Inventum OV606CS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum OV606CS op Kieskeurig.nl.

Ilja 01-02-2019

Grote 60 liter heteluchtoven met heerlijke resultaten

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Doordat wij niet de mogelijkheden hebben voor inbouw en met de kookplaat geen extra kosten willen maken voor drie fase aansluiting en ook nog eens een energieverbruik van meer dan 11KW hebben met inductiefornuis bewust gekozen voor vrijstaande oven en vrijstaande inductie kookplaat van Inventum.
Totaal energieverbruik 5700 watt bij maximaal gebruik.
Heerlijke bakresultaten van de oven en de baktijden een stuk korter dan de combimagnetron.
Door de grote korting op de inductie bij Inventum de oven voor zeer lage prijs aangekocht en daarom voor ons een win win lekker bakken en koken situatie.

Henk 02-07-2019

Grote inhoud en in tien minuten is hij op 220 graden.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Gekocht bij Correct , oven nu twee keer gebruikt, is met tien minuten op 220 gr., de oven ziet en voelt degelijk aan, het gebruik is eenvoudig met ruim voldoende mogelijkheden en een draaispit. Over de levensduur kan ik nog geen oordeel geven maar ze geven er vijf jaar garantie op.

Pluspunten

• snel warm
  • Makkelijk te bedienen.
  • Ventilator is heel stil
  • lossen handgrepen

Geert jansen 24-12-2018

Een fijne compacte oven.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

De oven heeft een nette uitstraling die makkelijk in de meeste interieurs past. De oven voelt degelijk en heeft voldoende mogelijkheden om te concurreren met een inbouwoven. Een lichtje geeft aan wanneer de oven is opgewarmd. Minpuntje is dat de oven maximaal 220 graden wordt. Voordeel is dat de oven ontzettend makkelijk te bedienen is en ondanks zijn formaat al onze ovenschotels en bakvormen kwijt kan.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Eenvoudige bediening
  • Heeft vele mogelijkheden

H.van Zuijlen 08-04-2019

Een fijne oven met veel ruimte

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Deze oven voldoet geheel aan onze verwachting.Het is een ruime oven met zelfs een spit om kippetjes te garen. Wat ook heel handig is, is de speciale greep die aan het rooster te klemmen is om zo het rooster makkelijk en veilig uit te oven te kunnen trekken. De oven is snel voorverwarmd en heeft ook nog een mooie uitstraling !

Pluspunten

• extra spit voor kip
  • een greep om het rooster veilig te verwijderen

Iertje 11-02-2019

snel op temperatuur, goed bakresultaat

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Een goede losse oven, niet te zwaar in gewicht maar toch heel ruim. Is snel op de gewenste temperatuur, wordt van buiten niet echt heet, dus goed geïsoleerd.

Pluspunten

• snel op temeperatuur
  • goed bakresultaat
  • veel ruimte, er past een grote vlaai vorm in

Saskia de Wit 05-01-2019

Inventum oven OV606CS

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Zeer tevreden over de oven.
Prijs kwaliteit is prima. Strak van model. Ruime inhoud van 60 l.
Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Dacht eerst even dat de oven het niet deed, zo stil is de oven.
min puntje:
Oven wordt erg warm aan de buitenkant (energie verlies)
met 1 "ping" de melding dat het gerecht klaar is. Bij mij staat de oven in de bijkeuken dus dat wordt ook een kookwekker zetten.
Ben erg blij en tevreden met deze aankoop

Pluspunten

• mooie strakke vormgeving
  • er kan niet op de ovendeur gehangen worden
  • geluidloos

Minpunten

• oven wordt erg warm aan de buitenkant
  • 1 "ping" dat gerescht klaar is

Snelle Henkie 15-12-2020

Prima oven, maar wordt niet heet genoeg

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Oventje gekocht voor erbij. De grote oven van 90cm doet er een uur over goed heet te worden, deze nog geen 10 minuten. Zeer geschikt dus voor schotels etc.
Echter één probleem. In de specs staat dat de max temp 220g/c is. Hij komt echter nauwelijks tot 200g/c. Miskoop dus, aangezien sommige gerechten even kort de hoogste temp nodig hebben.

Pluspunten

• Stevig en robuust.
  • Ruime in de dingetjes die je erbij krijgt.
  • Warmt snel op.

13-10-2020 13-10-2020

Veel pech gehad met deze oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

November 2019 deze oven gekocht maar na een half jaar werden mijn producten niet meer gaar. Na controle bleek de oven niet warmer te worden dan 180 graden. De oven geruild (bij BCC) in augustus en wederom werd hij niet warmer dan 185 graden. Inventum gebeld en daar deelde men mede dat er een toegestane marge/tolerantie is van 10%. Daar kan ik niks mee als ik iets wil bakken op 220 graden en de temperatuur blijft steken op 195 graden! Dus het apparaat definitief terug gebracht!

Pluspunten

• ruime inhoud
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• max 220 graden
  • komt niet op temperatuur
  • toegestane marge/tolerantie van 10%

Trudy 03-10-2020

net in gebruik genomen

Geschreven voor: Inventum OV606CS

net in gebruik genomen door appelpunten te bakken. ze zijn aan de onderkant niet gaar, met het uithalen van het rooster vielen de punten op de bodem. Het rooster gaat er met een bochtje in en uit. Spijt van mijn aankoop!

