Tefal Ingenio Preference pannenset 4-delig met afneembare handgreep - L94195

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Ingenio Preference pannenset 4-delig met afneembare handgreep - L94195 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

m*********@h********** 18-08-2021

Makkelijk in gebruik

Product is handig in gebruik. Vooral het opbergen in de kast of het plaatsen in de vaatwasser is veel makkelijker omdat er geen steel aan zit. Ook tijdens het koken zit je niet met de steel in de weg. Handvat is makkelijk op en af te zetten. Kost wel wat kracht om hem vast te klikken. Los is minder kracht.

Pluspunten

• minder ruimte in kast
  • minder ruimte in vaatwasser
  • makkelijk in vaatwasser schoon

Minpunten

• kracht om vast te zetten

MarianneH. 12-08-2021

Compacte pannenset

De Tefal Ingenio stapelbare pannenset doet me aan de kampeerpannen van vroeger denken, maar dan luxer.
Het bestaat uit pannen in verschillende maten zonder vaste handgreep gemaakt van aluminium. Er wordt één universele handgreep bijgeleverd voor alle pannen van de set, die door het kliksysteem makkelijk en snel te verwisselen is op de verschillende pannen.

De pannen zijn gemaakt van een fijn materiaal, hebben een redelijk dikke bodem en staan stevig op het fornuis. Door de drie maten die geleverd worden zijn ze geschikt voor een standaard maaltijd. Voor mijn gezin bestaande uit 5 vrijwel volwassen personen, zijn deze standaard maten echter te klein. Maar voor mijn zoon die binnenkort op zichzelf gaat wonen is het een prima starters-set.

De pannen worden niet geleverd met een deksel, wat ik als een gemis ervaar. Voor het afgieten moet je een zeef of vergiet gebruiken. Met een deksel van een andere pan van een ander merk of serie, ging het bij ons lastig.

De verwisselbare handgreep is een stevige greep met een handig kliksysteem. De greep ligt handig in de hand en wordt niet heet. Handig is dat de pannen beperkt ruimte innemen in je kast. Minder handig en soms minder veilig vind ik het, wanneer je drie pannen op het vuur hebt staan, en je moet net snel het pannetje van het vuur halen zonder de handgreep, je heel snel de handgreep moet wisselen. Hier ontstond een minder veilige situatie. Met pannenlappen werd snel het pannetje zonder greep van het vuur gehaald. Ook vind ik het minder veilig werken wanneer je bijvoorbeeld de handgreep net wil wisselen van of naar het achterste pannetje op het fornuis.

Wat erg leuk bedacht is van Tefal, is de maatstrepen aan de binnenkant van de pannen. Zo lees je makkelijk af, hoeveel vloeistof je in de pan doet.

Wat erg fijn is, al heb ik het niet uitgeprobeerd, is dat de pannen ook in de oven kunnen.

De Ingenio pannen kunnen in de afwasmachine. En doordat ze geen handgrepen hebben, past dit makkelijker dan een gemiddelde kookpan.

Al met al, een fijne pannenset voor een kleiner huishouden.

Pluspunten

• Compact
  • Vaatwasmachine-bestendig
  • Gemakkelijk te reinigen
  • Ook geschikt voor oven

Minpunten

• Geen deksel

Linda 03-08-2021

Het is ontzettend fijn dat je deze pannen in elkaar kunt stapelen. Scheelt erg veel ruimte!
Wat wel jammer is, is dat er geen deksel bij zitten. Heb nu mijn oude deksels gebruikt die gelukkig wel pasten.
Ik vind het wel wat lastiger met afgieten. Normaal gesproken gebruik daarvoor pannen met 2 handvatten, maar naar even zoeken is ook het afgieten met 1 handvat gelukt.
Het is wel lastig in pannen roeren alsnze alledrie zonder handvat op het vuur staan, dan gaan ze schuiven en kun je ze niet zo makkelijk tegenhouden(ik kook op inductie dus het schuift over de glasplaat). Het handvat wordt ook snel vies tijdens het koken dus hopelijk kook je geen producten die elkaar bijten of die de een echt niet lekker vind.
Verder is dit wel een heeeeeel fijn product in kleinere keukens

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Het handvat klikt makkelijk vast en los

Minpunten

• Geen deksels
  • Schuift over kookplaat

GervB 30-07-2021

Daar ik toe was aan nieuwe pannen, heb ik me ingeschreven voor een testpanel. Ik ben 1 van de gelukkigen die deze pannenset mag testen. Bij het het ontvangen van de doos was ik erg verbaasd. Wat een kleine verpakking! Bij het openmaken dacht ik meteen: oh nu snap ik het... 3 pannen netjes in elkaar gestapeld en de handgreep erin. Wel was ik verbaasd (had blijkbaar vooraf niet helemaal goed gekeken) dat er geen deksels bij zaten. Er zit ook een handige korte gebruiksaanwijzing bij, die ik toch eerst maar even heb doorgelezen. Bij de ingebruikname viel mij het volgende op. Als je een kleine keuken hebt, is dit echt een superhandige pannenset. Past lekker in elkaar en bespaart echt een hoop ruimte in je keukenkast. De pannen doen wat ze moeten doen. Ik heb wel mijn oude deksels gebruikt, wat niet echt handig is. De handgreep klem je namelijk op de bovenkant van de pan, waardoor reguliere deksels er niet volledig oppassen. Ik zag wel dat je deksels kunt bijbestellen die bij deze pannen passen. Dat werkt wellicht toch een stuk beter. Ik zou als Tefal zijnde toch de overweging maken om de deksels meteen bij de pannen te leveren. Dit vind ik wel echt een minpunt. De kleinste en de middelste pan zijn goed te tillen met de handgreep. Bij de grootste pan heb ik toch moeite met het afgieten qua zwaarte met 1 hand. Hier heb ik uiteindelijk toch mijn oude pan met handgrepen weer teruggepakt.

Kortom: Handige pannen voor als je weinig ruimte hebt. Wel een aantal minpunten qua gebrek aan deksels en maar 1 handgreep.

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in beslag
  • Doen wat pannen moeten doen
  • Makkelijke handgreep
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Maar 1 handgreep
  • Geen deksels meegeleverd

Goitske 26-07-2021

Fijne pannenset

Compacte, stevige pannenset met de kwaliteit die je van Tefal mag verwachten

Pluspunten

• Compact op te bergen
  • Kan in de oven/buitenkeuken
  • Goed te reinigen
  • Solide pannenset incl handvat systeem is stevig
  • Mooi vormgeving

Minpunten

• Geen deksel maar is los te koop