Steba KB 41

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Steba KB 41 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ulku 05-02-2018

Ruim inhoud voor 38 L

Geschreven voor: Steba KB 41

Ik heb de oven al een paar maanden en ben er tevreden over er past een grote ovenschaal (32 cm) in die niet in een oven van 40 L paste, de breedte van deze oven is breder vergeleken van een oven van 40 L die ik mee besteld had. De binnen kant is breder en minder hoog dan de oven van 40 L. Dit was dan ook de reden dat ik voor deze oven heb gekozen.

De oven is erg snel op temperatuur. Ik bak er vaak half gebakken broodjes in. Op de verpakking staat dat de broodjes op 200 graden 10 min in de oven moeten. Met deze oven zijn ze eerder dan 10 min afgebakken. Als je 10 min laat staan zijn ze bijna afgebrand.

De losse licht schakelaar is erg handig. Ik schakel hem in als ik bijvoorbeeld de cake wil controleren.

Ik heb er in het nieuwjaar een kalkoen van 3,5 kilo in gebakken. Duurde lang (normaal voor een kalkoen) maar ging goed.

Ik heb er kip rondo in gebakken aan de spit. Was even zoeken hoe te bevestigen maar ging daarna prima. Min puntje is dat de spit niet scherp is om door het vlees te prikken.

Buiten kant wordt heet, dus zijkanten, bovenkant vrij laten.

Ik gebruik hem op 100 graden ook als magnetron, ik ontdooi er ook mijn vlees of kip in.

Ik heb hitte bestendige glazen bakjes waar ik in deze oven ook mijn eten verwarm.

Dubbele glas aan de voorkant is handig, je verbrand je niet . Min punt vind ik dat de zijkant van het gals open is. Het is moelijk schoon te maken.

Het uitschakelen van de oven vind ik niet zo praktisch. Het is moeilijk te zien of hij uitgeschakeld is. Ik doe het licht aan om te controleren of de oven uitgeschakeld is. Als het licht niet brand is hij uitgeschakeld.

Hans 24-03-2017

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Steba KB 41

Na een paar keer te hebben gebruikt slaat telkens de aardlekschakelaar eruit.
Belabberde kwaliteit dus.

j denhaan 12-01-2017

Geschreven voor: Steba KB 41

Na lang zoeken naar een nieuwe ging ik voor de de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS omhulzing en 2000watt power doet deze oven goed werk. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel , en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Pluspunten

• snel warm
  • ruim

Fred 13-07-2016

Geschreven voor: Steba KB 41

Na veel vergeleken te hebben uiteindelijk bij de Steba 41KB uitgekomen. Bij inschakelen binnenverlichting tijdens eerste gebruik sloegen elke keer de stoppen door.
Misschien pech, maar toen bleek verkopende winkelketen ook failliet. Nu is het even afwachten, hopelijk kan oven toch gerepareerd worden en hebben we er toch veel bakplezier van.

Hany 04-07-2016

Luxe & industrieel uiterlijk

Geschreven voor: Steba KB 41

Na lang zoeken naar een nieuwe oven hebben wij besloten om de Steba KB41 oven te kopen. Met een volledig RVS behuizing en 2000watt power doet deze over zeker zijn werk goed. Hij is groot genoeg voor een grote overschotel van 6 personen, en de oven is heel erg makkelijk in gebruik. De oven komt met een ovenplaat die tevens te gebruiken is als lekbak en een RVS grillplaat.

Duitse kwaliteit maar wel made in china, dat is natuurlijk niet erg.

Hans NB 16-09-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

De Steba kb 41 bevalt ons zeer goed, de oven komt echt Duits over, degelijk. De knoppen, de deur alles komt robuust over. De werking is simpel en goed, de warmte wordt mooi verdeeld over de oven en alles wordt egaal verwarmt. 2 minpuntjes die overigens geen minpunten zijn van de oven maar er stond op de site waar ik de oven gekocht dat de inhoud 41 liter is en op de oven staat 38 liter en de 8 jaar extra garantie heeft alleen betrekking op de onderdelen.

