Tefal G26965 Excellence wadjan 36 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal G26965 Excellence wadjan 36 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rachel Hard 10-05-2021

Een aanrader

Koken met Tefal is altijd een feestje!
Al jaren ben ik Tefal fan en laatst de Wadjan Excellence gekocht en die is weer super! De pan past goed op mijn wokbrander. De pan is breed waardoor de vlammen niet langs de pan omhoog schieten, dat is erg fijn. De pan wordt goed heet, maar dankzij de antiaanbaklaag bakt hij niet aan.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij door zijn formaat onder de andere pannen in mijn keukenkastje staat.

Pluspunten

• grote brede pan
  • goede antiaanbaklaag
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• als grootste pan staat hij onder de ander pannen

Israa 07-05-2021

Aanrader

Zeer tevreden mee. Het koken is nu veel fijner doordat de anti aanbaklaag. Ook merk ik dat ik sneller klaar ben met koken. Deze pan is zeker een aanrader

g*******@l****** 06-05-2021

EEN TOP PAN.

Ik heb de Tefal Exellence Wadjan van 36 cm mogen uit proberen. Wat een geweldige ruime pan. Zeer licht, maar wel stevig genoeg op het fornuis. Bij het het uitpakken dacht ik gelijk, het ziet er mooi uit, ruim. Alles wordt snel heet, je heb maar weinig olie en/of boter nodig. Mijn geroerbakte gerechten waren snel klaar met deze wadjan. En er kan best veel in, zonder dat het uit de pan schiet. En wat ook heel erg belangrijk is. Het is makkelijk schoon te maken, niet echt geschikt om in de vaatwasser te doen, is die iets te groot voor. Maar voor de hand wassers, prima te doen. Dus met RECHT EEN TOP PAN. Ik kan deze iedereen aan raden.

Pluspunten

• STEVIG
  • Kan veel in.
  • Makkelijk schoon te maken

Solex 03-05-2021

Prachtige pan

Ook ik mocht de Excellence Wadjan pan testen. Wat allereerst opviel is de grootte van de pan. Deze is niet heel praktisch voor in mijn keukenkast, net zoals anderen eigenlijk hieronder al aangeven. Ik kook op inductie en daarvoor is hij ideaal. De anti-aanbaklaag is krasvast, maar met een metalen spatel durfde ik toch niet aan. Dus ik blijf gewoon lekker mijn houten spatels gebruiken. Dankzij de Thermo-Signal van de Tefal Wadjan pan weet ik precies wanneer de ideale baktemperatuur bereikt is. Ik heb heerlijke indonesische gerechten gemaakt in deze Excellence Wadjan pan en ben daar zeer tevreden over. De grootte van de pan is wel weer ideaal als je voor het hele gezin wilt koken. Door de grootte kan ik het eten eenvoudig omscheppen en maak ik daarbij geen krassen vanwege de goede anti aanbaklaag.

Pluspunten

• Grootte om mee te koken
  • Anti-baklaag met metalen spatel

Minpunten

• Grootte om op te bergen
  • Grootte past niet in vaatwasser

nko 02-05-2021

Een aanrader!

Ik heb de wokpan nu 2 weken in gebruik en wat een verbetering! De pan koekt niet aan en is gemakkelijk met de hand schoon te maken. Het is ook ideaal dat er geen groot handvat uitsteekt. Ik beveel dit product zeker aan.

Pluspunten

• Koekt niet aan
  • Grote pan

Minpunten

• Kan niet in vaatwasser

Marjolein 01-05-2021

heel grote wok

Ik mocht deze pan testen. Het is een heel grote wok en ik vind de 2 handgrepen echt ideaal. De pan is ideaal om voor meer personen in te wokken. Eindelijk genoeg ruimte om ook echt om te scheppen en zo voor meer personen tegelijk te bakken. Maar de maat is opruimtechnisch ook wel meteen het nadeel. Hij past niet in mijn standaard kastje.
Ik heb een wokbrander, dus de pan is dan snel heet en door de tefallaag bakt het niet aan. Dus echt heel gemakkelijk in gebruik. Mijn pan was wel een beetje gedeukt, in elk geval niet helemaal rond. Ik heb er geen last van met bakken, dus niet terug gestuurd.