Marijtje 29-03-2020

mooie oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Mooie oven, werkt goed, goed in gebruik voor allerlei doeleinde, kipgrill werkt super! nu een maand in gebruik en goede ervaring mee. goede prijs kwaliteit verhouding. enig minpuntje is dat hij niet heel heet kan en dat hij iets minder warm wordt naar mijn idee dan aangeeft maar voor de rest prima over.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • mooi design

Hans 04-06-2019

Mooi design en lekker eten

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Nadat het gasfornuis de geest had gegeven, zijn we op zoek gegaan naar een goede vervanging. De OV606CS bleek uiteindelijk een schot in de roos te zijn, nadat we een grondige zoektocht op het internet hadden gedaan. Daaruit kwam naar voren dat deze oven een goede prijs-prestatie verhouding zou hebben, een verwachting die werd waargemaakt. De werking is eenvoudig en het doet wat een heteluchtoven moet doen, heerlijke gerechten op een goede manier heet maken. Daarnaast heeft het meerdere handige mogelijkheden en ziet het apparaat er qua design goed uit.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mogelijkheden

Niwrah 16-02-2021

Thermostaat is slecht

Geschreven voor: Inventum OV606CS

In november 2019 gekocht, in februari 2021 werd de oven helemaal niet meer warm. Teruggestuurd ter reparatie, maar dat lukt blijkbaar niet en ik kreeg mijn aankoopbedrag terug.

In de 14 maanden regelmatig gebruikt. De temperatuur is niet denderend, daardoor is de baktijd slecht in te schatten. Pizza's en (hartige) taarten hebben moeite om gaar te worden.

Kortom, ik vind het een slechte oven voor deze prijs.

Pluspunten

• Kan veel in
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Thermostaat is slecht
  • Komt slecht op temperatuur
  • 1 ping aan het einde vd baktijd
  • Gaat slechts tot 220 graden

hans 28-01-2021

Temperatuur afwijking

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Na testmeting met een oventhermometer bleek dat de oven niet warmer werd dan 150 graden, ook met de knop op 220 graden. Daar kun je geen brood in bakken.

B Brom 30-12-2020

Goede Oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Ik was al een tijdje van plan een oven te kopen en kwam deze per toeval tegen, de prijs viel me erg mee en ben na een aantal weken gebruik heel blij met deze aankoop
Ik vind het strakke ontwerp erg mooi en de oven is makkelijk in het gebruik,vijf sterren*****

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snel warm
  • mooi ontwerp

Ray 29-12-2020

Inventum oven OV606CS

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Het is een mooie ruime oven, en wat is dit apparaat stil.
Hij is simpel in gebruik (3 draaiknoppen), wordt snel warm en is makkelijk te reinigen.
Afgelopen week met de kerstdagen heeft deze oven uitmuntend werk geleverd, de zelfgemaakte worstenbroodjes, de gegrilde varkenshaasjes en de afbakbroodjes kwamen er allemaal even perfect uit.

Mijn eerste indruk is goed en ik vind het ook nog eens een mooi apparaat om te zien.

Goed werk Inventum!

• Simpel

John C 12-12-2020

Grote inventum oven

Geschreven voor: Inventum OV606CS

We waren opzoek naar een grote vrijstaande oven.
Eenvoudig in gebruik.
Makkelijk schoon te maken met een doekje.
Grote bakplaat, draaispit voor twee kippen tegelijk.
Lekker ruimte voor veel gerechten tegelijkertijd.
De bediening is erg simpel en daar houden wij van.
Geen poeha met allerlei knopjes en functies die je toch niet gebruikt.

Frank 30-11-2020

Hele fijne oven, geweldige klantenservice

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Fijne oven die we dagelijks gebruiken. Ook gerechten in de tajine worden heerlijk klaar gemaakt in deze oven. Dat is het voordeel van deze oven, doordat hij net iets groter is kun je er zoveel meer in bereiden. Na 10 maanden werd de oven niet echt meer warm en korte tijd daarna sloeg hij juist op hol. Stokbrood in 4 minuten gitzwart. Opgestuurd naar Inventum en binnen een week een nieuwe in huis gekregen onder garantie. Kortom: uitstekende klantenservice van Inventum. Nu is het weer een dagelijks genoegen deze oven te gebruiken. Tip: banketstaaf op de laagste temperatuur 5 minuutjes. Oooh zo lekker!

Pluspunten

• super logisch in gebruik
  • makkelijk schoon te houden

Jim 27-10-2020

Super oven en goede prijs.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Ik ben erg verrast met mijn nieuwe oven.
Hij was niet duur maar er zit wel alles op en aan en doet het perfect.
Heb gisteren gelijk pepernoten gebakken en ze waren perfect. Er zitten ook allemaal accessories bij.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Grootte

Jojo93 25-10-2020

Pretty and spacious

Geschreven voor: Inventum OV606CS

It's a cheap, good looking and hard working oven. It can easily replace kitchen ranges and will get the job done. However if you are baking something complicated that needs very even heating and very specific temperatures, this won't do the trick.

Pluspunten

• goedkoop
  • groot

Ilona 23-10-2020

Slechte oven, niet kopen.

Geschreven voor: Inventum OV606CS

Ik heb de oven nu bijna een jaar, in het begin deed die het wel prima, maar hij bereikt steeds slechter zijn temperatuur. Op dit moment komt de temperatuur niet boven de 160-180 graden. Eerst dacht ik, dat dit ik gewoon pech had met mijn oven, maar gisteren was ik toevallig bij een vriendin met dezelfde oven, die exact hetzelfde probleem heeft nu ze de oven een half jaar heeft.
In de reviews online lees ik het nu ook steeds vaker.

Conclusie, koop deze oven niet. Je kan er diverse dingen niet mee maken, en een taart bijvoorbeeld moet meer dan 2 uur in de oven en dan nog is ie niet echt goed gaar...