Tefal Tradition gietijzeren braadpan 24 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Tradition gietijzeren braadpan 24 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

StijnH 25-05-2021

Makkelijk koken in gietijzer zonder onderhoud!

Wat een heerlijke pan! Voor een huishouden met twee personen is het toch mogelijk om gerechten te stoven zonder recepten voor 6 personen te hoeven gebruiken. Door de hoge rand en het zware gietijzer warmt deze pan langzaam op maar houdt de warmte ontzettend lang vast. Een saus kan je met deze pan rustig drie uur door laten koken op de laagste stand van je fornuis.
Ondanks dat het gietijzer is, is deze pan ontzettend makkelijk te reinigen, zal niet roesten en heeft geen onderhoud nodig. In tegenstelling tot klassieke gietijzeren pannen is deze dus echt makkelijker. De zware deksel past goed en heeft een soort ingebouwd condensatiesysteem zodat vocht gelijkmatig terugdruppelt. Mensen onderschatten hoe handig dit is!
De pan is ook te gebruiken in de oven, om bijvoorbeeld brood te bakken.
Voor zijn formaat is de pan uiteraard wel zwaar door het gietijzer, maar dit is een kwaliteit en geen nadeel. Let er wel op met kinderen, de handvaten worden heet en is niet aan te raden om op te vangen.

Pluspunten

• Zwaar
  • Gelijke warmteverdeling
  • Makkelijk schoon te maken
  • Roest niet

Rachel Hard 12-05-2021

Een aanrader

Een fantastische pan! Mooi design en goede prijs/kwaliteit. Met deze pan zet je de lekkerste gerechten op tafel.

Pluspunten

• mooi design
  • goede prijs/kwaliteit
  • houdt de warmte goed vast

Minpunten

• zwaar

YvonneSanders 08-05-2021

Super fijne braadpan

Wat een heerlijke pan is dit. Wel wat zwaar, maar dat is al snel met gietijzer. Omdat alles gelijkmatig warm wordt, duurt het lang voordat de handvatten te heet zijn om aan te pakken. Dat is een voordeel omdat je in het begin de pan vast kunt houden terwijl je de producten bakt. Wanneer je vervolgens het vocht erbij giet en de deksel erop legt, kun je uren lang je saus stoven, zonder dat deze aanbakt en zonder dat het vocht verdampt! Je krijgt dus de perfecte hachee, bolognaise saus of stoofschotel met deze fantastische pan. Voor mij echt een blijvertje in de keuken!

Pluspunten

• Degelijke pan
  • goed sluitende deksel

Minpunten

• zwaar
  • kan niet in de vaatwasser

g*******@l****** 06-05-2021

EEN TOP BRAADPAN

Ik mocht de Tefal Tradition Gietijzeren braadpan van 24 cm uit proberen. Een zeer stevige en zware pan. Als je last heb van reuma of artrose in je handen, zou ik deze pan niet adviseren. Is een behoorlijke zware. Maar daar staat tegenover, staat wel behoorlijk stevig op het fornuis, omvallen is bij deze braadpan er niet bij.. Wordt goed heet, weinig boter of olie nodig. Mijn suddervlees kwam er mooi uit. Nadeel vond ik, de handvatten worden ook heet. De braadpan is makkelijk schoon te maken. Ondanks dat die er heel mooi uitziet, zou ik hem niet snel kopen, omdat de braadpan voor mij echt te zwaar was. Een lichtere variant daarentegen wel. Want deze grootte is precies genoeg voor mij en mijn zoon. Dus heb je nergens last van in je handen, kan ik je deze braadpan zeer zekers aanraden. Stevig, Snel heet, Lekker vlees komt eruit. En makkelijk schoonmaken. Een TOP braadpan.

Pluspunten

• STEVIG
  • Houdt warmte goed vast

Minpunten

• Zwaar

Karspel 03-05-2021

Prachtige braadpan

Geweldige braadpan! Hij bakt niet aan en is ook nog eens geschikt voor inductie! De grootte van 24 cm is perfect wanneer je vlees wilt stoven voor 4 personen. Het design mag er ook zijn, ik hoef de pan daardoor niet perse altijd op te bergen in de kast. Ik heb er diverse gerechten in klaar gemaakt, van soep tot heerlijke stoofgerechten. En kan niet anders zeggen dan dat ik enthousiast ben. De condens wordt perfect door de pan gecirculeerd dankzij de speciaal ontworpen deksel met uitstekende puntjes. Hierdoor worden de gerechten niet droog. Al met al ben ik tevreden over de pan en kan ik hem iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• circuleert warmte goed
  • zware pan

