WMF FUSIONTEC Mineral wokpan 28 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF FUSIONTEC Mineral wokpan 28 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Steven 22-06-2021

Prima pan!

Prima pan, werkt zoals je verwacht. Wel goed heet laten worden voordat je er iets in doet anders kan het aanbakken.

Pluspunten

• degelijk
  • verdeelt warmte goed

Minpunten

• zwaar

Smurf23 17-06-2021

Goede, maar zware wokpan

Ik heb deze wokpan nu een aantal weken in gebruik en ik ben er heel blij mee. Hij ziet er mooi uit, is van goede kwaliteit en hij doet het heel goed op inductie. De pan is snel heet en dus snel klaar voor gebruik. Hij heeft geen anti-aanbaklaag, maar het materiaal is heel glad waardoor eten niet snel aanbakt. En als het toch gebeurt, dan is hij weer makkelijk schoon te krijgen. Hij is lekker groot, dus een eenpansmaaltijd voor ons gezin van 4 personen past gemakkelijk. Het enige nadeel van deze pan is dat hij erg zwaar is. Een volle pan kan ik niet dragen met één hand. Het extra handvat is dus zeker geen overbodige luxe. Maar ik ben al met al heel blij met de pan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Extra handvat

Minpunten

• Erg zwaar

n*********@g******** 15-06-2021

wokken

Fijne pan. Wel vrij zwaar maar wokt fantastisch. Wel goed in oliën. Vooral groentes zijn fijn te wokken. Vooral als de pan goed heet is. Ik gebruik wel een speciale woklepel die niet keast. Binnen een paar minuutjes verse groentetjes op mijn bord!!

Pluspunten

• mooi formaat
  • twee handgrepen

Minpunten

• vrij zwaar

babybecca 14-06-2021

Prachtige en duurzame pan

Wauw wat een mooie pan is dit. De pan voelt zwaar en degelijk aan. De pan moet eerst met azijn worden behandeld volgens de instructie. Dit is zeer gemakkelijk te doen. Verder ziet hij er zeer luxe en mooi uit. De pan heeft een dikke bodem, daarom duurt het iets langer dan bij pannen met een dunne bodem tot hij heet is. Echter als hij eenmaal heet is bakt en stooft de pan perfect. De warmte wordt goed verdeeld en de pan bakt niet aan. Het extra handvat is nodig omdat de pan vrij zwaar is. Let op dit extra handvat kan ook heet worden.

Ook het schoonmaken gaat supergemakkelijk. Het enige wat nodig is is heet water en een sponsje. Je kan de pan in de vaatwasser doen, maar om hem mooi te houden ga ik dat niet doen. Volgens de instructies kan de pan wat vlekken krijgen na deze in de vaatwasser te wassen. Mijn pan ziet er na meerdere keren gebruik nog perfect uit! De pan heeft zelfs 30 jaar garantie dus ik ga ervan uit dat deze pan sowieso 30 jaar mee gaat.

Pluspunten

• degelijk, garantie van 30 jaar!
  • bakt niet aan
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• zwaar
  • extra handvat wordt heet

Sira 07-06-2021

Mooie luxe wokpan

Deze wokpan ziet er mooi uit. Tijdens het uitpakken van de wokpan valt het me op dat deze pan zwaar is. Vind het wel lastig om het 1 hand de wokpan op te tillen. Gelukkig zit er een extra handvat aan de pan. Dit maakt het makkelijker om met beiden handen de pan op te tillen.
Over de bak en braad kwaliteiten ben ik tevreden. Wat ook fijn is dat deze wokpan kras bestendig is. Je kan dus ook een metalen lepel gebruiken.
Verder is de wokpan ook makkelijk schoon te maken. Hij mag ook in de vaatwasser maar zelf doe ik dat liever niet.
Het is een stevig mooie kwalitatieve wokpan die het geld zeker waard is.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Fraai design

Minpunten

• Zwaar

k*********@h********** 07-06-2021

Zeer mooie en kwalitatief goede pan

Ik heb de pan gekregen om te testen en heb hem nu vaak mogen gebruiken. Hij is bijzonder groot en zwaar en dit voelt voor mij extra luxe aan. Het is heel wat anders dan een standaard wokpan. Ik heb er diverse gerechten mee mogen bereiden. Het is van belang dat je de olie goed warm laat worden, het is goed te zien wanneer dit is. Daarna gooi je de ingrediënten in de pan en het gaat als vanzelfsprekend. Ik ben vooral erg blij met de grootte van de pan. Ik kan er genoeg voor een gezin met 4 kinderen in bakken. Het is ook erg makkelijk dat de pan een handvat heeft. Hierdoor zet je de pan met gemak op tafel. Het handvat wordt namelijk niet warm. Ik ben erg tevreden met de pan. Het is een kwalitatief goede pan en in die zin de aankoopprijs wel waard.