Marie en Anne 11-03-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

Prima oven, doet wat je er van verwacht. Handig in gebruik. Aangezien de oven nog maar kort in bezit is, moet de duurzaamheid nog blijken. Wel jammer, dat het licht niet kan branden tijdens het schoonmaken van de oven. Heel prettig is de royale ruimte. Het bezit van de oven nodigt uit tot meer bakken. Ik ben tevreden met de aankoop.

LoesN 03-02-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

We hebben de oven al een maand nu en zijn er erg tevreden over er past een grote ovenschaal in waar ik erg blij mee ben zodat ik niet hoef op te letten op de maat. De oven i snel op temperatuur en makkelijk in te stellen. in een woord een top product voor prijs kwaliteit.

JS30 18-01-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

Goede simpele oven met veel mogelijkheden.
We hebben deze gekocht, omdat er een grote ovenschaal inpast.
Jammer dat je om de 8 jaar extra garantie te krijgen verplicht een review moet schrijven.

Herd.N 12-01-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

Ik heb de oven nu 1 week in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Oven ziet er leuk uit, beetje nostalgische uitstraling. De oven voelt degelijk aan en is eenvoudig in gebruik. Er zitten geen toeters en bellen op die je toch niet gebruikt. Hij bakt prima en is gauw op temperatuur. Voorlopig ben ik dus heel tevreden!

vobis05 08-01-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

het apparaat is snel op temperatuur en voelt erg degelijk aan.
Vandaar dat ik alle vertrouwen heb in het product

boukekroes13 03-01-2015
Geschreven voor: Steba KB 41

Fijne oven, erg gemakkelijk in gebruik. Heb er al pizzas en taarten in gebakken. De oven is snel op temperatuur en ruim genoeg voor mijn pizza rek en ovenschotel.

Elly3Dave 22-12-2014
Geschreven voor: Steba KB 41

Heel gemakkelijk te gebruiken, goede gebruikershandleiding. Eerste baksels waren geweldig. Het formaat van de oven is fijn, ondanks de 41 L inhoud niet enorm, maar goed in onze keuken past. Kortom, zeer goede koop voor ons!

GeorgeAce 15-12-2014
Geschreven voor: Steba KB 41

Deze oven hebben wij inmiddels drie weken. Zeker 3 tot 5 dagen in de week maken wij heerlijke ovenmaaltijden. Vooral het draaispies is bij ons populair. Het vlees (meestal piepkuiken aan het spies) draait langzaam en met de luchtcirculatie maakt dat het vlees aan de buitenkant mooi gaar en knapperig en aan de binnenkant blijft het heerlijk mals. De handige bakplaat kun je op verschillende niveau's in de oven schuiven. Zodoende kunnen wij zowel het vlees (aan het draaispies) als de groenten en aardappelen tegelijkertijd klaarmaken. De oven wordt vrij snel warm en heeft verschillende functies (grillstand, spiesstand en ovenstand). De regelknoppen zijn duidelijk weergeven en behoeven eigenlijk geen uitleg. het enige wat wij minder vinden is dat het ovenlampje alleen aangezet kan worden als de oven in gebruik is. Vooral tijdens het schoonmaken van de binnenkant van de oven zou een lampje prettig werken. Al met al zijn wij ontzettend tevreden en wensen wij nog jaren te genieten van heerlijke maaltijden uit de oven.

Ovenschotel 05-12-2014
Geschreven voor: Steba KB 41

Alweer ruim een half jaar regelmatig in gebruik; eenvoudig, praktisch en de oven maakt een solide indruk.
Voldoet volkomen aan de verwachtingen. Goede prijs / kwaliteit-verhouding.
"En nu een lekkere ovenschotel er in schuiven; smakelijk eten!"