Tefal Tradition gietijzeren ovale braadpan - 5,3 L - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Tradition gietijzeren ovale braadpan - 5,3 L - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Narub 01-06-2021

Mooie pan

Erg mooie massieve braadpan van gietijzer. Houdt de warmte goed vast. De inhoud is groot genoeg om een flinke stoof te maken zodat je voor meerdere personen of dagen genoeg hebt. Makkelijk schoon te maken. Ben erg tevreden met de pan.

Pluspunten

• Massief
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel warm

Cynthia 26-05-2021

Robuuste braadpan

Mooie gietijzeren braadpan voor meer dan 6 personen. Met zijn inhoud van 5,3L kan je in grote hoeveelheid de lekkerste stoofschotels en draadjesvlees maken. Door het gietijzer is de pan al zwaar en met een flinke stoof erin, heb je hem niet 1,2,3 opgetild. Maar verder een hele mooie en degelijke pan. Helaas kan deze niet in de vaatwasser, maar is met de hand makkelijk schoon te maken. Pan is snel warm en dat blijft hij ook. Kan op alle kookbronnen gebruikt worden. Echt een mooie eyecatcher op je fornuis!

• Blijft lang warm
  • Geschikt voor alle warmtebronnen

Minpunten

• Zwaar

krisxx 17-05-2021

goed bevallen

Heb deze pan mogen testen en moet zeggen ik ben er erg blij mee. Hij bakte niet aan, lekker groot. De vorm twijfelde ik eerst over maar bleek juist voor veel lappen vlees erg handig. Natuurlijk ik hij zwaar maar dat weet je bij gietijzer. Ziet er mooi uit. enige minpuntje was dat bij afdrogen de deksel dop makkelijk los draait maar geen rede om hem niet te kopen.
Meerdere stoofschotels gemaakt en prima bevallen. veel beter dan mijn oude (niet gietijzeren) braadpan.
voor mij een aanrader.

Pluspunten

• uiterlijk
  • vorm
  • kwaliteit

Leopold18 06-05-2021
  • Product gekregen

Ideale braadpan voor grote porties

Lekkere grote, zware braadpan waar grote porties in gemaakt kunnen worden. De prijs-kwaliteitsverhouding is zeer hoog. Hiervoor lange tijd een braadpan van een high-end premiummerk gebruikt en het verschil is in gebruik niet waarneembaar. Qua design is deze braadpan hooguit iets saaier, maar qua prestaties is deze pan minstens net zo goed!

Pluspunten

• Geschikt voor inductie
  • Groot
  • Bakt niet aan

Cnd 05-05-2021

Mooie braadpan

Mooie grote braadpan, leuk voor feestjes als je grote porties nodig heb. Pan is makkelijk te gebruiken en ook schoon te maken.
Er zitten ook nog wel wat nadelen aan: zo is hij vrij zwaar en de handvaatjes worden warm.

• Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Zwaar
  • Warme handvaten

Smit 04-05-2021

Fijne pan

Fijn pan, groot genoeg voor 6 personen. Bakt niet aan. Mooi design.
Het is zware pan. Dat kan misschien een nadeel zijn maar ik vind het prettig.
De binnenkant van de pan is makkelijk schoon te maken.
Ik vind het echt een aanrader, zeker qua prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• mooi design
  • stevige degelijke pan

Minpunten

• het gewicht kan een minpunt zijn

hmmarjon 02-05-2021

Prachtig design

Ik ben erg blij met deze pan. Door de dikke bodem kan er in deze pan uitstekend suddervlees of stoofgroenten bereid worden. De pan is van zware kwaliteit. Dit is handig omdat de pan zo stevig staat, maar ook soms wat lastig omdat je echt beide handen moet gebruiken om te pan te verzetten. De pan heeft een prachtig design waardoor deze prima op het fornuis in de open keuken kan blijven staan.

Pluspunten

• Zware kwaliteit
  • Dikke bodem

Minpunten

• Niet met één hand te tillen

Rickloip 30-04-2021

Ouderwets lekker draadjesvlees, mooie vormgeving, aanrader

Door de vorm past al het vlees er gemakkelijk in. De pan wordt snel warm en houdt goed de warmte vast. Door de puntjes aan de binnenzijde van de deksel, valt het condenswater terug op het vlees, dit wordt heerlijk mals. Dankzij de gecoate binnenkant, is het schoonmaken een fluitje van een cent.

