Tefal B55490 Extra Cook & Clean koekenpannenset 24/28 cm - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal B55490 Extra Cook & Clean koekenpannenset 24/28 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Roos 04-10-2023

Snel warm en snel schoon, ook snel een kras.

De pannen zijn snel opgewarmd en door de antiaanbaklaag is de pan ook supersnel schoon. Wel vind ik dat er snel krassen in komen. Ik gebruik houten keukengerei, maar soms belandt er een mes of vork in de pan als deze in de gootsteen onder water staat, dan verschijnt er snel een kras in de antiaanbaklaag. Dat is wel jammer.

Pluspunten

• snel warm
  • snel schoon

Minpunten

• snel krassen
  • geen hele dikke bodem

Hermandi 18-08-2021

Tefal koekenpannen een aanrader!

Geweldige pannen, die ik iedere dag gebruik. De ene pan iets groter dan de andere, bak erin, maar maak er ook maaltijden in met roerbakken, niks bakt aan en er is weinig olie of boter bij nodig om mooie gebakken producten te krijgen. Na gebruik is de pan zo weer schoon. De pannen zijn ook net iets hoger als mijn oude pannen, al met al, ben ik super blij met deze pannen. En ik gebruik ze dan ook echt elke dag!

Pluspunten

• bakt niet aan
  • zo weer schoon
  • weinig boter/olie nodig

Denise 25-05-2021

Aanrader, fijne pannen!

Ik heb deze twee pannen mogen testen via The Insiders.
Erg fijne pannen! Worden goed warm, handig rood paneeltje om te zien wanneer je pannen warm zijn. Ze zijn erg licht, makkelijk schoon te maken en makkelijk op te bergen.
Twee perfecte formaten, dus erg blij mee.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Makkelijk schoon te maken (coating laag)
  • Handig formaat
  • Makkelijk op te bergen
  • Rode warmtesensor in het midden van de pan

Jessica Piek 11-05-2021

Licht in de hand!

Wat gelijk opvalt is dat beide pannen echte lichtgewichten zijn! Superfijn voor je polsen. Ze worden snel warm wat ook duidelijk wordt aangegeven door de hotspot van de pan. Wat ook erg fijn is dat de pannen supersnel schoon zijn te maken met water en een borstel. Ze maken hun clean & comfort naam dus zeker waar!

Pluspunten

• Iicht
  • Handige thermospot
  • Snel schoon te maken

r****************@m****** 06-05-2021

Fijne tefal pannen

Hele fijne pannen. Fijn formaat, niet te groot. Goede antiaanbaklaag. Makkelijk schoon te maken. Mooie kleur ook.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Fijn formaat

d********@h********** 04-05-2021

Koekenpan

Een lichte pan die erg eenvoudig en goed bakt. Eenvoudig schoon te maken en bakt niet snel aan. Kortom een erg fijne pan waar ik veel plezier van heb.

Pluspunten

• Gewicht
  • Schoonmaak

Wendydeville 30-04-2021

Ik heb 2 Tefal Extra Cook & Clean pannen in 2 formaten. Wat een top dingen. Zijn heel licht van zichzelf waardoor je ze makkelijk pakt en gebruikt, er blijft (zelfs met heel weinig olie of boter) niets aan de pan plakken en hij is binnen mum van tijd weer schoon. Echt ideaal. Ik heb de pannen nu ongeveer een maand en gebruik ze iedere keer als ik iets ga bakken. Van vlees, vis tot een eitje of kleinere roerbakmaaltijden kun je allemaal met gemak er in kwijt. Ik raad ze zeker aan!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Makkelijk schoonmaken
  • Perfecte grootte
  • Kan in vaatwasser

Minpunten

• Ik mis een kleiner formaat

Willie77 29-04-2021

Veel gebruikersgemak

Onlangs deze pannen mogen toevoegen aan mijn pannenset. Deze pannen liggen fijn in de hand en zijn niet te licht en ook niet te zwaar. Naar mijn idee word de warmte goed verdeeld over de pan waardoor mijn vlees en de aardappeltje mooi gelijkmatig bruinen. Schoonmaken gaat ook handig. Dus ik ben super tevreden over deze pannen.

Pluspunten

• Fijn van gewicht
  • Makkelijk schoon te maken
  • Bakt gelijkmatig

bertds3 29-04-2021

Combinatie vergiet en pan is een uitkomst

Zoals ik in de titel aan aangeef is dat deze pan een vergiet als deksel heeft. Echt ideaal. Het afgieten van de gekookte aardappelen is een peuleschilletje. Het meest ideale plaatje zou voor mij een pan zijn met een anti-aanbak-laag.

Pluspunten

• combinatie afgieten en pan
  • Gebruiksgemak.

Cora 29-04-2021

Fijne pannenset om met te kokkerellen!