Minpunten

• met hand afwassen

nko 02-05-2021

Geweldige pan

Een gietijzeren braadpan ontbrak nog in onze keuken. Had ik deze pan maar eerder gehad, ik kan niet meer zonder. De pan bakt niet aan en je maakt zo o.a. de heerlijkste stoofgerechten. De pan is best zwaar, maar qua gebruik perfect. Aan iedereen die nog twijfelt: doen!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Bakt niet aan

Marjolein 01-05-2021

Fijne braadpan

De pan heeft perfecte maat, niet te groot, daardoor niet onnodig zwaar, maar ook groot genoeg voor grote pan pastasaus of stoofvlees. De deksel zorgt ervoor dat vocht goed in eten blijft, dus eigenlijk is het kwestie van op laag vuur laten pruttelen en gewoon lekker wachten... :) Ook goed te gebruiken als dutch oven voor het bakken van brood.
Enige nadeel is met de hand afwassen, maar dat weet je met gietijzeren pan.

Pluspunten

• goede maat
  • goede kwaliteit

Minpunten

• zwaar (maar dat ook pluspunt)
  • met de hand afwassen

Phiphi88 30-04-2021

Fijne braadpan die goed af te wassen is

Ik heb de braadpan mogen testen en nu een paar weken in gebruik. Het is fijn dat deze zware (gietijzeren) pan ook op inductie kan. Wel even opletten dat je de pan tilt en niet schuift over de glasplaat ivm krasgevoeligheid. Het vocht blijft in de pan circuleren en door de opstaande rand kan je er ijsblokjes op leggen zodat het vocht verdampt van binnen. Dat is handig als je twijfelt of je extra vocht moet toevoegen maar toch iets malser stoofvlees wilt. Ik kende die methode nog niet; maar het werkt verrassend goed!
De pan wordt goed en snel heet en houdt de hitte ook goed vast. Afwassen gaat makkelijk; de pan koekt niet aan.
Fijne pan!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Koekt niet aan, dus afwassen gaat makkelijk

Essiewest 30-04-2021

Super fijne braadpan

De gietijzeren braadpan is voor een soep, stoofvlees, smoor kip etc. een aanwinst voor iedereen! De pan is redelijk zwaar maar erg fijn in gebruik. De pan is gemakkelijk af te wassen met de hand. Ik durf deze pan niet in de vaatwasser te plaatsen voor de coatinglaag die er in zit.

• Gebruik
  • Schoonmaak

Minpunten

• Gewicht pan

jurre 29-04-2021

mooie kleine braadpan

Top braadpan voor kleine gezinnen, wij kunnen hier mooi alles voor 4-5 man in maken.
Braadpan warmt mooi en snel op.
Verder is deze mooi strak van design en pas door compacte formaat mooi in de vaatwasser.

Topper

Pluspunten

• zware kwaliteit
  • strak design

Minpunten

• opstaande rand (vaatwasser)

Rooz 26-04-2021

Erg fijne pan!

Dit is echt een hele mooie en handige pan, de pan warmt snel op en bakt niet aan. Doordat de deksel goed sluit ideaal voor allerlei lekkere stoofpotjes e.d. De pan heeft ook een handig formaat en is lekker hoog.

Pluspunten

• goed formaat
  • bakt niet aan

Kirsten 26-04-2021

Perfecte braadpan voor een mooie prijs

Deze braadpan is top! Bakt niet aan, is geschikt voor elke warmtebron en groot genoeg voor een stoofgerecht voor 4 personen. Je kan er alles in maken, van gehaktballen, tot een stoof en soep. De pan wordt goed heet (gebruik ovenwanten!) en kan zo vanuit het fornuis de oven in. Gerechten worden niet droog door de speciale deksel met druipringen. Schoonmaken is makkelijk na even inweken met een sopje. De pan is wel zwaar, maar dit weet je van te voren van gietijzer.

Pluspunten

• gietijzer, wordt en blijft goed warm
  • fijne deksel zodat gerechten niet droog worden
  • een alleskunner

Minpunten

• zwaar (maar dit weet je met gietijzer)

Tessa 25-04-2021

Robuust en bakt heerlijke gerechten

Een goede braadpan had ik nog niet dus deze braadpan staat prachtig in mijn keuken. Hij heeft een robuuste uitstraling en mooie kleur. De pan wordt snel heet als ik hem op mijn keramische kookplaat zet. En de warmte houdt hij ook goed vast, want de pan voelt bloedheet aan als ik het deksel eraf wil halen dus even opletten dat je pannenlappen gebruikt ook bij het oppakken van de pan. De pan is ook te gebruiken in de oven wat erg handig is. Voor 4 personen kan je er een lekkere maaltijd in bereiden. Voor mij de ideale braadpan alleen voelt hij wel zwaar aan dus dat is even wennen.

Pluspunten

• Robuuste uitstraling
  • Wordt snel warm

Minpunten

• Erg zwaar

Sandy 23-04-2021

Fijne braadpan!