Pluspunten

• vorm
  • deksel voor condens
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• behoorlijk zwaar

Dennis21 28-04-2021

Fijne pan, goede kwalitiet

Zo blij dat ik deze mooie braadpan mag uit te testen, Ik vind hem erg mooi, design past super bij mijn smaak. Ik heb er een heerlijke tomaten saus en rollade in gemaakt. Vocht verdwijnt niet uit de pan maar blijft circuleren, dit komt door de puntjes in de deksel, er komt ook geen vocht onder de deksel vandaan. Daarna maakte ik een runderstoofschotel, ook deze lukte perfect. Als je gek bent op stoven is dit echt de pan voor jou! Hij kan met gemak in de oven om lekker je gerecht door te laten stoven.
Hij is erg makkelijk om schoon te maken, al moet je wel weer even geduld hebben met hem goed te laten afkoelen

Pluspunten

• Groot genoeg voor 8
  • Kan in de oven, zo vanaf het gasfornuis
  • schoonmaken lukt erg goed

Minpunten

• zwaar

rosaatje 28-04-2021

Fijne pan om heerlijk mee te koken/stoven

Wat een heerlijke pan, ja hij is best zwaar, maar dat hoort natuurlijk bij een gietijzeren pan.
De deksel heeft onderop puntjes waardoor het vocht uit je gerecht weer terug je pan in loopt, ideaal voor heerlijke stoofpotjes.
Ik heb hem meteen gebruikt om hachee mee te maken en dat ging erg fijn.
Heerlijk gerecht, met veel smaak en langzaam kunnen garen. Daarnaast was de afwas een eitje door de coating aan de binnenkant van
De pan, deze zorgt ervoor dat hij ook weer zo schoon is. Ik ben er erg blij mee, bovendien staat hij erg leuk in de keuken als decoratie, want ik vind hem een plaatje!

Pluspunten

• Kan in de oven
  • Makkelijk schoon te maken

Vesho 26-04-2021

Gemakkelijk en efficient pan

Dit is mijn eerste braadpan en ik ben gewend om vlees en groenten te koken in normale pannen met anti-aanbaklaag. Ik verwachtte dat het erg lang zou duren om de pan op te warmen en moeilijk te koken zou zijn in vergelijking met een pan met antiaanbaklaag. Ik had het mis, ik vond koken met Tefal braadpan heel gemakkelijk. Het warmt langzaam op en houdt de warmte vast en verdeelt deze zeer gelijkmatig. Het raakt niet oververhit, vandaar dat het vlees en zelfs de groenten die ik kookte gelijkmatig gaar waren. Ik koos een recept dat eerst langzaam moest worden gekookt en ik ben ontzettend blij met het resultaat.

Het wordt mijn favoriete pan voor het koken van curries en biryani (langzaam gekookte vlees met rijst)

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Gelijkmatig

Denise 19-04-2021

Supermooie braadpan!

Wat is dit een mooie pan. Hij is wat prijzig, maar zeker je geld waard! De gietijzeren pan is zwaar, iets wat hoort bij dit soort pannen. Hij is dan ook van uitstekende kwaliteit. Ik heb er al meerdere gerechten in gemaakt. Een lekker stoofpotje, een heerlijke rollade en een mooi soepje. Het voordeel is dat hij voor 8 personen is. Thuis zijn wij met 4 dus ik kook gewoon dubbel en kan dat later weer gebruiken.
Ik vind het heerlijk dat ik nu een pan thuis heb waarbij ik eerst de pan op het gas kan gebruiken (hij is ook voor inductie trouwens) en daarna zo in de oven kan stoppen. Dus geen gerommel met overgieten enz. Het vlees blijft mooi mals. Én de pan kan na gebruik zo in de vaatwasser, hoera!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • mooi design
  • makkelijk schoon te maken
  • brandt niet aan
  • 8 persoons

Minpunten

• zwaar (maar dat hoort bij deze pannen)

RobBernard 19-04-2021

Stevige goede braadpan

Een goede en zware braadpan, maar dat weet je van gietijzer. Door de afmeting kan je er veel vlees en groente in kwijt. Na de bereiding smaakt het allemaal lekkerder dan klaargemaakt in een gewone braadpan. Een aanrader!