Pluspunten

• groot genoeg om echt te kunnen omscheppen
  • bakt niet aan

Minpunten

• te groot voor keukenkastje
  • pan niet helemaal rond

Phiphi88 30-04-2021

Grote wadjan van goede kwaliteit

Ik heb deze pan gekregen om te testen en ik moet allereerst zeggen dat ik de pan erg groot vind voor de gemiddelde keukenkast. Op het fornuis is het echter prima; ik gebruik het vooral voor eenpansgerechten. De pan wordt goed warm en ook de anti-aanbaklaag is goed. Ik moet even wennen aan een grote wok-pan met twee handvaten. Ik kook op inductie en dan haal je toch minder snel de pan even van ‘het vuur’ dan bij koken op gas. Ik gebruik dus altijd een spatel. Heb geen ijzeren spatels in huis, maar met mijn houten en plastic spatels zie ik na gebruik gelukkig ook geen krassen in de pan.
Mooie, degelijke kwaliteit, zoals ik van tefal gewend ben!

Pluspunten

• Mooie kwaliteit
  • Eten bakt niet aan; dus makkelijk af te wassen
  • Niet snel krassen in de pan

Minpunten

• De wadjan is erg groot!

jurre 29-04-2021

Heerlijke pan

Erg fijne pan, mooi groot.
Past een mooi maaltijd voor 4 man in, en dan nog wat.
De eerste WOK die ik heb gehad die redelijk goed werkt op inductie.
Het duurt even voor dat de pan mooi opgewarmd is, dit zal een stuk beter gaan bij gas....

Verder mooi zwaar en voelt erg degelijk aan.

Pluspunten

• grote
  • stevig

Stijn 29-04-2021

Grote, makkelijke wokpan!

Fijne, grote pan! Geef deze pan even wat tijd om goed op temperatuur te komen, zeker met een klein pitje (of in mijn geval, kleine keramische kookplaat). Maar als 'ie lekker op temperatuur is, is dit een heerlijke wokpan! Ik ben groot fan van een egg-fried rice om mijn restjes rijst op te maken, en in deze pan is dat echt een genot. De pan is eigenlijk overdreven groot voor twee personen maar dat maakt niet uit! Alle ruimte om flink te roeren en te scheppen zonder dat er iets buiten de pan valt. De hitte wordt gelijk verdeeld, en de pan wordt goed warm, zelfs aan de bovenkant, ondanks een elektrische kookplaat. De handvaten worden niet heet, maar pas wel op dat je de pan niet per ongeluk aanraakt.

Na gebruik schoonmaken is erg makkelijk; de anti-aanbaklaag is direct schoon met een klein beetje afwasmiddel. Ik heb geen vaatwasser maar daar zou ik deze niet in doen. Het zou veel ruimte innemen en ik denk dat het niet goed is voor de coating.

Pluspunten

• Snel warm
  • Hitte wordt goed verspreid
  • Makkelijk schoon te maken
  • Groot!

Rooz 29-04-2021

Makkelijk in het gebruik!

Wat een prachtige grote wadjan is dit! Behalve dat de wadjan er mooi uitziet is hij ook nog heel fijn om mee te koken. Het eten bakt niet aan en de handige handvatten worden niet warm. Onmisbare pan!

Pluspunten

• lekker groot
  • bakt niet aan

Minpunten

• schuift een beetje tijdens het koken

Kirsten 26-04-2021

Heerlijke wadjan, perfect in gebruik

Wat is deze pan een must have geworden voor me! De pan is niet zwaar, groot genoeg zodat ik er voor veel eters bijvoorbeeld nasi in kan maken en veilig in kan omscheppen zonder al te veel knoeien en bakt niet aan. Je ziet precies wanneer deze warm genoeg is door de rode spot. Ik was eerst wat huiverig om metaal in de pan te proberen ivm krassen maar dit gebeurt echt niet. Ik weet niet hoe dat gaat zijn als ik de pan langere tijd gebruik maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. De handvaten zijn van plastic en zijn goed vast te houden. De pan is wat groot dus past bij mij niet in mijn keuken maar staat in de bijkeuken. Pan is ook prima te gebruiken voor een grote pan saus of (noedel)soep. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Bakt niet aan
  • Groot genoeg voor van alles, van saus/nasi & soep
  • krasbestendig, metaal is geen probleem

