-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

Zaterdag dit setje gekocht bij Mediamarkt. Geweldig wat een geluid. Beter als m'n stereotorentje. Heerlijk om nu achter de computer te werken met mooie muziek aan.

Bob Kolstein 16-07-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

Vanmorgen keurig geleverd, natuurlijk als een klein kind het pakketje opengescheurd om de inhoud te zien!

Wat een apparaat voor weinig geld! Er komen ongelooflijk "warme" klanken uit dit mooie speakersetje! De boxjes zijn vormgegeven in een mooi compact ontwerp wat keurig staat naast je beeldscherm. De subwoover is een mooi staaltje techniek. De boxjes zijn van glad plastic, maar het voelt wel heel degelijk een zwaar aan. De subwoover is van hout gemaakt (zoals het hoort!)

Natuurlijk, als je boxen zal kopen van Harman Kardon zullen die nóg beter zijn. Maargoed, HK kost tien keer zoveel en dit zit is een setje voor rond de €50! Echt een aanrader als je een degelijk setje zoekt voor een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!

Er is één klein nadeeltje. Dit is ook al eerder aangegeven. De kabeltjes van de boxjes naar de subwoover zijn niet heel erg lang. Maar, als je boxjes gewoon naast je beeldscherm opstelt en de subwoover onder je bureau kan het allemaal prima!

EDS-96 17-06-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

Een erg goede speakerset in zijn klasse.
Ben er nu een paar dagen van in bezit na hem besteld te hebben bij DataByte. De keuze van deze winkel was voor mij eenvoudig; een redelijke prijs en een snelle levering.

+goede geluidskwaliteit
+sterke (regelbare) bassen

-vaker genoemd: te korte kabeltjes naar de kleine speakers.

Himself 29-01-2011
Geschreven voor: Philips SPA5300

Zeer goede prijs kwaliteits verhouding. Wat korte snoeren wat in mijn geval wel handig bleek; Ze staan teslotte vrij direct naast de PC. Losse volumeregelaar erg handig. De aan/uit knop zit op de Subwoofer; niet echt goed over nagedacht. Deze staat onder het bureau. De voordelen wegen zeker op tegen dit nadeel. Vooral het geluid is erg goed voor die prijs.

Krystyna 23-11-2010
Geschreven voor: Philips SPA5300

Voor het geld een super setje. Gekocht bij Media markt waar ik alles beluisterd heb en deze voor mij gewoon het beste was. Ook de duurdere setjes konden hier niet aan tippen. Hiermee het geluid van de computer enorm opgewaardeerd.Vormgeving vind ik oke en de duurzaamheid tot nu toe super.

bennema1943 12-10-2010
Geschreven voor: Philips SPA5300

Jammer dat de aan/uit knop en de basknop aan de achterkant van de subwoofer zit en daardoor moeilijk te hanteren is. Echter, de geluidskwaliteit maakt heel veel goed !!! Stond echt versteld van het prima
geluid en de basregelaar. Perfect!
Prijs/kwaliteitsverhouding: zeer goed! Heb er 53 euro (incl.) voor betaald bij Tech Depot te Venlo Ook over dit bedrijf zeer tevreden. Via internet op zondagavond 20.00 uur besteld en op dinsdagmorgen 11.00 ur bezorgd in een keurige verpakking door.......
het lijkt DHL wel! Doet uw voordeel hiermee.

tarobo v 20-08-2010
Geschreven voor: Philips SPA5300

Absoluut een topper voor zijn geld. Goed, helder geluid wat zo hard kan dat het niet leukl meer is. Subwoofer ook ok.
Wel lastig te bedienen met de knop aan de achterzijde...

Dus, kopen die Spa 5300

Spartaan1974 18-08-2010
Geschreven voor: Philips SPA5300

Een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Ik ben echt zwaar onder de indruk van het geluid, gekocht bij Informatique voor slechts 55,00. Echt waar voor je geld, het kunnen instellen van de BAS en een volumeregelaar op het bureau is erg praktisch...wel jammer dat de kabeltjes erg kort zijn.

Samengevat, zeer goede prijs kwaliteitverhouding met een leuke vormgeving.

moreno1990 09-08-2010
Geschreven voor: Philips SPA5300

Echt goed geluid! Zeker voor de prijs...

Ik kocht deze set eigenlijk omdat de subwoofer tot 20 Hz kon, maar de woofer is te klein of te zwak (?) om extreem lage tonen goed hoorbaar/voelbaar te maken. (Daarom zijn alle andere woofers die zo laag kunnen ook enkele honderden euro's).

Geluid is zuiver, en de woofer zit qua kracht boven mijn verwachtingen; dat kleine dingetje (met maar 30 watt) kan mijn hele kamer laten trillen!

Echt helemaal praktisch is dit apparaat niet, in de zin van; korte draden, en een aan/uit-knop aan de achterkant van de woofer.

dus:

+ zuiver geluid
+ goede krachtige bassen
+ goedkoop

- korte kabels
- aan/uit-knop achter de woofer
- speelt hele lage bassen niet merkbaar af (maar dat doet haast geen een 'betaalbare' speaker)

Zeker een aanrader!