Pluspunten

• Mooi en sterk

Minpunten

• Geen deksel bij

d********@h********** 07-06-2021

Fraaie Wokpan

Erg mooie en stevige wokpan. Met de WMF pan staat er een eyecatcher op het aanrecht. Het uiterlijk doet erg chique aan. Mooi afgewerkt en stevige materialen. De pan zelf is vrij zwaar en voelt daarom erg solide aan. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je de pan goed nat houden tijdens het gebruik en wanneer je dat advies volgt dan kan de pan eigenlijk niet aanbranden. Ikzelf heb het ontbreken van een anti aanbak laag daarom niet gemist. Zoals gezegd is de pan zwaar en daarom beweegt de pan niet snel tijdens het gebruik. Het schoonmaken gaat erg makkelijk door direct heet water te gebruiken en schoon te spoelen. De pan zou eventueel in de vaatwasser kunnen, maar kan hierdoor van kleur veranderen en dat is eigenlijk zonde van zo'n mooie glanzende wok. Al met al een erg fijne wokpan, gemaakt van hoogwaardige materialen en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Zware materialen
  • Goede uitstraling
  • Bakt niet snel aan

Minpunten

• Wellicht wat zwaar

s*****@g******** 05-06-2021

Mooie wokpan voor inductie koken

Qua vormgeving een erg mooie pan! Wel zwaar maar doordat de pan 2 handgrepen heeft is deze goed op te pakken, ook met het eten erin. Handgrepen worden niet of nauwelijks heet dat is een groot voordeel.
De grote handgreep is vrij lang, steekt wat omhoog waardoor het in de keukenkast wel een behoorlijke plek in neemt.
Mooi gladde binnenkant die niet snel aanbrandt, tenzij er toch te weinig vet/olie in gedaan wordt dan kan deze toch aanbranden. Het schoonmaken gaat heel gemakkelijk, mede door de gladde binnenkant maar ook aan de buitenkant is deze goed te reinigen. Op inductieplaat getest, doet het uitstekend, wordt goed heet aan alle kanten. Voor wokken op inductie een topper, pan staat ook nog eens mooi op tafel.

Pluspunten

• gladde binnenkant
  • wordt aan alle kanten goed heet
  • mooi design
  • 2 handgrepen

Minpunten

• zware pan
  • neemt veel ruimte in een keukenkast

Renske829 04-06-2021

Perfecte wok

Een zeer veelzijdige en ongelooflijk stevige wok.
Bij het uitpakken valt meteen op dat het een degelijk product is, de afwerking is meer dan prima.
Wel is de pan wat zwaar, maar de handels zijn zeer sterk en hittebestendig.
Het wokken gaat in deze pan zeer goed, wel goed heet houden en blijven bewegen, anders kans dat het wat kan aankoeken, maar dat geldt voor iedere wok. Ook frituren gaat prima in deze pan.
De pan is geschikt voor alle soorten fornuizen en kan ook nog eens de oven in.
Kortom een aanrader.

Pluspunten

• Kan op alle fornuizen
  • Zeer degelijk
  • Handels blijven koel

Minpunten

• Gewicht

Johan 04-06-2021

Hele mooie pan, zwaar en degelijk.

De pan is heel groot en stevig/robuust, maar ook heel zwaar. Het oog wil duidelijk ook wat, want qua vormgeving is er niets mis met deze pas en misstaat zeker op de aanrecht. Bakken en braden gaat perfect. Wel vind ik hem toch wel te log en zwaar voor dagelijks gebruik. Als je ruimte genoeg hebt in je keuken, dan is het een mooie pan om neer te zetten.

• Robuust

Minpunten

• Prijs
  • Groot/log

Ericpeeeke 04-06-2021

Goed, maar duur in vergelijking met stalen kwaliteitspannen

Bij het uitpakken maakt de WMF pan al een degelijke en kwaliteitsindruk. Goed afgewerkt, lekker zwaar, maar niet gietijzer-zwaar. Eerst maar eens wat aardappeltjes gebakken. Prima resultaat, geen aangebakken aardappels, mooi gelijkmatig resultaat. Goed gewicht, de pan schuift niet over de inductieplaat bij het roeren. Stabiele handgrepen die niet te heet worden. Later nog een paar keer andere gerechten geprobeerd, een curry maken lukt perfect, gelukkig heb ik een groot deksel van een andere pan zodat ik ook kan stoven. Een keer nasi maken is niet helemaal goed gelukt, toch aangebrand. Misschien te weinig vet gebruikt, of te veel koolhydraten (sojasaus in de marinade). Het voordeel is wel dat met een kunststof schuursponsje het aangebrande zonder héél veel moeite is te verwijderen. Ik was de pan nu af met uitsluitend heet water ipv een sopje, dat scheelt ook.
Toch blijven de twijfels of deze wokpan van 170 euro niet te duur is vergeleken met stalen kwaliteitspannen van minder dan de helft van de prijs.

Pluspunten

• Géén PFAS/PFOA
  • Geen inbranden nodig
  • Degelijke constructie
  • Snelle en gelijkmatige warmteverdeling
  • Redelijk goede anti-aanbaklaag

Minpunten

• Duur
  • Kwetsbaarder dan stalen pannen
  • Minder goede anti-aanbakkwaliteiten