Minpunten

• aan de grote kant dus pas niet makkelijk in keuken

chantanellie 25-04-2021

Lekkere grote wokpan

Dit is een heerlijke grote wok om 1 maaltijd in 1 pan klaar te maken voor een gezin. De pan bakt helemaal niet aan, alles is lekker om te scheppen of husselen. De pan is niet zwaar. Enige nadeel is dat je hem ergens een plekje moet geven in een kastje als je hem niet gebruikt en dat is bij zo'n grote pan soms wat lastig in een kleinere keuken. Maar ik pak deze pan vaak, ook voor pastasaus.

Pluspunten

• groot
  • bakt niet aan

Minpunten

• groot op het fornuis/in de kast

Mary van der Zijden 25-04-2021

Stijlvolle grote wadjan

De wadjan is erg groot

Hij kan zo op tafel omdat hij zo mooi is. De uien en knoflook bakken totaal niet aan. Alles gaat heel geleidelijk bij deze oan. Hij is ook degelijk. Geen lichte pan die zo vervormd. Goede kwaliteit.

Pluspunten

• Groot
  • Degelijk
  • Goed voor snel wokken

Minpunten

• Geen deksel

Scorpio75 25-04-2021

Excellente wadjan

Deze wadjan is echt een aanwinst voor mijn keuken. Ik hou enorm van koken en bakken en met deze wok wordt t alleen maar leuker en makkelijker. De wok wordt snel heet en met de rode spot in t midden zie je precies wanneer de pan de perfecte temperatuur heeft. Voor mi ij een multi functionele pan waar je al het lekkers in kunt bereiden.

Pluspunten

• Handvatten die niet heet worden

Tessa 25-04-2021

Ideale pan voor Aziatische gerechten

Omdat ik dol ben op Aziatische gerechten is deze wadjan een uitkomst. De pan is lekker groot en heeft een luxe uitstraling. De greepjes aan de zijkant pakken goed vast en de pan voelt niet te zwaar aan. Omdat deze wadjan een grotere afmeting heeft dan mijn huidige pan werkte het niet op mijn kleinste kookpit maar op de grootste werkte hij prima. Als de rode zandloper op de bodem van de pan is verdwenen en helemaal rood is, is de pan goed heet en kan je hem gebruiken. Super handig! De pan heeft een goede anti-aanbaklaag en door het grote wokgedeelte worden mijn ingrediënten allemaal geleidelijk gewokt. De pan is groot genoeg om een gerecht voor maximaal 8 personen in te bereiden. Het leuke is dat je deze pan ook in de oven kan gebruiken tot maximaal 175 graden. Ik ben erg blij met deze wadjan en ik zal er nog veel lekkere gerechten in bereiden.

Pluspunten

• Lekker groot
  • Goede anti-aanbaklaag
  • Ook te gebruiken in de oven

Essiewest 24-04-2021

Super wokpan

Deze wokpan is erg prettig in gebruik omdat het formaat net wat groter is, de pan snel warm wordt en deze makkelijk vast te houden is. Ik raad deze aan voor iedereen die graag een pasta/bami/nasi etc. maakt.

Pluspunten

• Formaat
  • Snel warm

a42722 23-04-2021

Heerlijke pan

Ik ben fan. De pan wordt gelijkmatig warm waardoor je gerecht heel snel klaar is.
De pan oogt ook solide, zal denk ik lang meegaan.
Het schoonmaken van de pan is ook een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Snel schoon te maken
  • Gelijkmatige verwarming

Sandy 23-04-2021

Fantastische pan!

Ik kreeg deze pan om te testen, wat een fijne pan! Hij is lekker groot, met een goed bakoppervlakte waardoor alles gemakkelijk past en je niet moeilijk hoeft te doen om alles te bakken. Het formaat maakt het wel wat lastiger in de kast en de vaatwasser. Hij wordt snel warm en de warmte is goed verdeeld. De pan is heel licht wat hem gemakkelijk in gebruik maakt. Hij is krasvast, waardoor je niet hoeft na te denken waarmee je roert of opschept. Nog geen last gehad van aanbakken, dus het schoonmaken gaat ook makkelijk met de hand. Top product!