Fijne braadpan. Je kan er goed in aanbraden, stoven en hij kan ook zo de oven in. Zware pan, wat zorgt dat hij stevig staat, maar ook dat hij lastig te verplaatsen is als het nodig is. Nadeel vind ik dat hij enorm heet wordt, voordeel dan wel dat hij ook relatief snel afkoelt. Weinig vochtverlies bij het stoven, dat is erg fijn. De hitte wordt goed verdeeld over de gehele pan en hij wordt ook snel warm.

Pluspunten

• Geschikt voor alle warmtebronnen
  • Weinig vochtverlies

Minpunten

• Wordt erg warm
  • Zwaar

Karin de Gruijl 22-04-2021

mooie braadpan

Nu een paar weken deze geweldige pan mogen testen, en ben er zeer tevreden over (in love). Ik heb 2 slowcookers, maar het resultaat bij deze pan springt er wel bovenuit. Hij braad het vlees erg mooi bruin aan en door het druppelsysteem van de deksel blijft het vlees mals (het vocht wat op de deksel slaat, wordt weer gelijkmatig verdeelt over het vlees). Je hebt eigenlijk weinig omkijk als je vlees in de pan zit en laat sudderen, al ben ik een persoon die graag de deksel optilt, en ondanks dat koelt hij nauwelijks af. Ook superhandig bij deze pan dat hij in de oven gezet kan worden, alleen wel uitkijken met de pan uit de oven halen omdat deze goed heet wordt. Ik vind de braadpan zelf ook een erg mooi design hebben, en de prijs is hij zeker waard.

Pluspunten

• goeie kwaliteit
  • braad goed aan

Minpunten

• zwaar, maar dat hoort erbij

Lisette Bartels 21-04-2021

Zeer goede sudderpan

Pan gebruikt om bolognese saus te maken. Moest de ingrediënten in etappes bakken want op de bodem bakte prima maar bovenin naarmate er meer gerechten in kwamen ging het bakken steeds minder gelijkmatig. Als eenmaal alle ingrediënten erin zitten suddert deze pan gelijkmatig alles gaar. De pan is zwaar zeker als hij vol is is hij moeilijk te verplaatsen. De handvatten zijn behoorlijk heet. De deksel sluit de pan mooi af geen geklepper tijdens het sudderen. De pan is gemakkelijk af te wassen in de handafwas, maar zwaar in de handen.

Pluspunten

• Suddert gelijkmatig
  • Degelijk
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Aanbakken van ingrediënten in etappes
  • Zwaar (normaal)
  • Handvatten van gietijzer

GerardVeldhuijs 19-04-2021

Mooi formaat pan

Ik heb deze robuuste gietijzeren braadpan nu 10 dagen in gebruik. Het is een zeer robuuste pan welke niet zomaar even omgestoten wordt. Voordeel is zeker dat deze ook in de oven kan dit in tegenstelling tot mijn vorige braadpan waarvan de handgrepen niet geschikt waren voor de oven.
Onlangs heb ik pulled pork gemaakt waarbij ik de procureur eerst aangebraden heb en daarna heel lang nagegaard in de oven. We hebben er geweldig van genoten. Geen barbecue nodig.
De pan houd haar warmte heel lang vast, mijn vlees kan ik op een lage temperatuur lekker lang laten sudderen. Ondanks dat het gietijzer is blijft het vlees niet plakken aan de binnenkant dit door de emaille coating, dit maakt het schoonmaken van de pan ook zeer makkelijk.
Door het handige formaat kan ik deze pan ook “gewoon” voor mijn pondje gehaktballen gebruiken, al met al ben ik zeer blij met deze robuuste maar gebruiksvriendelijke pan.

Pluspunten

• handig formaat niet te groot niet te klein
  • bakt niet aan
  • kan in de oven
  • vlees blijft sappig dankzij condens

Marjolein 17-04-2021

De gietijzeren pan die in elke keuken past

Wat ben ik blij met mijn nieuwe gietijzeren pan. Hij is natuurlijk wel zwaar dankzij het materiaal, maar voor de eerste keer heb ik geen aangekoekte pan bij het maken van mijn stoofpotje. Hierdoor was het schoonmaken ook gemakkelijk. Het is een mooie toevoeging voor elke keuken.
Grappig detail van de deksel zijn de puntjes aan de binnenkant. Naar ik begrepen heb is dit zodat het vocht weer naar beneden drupt. De deksel sluit in elk geval perfect aan op de pan waardoor al het vocht ook in de pan blijft.
Als je een stoofpotje maakt en niet thuis blijft kun je de pan ook nog eens in de oven zetten. Als je net als ons een gasfornuis hebt en dus bang bent voor brandgevaar is dat erg handig. Ik raad deze pan dus zeker aan.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te maken
  • bakt niet aan

Minpunten

• zwaar