Fellowes Neutron A4/120 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fellowes Neutron A4/120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Frans den Oudsten 08-01-2019

Uiteindelijk toch een goed ding

Geschreven voor: Fellowes Neutron A4/120

Kieskeurig verzocht mij om toch nog een keer een review te schrijven.

Ik heb het ding nog steeds en hij doet het tegenwoordig redelijk tot goed. Hij neemt een plaats in tussen mijn hele entourage van fototoestel / computer / printer / snijapparaat.

Laatst heb ik nog een fotolijst voor 24 foto’s gevuld met de foto’s van allerlei mensen waarbij ik op fotopapier geprinte foto’s op maat moest snijden en dat ging eigenlijk prima. Mocht hij in de toekomst toch weer gaan haperen dan weet ik nu (zie mijn vorige review) hoe ik hem zo moet instellen (met strookjes papier) dat hij het weer goed doet.

Ik heb nog geen nieuwe mesjes of snijstrook hoeven kopen maar als dat eens moet gebeuren dan zie ik daar al niet eens meer tegen op.

Conclusie: ik vond het in het begin een waardeloos ding maar door een beetje prutswerk is het mij toch gelukt om hem goed te laten functioneren. En gelet op de prijs kan ik hem nu toch aanbevelen zo lang je er maar rekening mee houdt dat je toch iets zult moeten prutsen om hem uiteindelijk goed te laten werken.

Ergo: ik zou het gewoon doen.

Pluspunten

• snijdt goed

Minpunten

• pprutswerk zou eigenlijk niet moeten hoeven

Frans 20-09-2018

Toch beter dan ik in eerste instantie dacht

Geschreven voor: Fellowes Neutron A4/120

Deze beoordeling is een vervolg op een eerdere beoordeling door mij. Inmiddels heb ik het probleem van slecht snijden zelf weten op te lossen door onder het 'snijmatje' wat op maat gemaakte papierstrookjes te leggen waardoor nu het mes kennelijk nauwer aansluit op het snijmatje. Het snijden gaat nu goed maar is in feite niet zoals het hoort. De fabrikant dient een product af te leveren wat in een keer goed is en niet naderhand door de klant nog eens passend gemaakt moet worden. Vergelijk het met een auto die je koopt. Die behoort af-fabriek goed te remmen en het mag niet zo zijn dat je daar nadien zelf nog remolie in moet doen om hem optimaal te laten remmen.

Maar eerlijk is eerlijk, op dit moment scoort het apparaat een ruime voldoende.

Frans 02-06-2018

Geen goed ding

Geschreven voor: Fellowes Neutron A4/120

Ik heb een Neutron Plus. Vanaf mijn aankoop was het al zo zo, hij sneed maar daar was dan ook alles mee gezegd. Als ik nu een stapeltje moet snijden is de kans groot dat het mislukt. Sowieso snijdt hij niet in één keer en als alles dan toch afgesneden is (ook nog afgemaakt met een schaar) dan is het lelijk en rafelig. Ik zie hier ook dat ik nieuwe mesjes kan kopen en ook zo'n plastic snijstrip. Is natuurlijk een leuke manier om mensen geld uit hun zak te kloppen maar ik weet niet wat de oorzaak is laat staan dat het ene of het andere middel in staat zou zijn om het te verhelpen. Voor mij geen Fellowes meer en ook niet dit type. Vroeger op de zaak hadden wij een snijmachine van het hakbijltype. Nooit problemen: deed het altijd goed en werd door iedereen gebruikt.