Fijne pannenset om mee te bakken. Ligt lekker in de hand. Aan de bodem zie als de pan op temperatuur is. De ingrediënten plakken niet aan de bodem en wordt gelijkmatig gaar. De pannen zijn makkelijk schoon te maken. Echt een pre vind ik, de pannen zijn recyclebaar en daardoor milieuvriendelijk.

Pluspunten

• Recyclebaar

Maaike 29-04-2021

Ideale pannen!

Hele fijne pannen. Ze zijn licht van gewicht en bakken ideaal.
De rode stip in het midden is superhandig.

Hermandia 29-04-2021

Prima Tefal koekenpannen 24 cq 28 cm met stip!

Heerlijke pannen om mee te werken, fijn een kleine en een grotere met klein gezin. De rode stip werkt als maatstaf voor het inleggen van je te bakken of braden product. De pan is snel warm en je gas hoeft niet hoog te staan, om je product snel te bereiden. Het vlees, vis of ander product is zo bruin en komt makkelijk los van de pan. Ook zijn de pannen z zo schoon, en de pan blijft er mooi uitzien, kortom: zoals we gewend zijn van Tefal, een goed product tegen een redelijke prijs, aanrader!

Pluspunten

• snel warm
  • snel bruin

Skoap 26-04-2021

Gewoon top!

Snel warm, fijn formaat en bakken niet aan. De pan is lichtgewicht maar voelt niet goedkoop aan. Alles lukt in deze pannen, vlees, vis, eieren, pannenkoeken! Ik ben er erg blij mee. Ze zijn makkelijk schoon te maken, even afspoelen onder de kraan, keukenpapiertje erdoor en klaar. Geen afwasmiddel nodig!

Cindy1976 21-04-2021

Prima pannen, voldoen zeker

De pannen zijn snel warm, ideaal die spot en bakken niet aan. Het formaat is ideaal 24 cm voor lunch en 28 voor het hele gezin. Zeer makkelijk schoon te maken met warm water en je hoeft bijna geen vetstof te gebruiken om te bakken. Eieren ideaal om te maken, komen mooi los van de bodem. Wel goed opletten dat het vuur niet te hoog staat.

Pluspunten

• weinig vetstof gebruiken
  • bakken niet aan
  • makkelijk schoon te maken
  • snel warm

Minpunten

• heel snel warm, laag vuur houden

Ilseve 21-04-2021

De beste koekenpan!

Ik ben in het verleden regelmatig in de verleiding geweest om een goedkope koekenpan te kopen, dat doe ik dus nooit meer, sinds ik weer een Tefal in huis heb. Het formaat is precies goed voor een gezin. De pan is snel warm maar bakt niet aan. De pan is lichtgewicht maar voelt niet goedkoop aan. Na het koken is afspoelen met warm water eigenlijk voldoende, afwasmiddel is niet nodig.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Anti aanbak
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen deksel

Draadzegge 21-04-2021

degelijke pannenset, makkelijk in gebruik

Pannen twee weken geleden gekregen. Uitstekende kwaliteit. Gewoonweg degelijk en makkelijk in gebruik. Pannen zijn niet te zwaar waardoor ze goed te gebruiken zijn door iedereen in het gezin en zoonlief ook eens kan oefenen met het bakken van een eitje of een hamburger. Pannen bakken (tot nu toe) niet aan en etensresten spoelen zeer makkelijk van de pan waardoor schoonmaken zo gebeurd is. Doordat je niet hoeft te boenen gaan de pannen vermoedelijk ook langer mee zonder te beschadigen.

Pluspunten

• licht
  • makkelijk schoonmaken
  • degelijk
  • bakt niet aan

bertds3 19-04-2021

De pannen werken naar behoren

Ik heb de pannen nu een week in huis en heb ze gebruikt. Allereerst heb ik ze ingevet voordat ik ze ging gebruiken.
De pannen zijn niet zwaar dus gemakkelijk te hanteren. Verder voldoen ze aan mijn verwachtingen. Omdat ik ze nog maar een paar dagen heb gebruikt kan ik weinig vertellen over de duurzaamheid.

Pluspunten

• Prima hanteerbaar.
  • Werken naar behoren.

nico1980 17-04-2021

Mooie pan lekker licht

Lichte pan bakt mooi bruin met weinig boter.
Dus ook makkelijk schoon te maken.

E Bikker 16-04-2021

Betrouwbare pannenset

Ik heb deze pannen nu pas 2 weken, dus niet heel lang de tijd gehad om te testen (bijv. de aanbaklaag). Echter tot nu toe zijn ze heel fijn. Ze zijn heel dun en licht in gebruik en de anti-aanbak laag werkt super. Ook het rode rondje wat aangeeft wanneer de warmte goed is werkt super. Tot nu toe geen negatieve dingen gevonden eigenlijk. Aanrader dus.

Pluspunten

• Warmteverdeling
  • licht gewicht