• Zeer goede kwaliteit

Minpunten

• Zwaar, maar dat is bekend van gietijzer

RichardSp 18-04-2021

Heerlijk pannetje om te braden

Mooie en zware braadpan. Pan is geschikt voor 8 personen en dat is hij ook wel meer dan dat. Uitstekende pan om een stoofpotje in te maken of een rollade in te braden. Pan voelt zo goed en stevig aan. Aanbranden is geen sprake van. Heel erg tevreden mee.

Pluspunten

• Degelijk
  • Aanbranden is geen sprake van
  • 8 persoons

Minpunten

• Groot
  • Prijs

Inge 17-04-2021

De pan kwam binnen in een mooie stevige doos.
Bij het openmaken merkte ik dat de pan wel erg zwaar was.
Het is een mooi design en ziet er heel robuust uit.
Een beetje model uit grootmoederstijd.
Ondanks de ovale vorm kon ik hem toch gebruiken op mijn inductiekookplaat.
Met inhoud is hij voor mij veel te zwaar. Ook word jij erg heet dus je kunt hem alleen tillen met ovenwanten.
Wat ik miste was een Nederlandse gebruiksaanwijzing en een receptenboekje.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn slowcooker.

Update 17-5:
We hebben deze prachtige braadpan nu enkele weken in huis om te testen. De pan heeft een mooi design en is gemaakt van zwaar materiaal. De pan werkt goed op onze inductiekookplaat. Door het gewicht kan de pan de warmte goed verspreiden, maar ook dankzij de uitstekende puntjes aan de binnenkant van de deksel. De warmte wordt bovendien goed vastgehouden door de pan, waardoor je het vlees of gerecht op laag vuur kunt laten doorgaren. Hierdoor hoef je eigenlijk vrij weinig te doen. We hebben er een stoofpot in klaargemaakt. Ook 1x een heerlijke grote rollade. Hij is eigenlijk voor mij als vrouw veel te zwaar in gebruik en het jammere is ook dat je hem met de hand moet afwassen.
We zullen hem dus denk ik alleen gebruiken als we meerdere mensen te eten krijgen omdat er veel in kan. Deze pan is niet voor dagelijks gebruik geschikt.Update

• Zier er robuuste uit
  • Grote inhoud

Minpunten

• Erg zwaar
  • Wordt erg heet
  • Geen Nederlandse gebruiksaanwijzing

Joyce Rutter 16-04-2021

Aanwinst voor iedere keuken

Al jaren opzoek naar de perfecte braadpan. Stiekem te weinig tijd en vooral geduld voor het lang laten sudderen van vlees. Deze pan heeft mijn blik totaal veranderd. Van de week voor het eerst met deze braadpan aan de slag gegaan. Het valt meteen op hoe robuust deze pan is. Met 6,5 kilo staat hij stevig op het vuur, of in dit geval inductiekookplaat. De deksel met bedruip puntjes is erg praktisch en werkt goed. Eerst het vlees aan laten braden om hem vervolgens op laag vuur te laten sudderen. Door de deksel is het enkel af en toe nodig het vlees in te draaien. Bedruipen gaat automatisch. Na een paar uur en heerlijk stuk vlees waar iedereen erg blij van werd.
Ook het uiterlijk van de pan mag er wezen. Wel een aandachtspunt... de pan is mat. Je ziet dus iedere aanraking. Drupje olie doet wonderen. We kunnen niet wachten om vaker de keuken in te duiken en iets lekkers te creëren

Pluspunten

• Robuust
  • Groot
  • Druppel deksel

Minpunten

• Matte buitenkant

Melle 16-04-2021
  • Product gekregen

Een braadpan voor het grote werk

Ik ben positief verrast over deze zware en grote braadpan. Hij is geschikt voor het grote werk. Een mooi braadstuk aanzetten en laten sudderen is heel eenvoudig. Het is gietijzer, dus ook de handvaten worden warm, maar dat is geen probleem. De deksel is inderdaad een mooie verbetering voor optimale koeling condensatie van smaak.

Pluspunten

• vormgeving ovaal
  • goede kookeigenschappen

Minpunten

• handvaten worden warm