Pluspunten

• Groot
  • Warmte wordt goed verdeeld
  • Krasvast
  • Licht in gewicht
  • Handvaten

Minpunten

• Aan de grote kant voor in de kast

Karin de Gruijl 22-04-2021

hele fijne pan

Ik heb sinds kort de Tefal Excellence Wadjan om te mogen testen. Ik vind het een geweldige pan! Lekker groot zodat mijn fornuis wat schoner blijft : ) Ik kook elektrisch en mijn fornuis heeft nog de ijzeren platen, wat goed samen gaat. De pan wordt goed en snel warm wat fijn is met roerbakken. En natuurlijk erg fijn om de ruimte in je pan te hebben om alles lekker om te gooien. De pan heeft fijne handvaten en is lekker licht in gewicht als je wil schudden. Ik heb geen afwasmachine, waardoor het met de hand afwassen ook fijn is met een lichte pan.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • wordt goed warm
  • lekker ruim

Minpunten

• geen

GerardVeldhuijs 19-04-2021

Krasvaste Wadjan

Deze Wadjan heb ik nu al 10 dagen mogen testen. Met plezier heb ik meerder gerechten in deze ruime Wadjan bereid. De pan is voorzien van 2 handige handvaten welke er voor zorgen dat ik de pan direct van het gas veilig kan oppakken. De Thermo-Signal in de bodem laat mij goed zien wanneer de ideale baktemperatuur bereikt is, heel handig want ik twijfel hier nog wel eens over.
Ik ben altijd gewent om een metalen spatel en opscheplepel te gebruiken, dit zorgt nog wel eens voor krassen in mijn pannen, gelukkig niet bij deze Wadjan. Door de Titanium anti-aanbaklaag kan ik mijn metalen roergerei met een gerust hart gebruiken, geen krassen. Ook plakken mijn ingrediënten niet aan de pan, zelfs de kipfilet niet. Eenvoudig te reinigen middels een normaal sopje, geen geschrob want er bakt niets aan. Kortom ik ben heel tevreden over deze pan.

Pluspunten

• krasvast
  • bakt niet aan
  • 2 robuuste handvaten
  • flink formaat

Marjolein 17-04-2021

Een echte verbetering

Deze wok is zeker een verbetering ten opzichte van mijn vorige. De bodem is een stuk platter/groter waardoor je op een groter oppervlakte wokt. Ook blijft het materiaal extra lang warm waardoor je de wok op tafel kan zetten en nog een tweede keer kan opscheppen. De vorm is alleen niet helemaal rond. Ik weet niet of dit bewust is of dat hij verkeerd behandeld is bij het afleveren.
De bekende tefal binnenkant met rode stip is natuurlijk een mooie toevoeging. En de anti-aanbak laag werkt zeker. Doordat hij zo groot is is de wok misschien iets te groot voor de afwasbak, maar gelukkig is hij zo schoon.

Pluspunten

• groot wok oppervlakte
  • snel schoon
  • blijft lang warm

Minpunten

• niet helemaal rond

Lisette Bartels 17-04-2021

Wokpan met groot warm bakoppervlak

Grote wokpan, staat stevig op mijn gasfornuis, mooie handvatten en groot genoeg om vast te houden. Als je de pan volgens de gebruiksaanwijzing verwarmd bak je je vlees en groenten in no-time gaar. De pan is heet genoeg en blijft bij toevoegen van ingrediënten heet waardoor er geen vocht uit de groenten of het vlees loopt.
De pan neemt veel ruimte in op het gasfornuis, maar vaak als je won’t het je maar 1 pan nodig.
Na het bakken / wokken is de pan ook zo weer met een afwassopje schoon, prima anti aanbak laag.

Pluspunten

• Groot bakoppervlak
  • Blijft heet ook bij toevoegen ingrediënten
  • Makkelijk te reinigen, ook in vaatwasser
  • Lichtgewicht maar staat stevig op het gasfornuis
  • Snel gaar van groenten en vlees

Minpunten

• Grote pan op fornuis en in de kast
  • Opwarmen duurt lang maar geduld wordt beloond