Oral-B Oral-B iO Gentle Care Opzetborstels, Verpakking Van 2 Stuks - Reviews

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Oral-B iO Gentle Care Opzetborstels, Verpakking Van 2 Stuks op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maria 17-08-2020

Zeer fijne borstel bij geïrriteerd tandvlees

Ik heb al een tijdje last van geïrriteerd tandvlees. Gewone, harde borstels zorgen voor bloedend tandvlees. Deze Gentle Care opzetborstels zorgen voor een groot verschil. Minder last van bloedend tandvlees en toch een schoon resultaat. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Schoon resultaat
  • Rustiger tandvlees

Martine 08-08-2020

Super opzetborstels

Hoewel de prijzen omhoog zijn gegaan tegenover de borsteltjes voor de oudere modellen zijn de Gentle Care borsteltjes echt een verbetering tegenover de oude. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de nieuwe Oral-B iO series tandenborstels en dat merk je. Net als bij de tandenborstel is er opnieuw over de borsteltjes nagedacht.

De onderkant van de borstel loopt breder af waardoor deze naadloos aansluit op de tandenborstel en stevig vastklikt. Het omhuls is afgewerkt met stevig plastic dat makkelijk af te spoelen is.

De borstelkop van de gentle care serie is een ronde borstelkop zoals typisch bij Oral-B. De kop heeft stevige doch zachte haren, in ieder geval zachter dan die van de ultimate clean borstelkop. Hierdoor kan je op dezelfde manier poetsen zoals je gewend terwijl je hierdoor wat aardiger bent voor je tandvlees. Hierdoor is deze borstel uitermate geschikt voor mensen met gevoelig tandvlees zoals ikzelf. Sinds ik deze borstelkop gebruik heb ik nog geen enkele keer last gehad van bloedend tandvlees terwijl dit in het verleden toch wel regelmatig gebeurde, zelfs als ik echt niet te hard poetste.

Hoewel de borsteltjes zoals eerdergenoemd wat prijziger zijn geworden gaan ze volgens Oral-B gemiddeld 3 maanden mee wat betekent dat je met 1 pakje van twee een halfjaar kunt doen en dat vind ik toch best een net bedrag voor dit prijspunt.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Prijs

Limootje 04-08-2020

Zacht en toch schone tanden

Als je last hebt van gevoelig tandvlees, is dit een aanrader. Het is een zeer solide borstel, en toch zijn de haren zacht genoeg voor mij, merkte ik tijdens het testen. Waar ik bij een andere borstel pijn kreeg, kan ik hier wel schone tanden mee krijgen en toch geen last hebben. Fijn!

Pluspunten

• Geschikt voor gevoelig tandvlees
  • Ziet er mooi uit

Mana1994 31-07-2020

Zachte opzetborstel

Ik ben super tevreden over deze opzetborstel. Deze opzetborstel is ontworpen om de gevoelige zones en het tandvlees te reinigen. Een zachte oozetborstel met fijne haren. Goed te gebruiken met gevoelig tandvlees. Na het poetsen voelen je tanden en tandvlees schoon en glad aan. De borstel ik gemakkelijk te plaatsen op de tandenborstel en gemakkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Zacht
  • Groot

Minpunten

• Prijzig

Ilona 31-07-2020

Geweldig product die zorgt voor gezond tandvlees

De gentle clean opzetborstels van oral b zorgen ervoor dat mijn tanden super schoon worden. De opzetborstel is zachter dan wat ik gewend ben van oral b. Ik kan veilig mijn tanden poetsen zonder dat ik irritaties of pijn krijg aan mijn tandvlees. Ik zou ze zeker nog een keer kopen.

Pluspunten

• tandvlees wordt gezond
  • zacht

Fisla 28-07-2020

Een aanrader

De Oral-B gentle care is een zachte (gentle) opzetborstel die ook in alle hoeken en gaten kan komen om het beste poetsresultaat te geven. Het design van de opzetborstel is verbeterd ten opzichte van de oudere modellen en past beter op de tandenborstel. Dat maakt het zeer gemakkelijk om de set schoon te houden. De opzetborstel is zeer gemakkelijk te gebruiken, zelfs als je een beugel hebt. Mijn zoontje van 13 heeft net een beugel gekregen en dit maakt het voor hem een stuk gemakkelijker om zijn mond te verzorgen. Helaas kan je deze opzetborstel alleen gebruiken als je een Oral-B tandenborstel van de iO series bezit.

• Kwaliteit

Minpunten

• Past alleen op iO modellen

Biebelke 27-07-2020

Zachte borstel

De borstels zijn best fors. Vergeleken met andere types borstels zijn ze erg zacht. Ik heb gevoelig tandvlees en het is prettig om een borstel te hebben waarmee ik ook mijn tandvlees goed kan verzorgen zonder dat het pijn doet. Ook mijn tanden voelen erg glad aan. In combinatie met de 'gezond tandvlees modus in de app is het een leuke en fijne uitdaging om met deze borstel je tandvlees een oppepper te geven!

Pluspunten

• Zachte borstel

Minpunten

• Prijzig voor 2 borstels

Eric 26-07-2020

fijne opzetborstel

De Oral-B iO Gentle Care opzetborstel is speciaal ontworpen voor reiniging van gevoelige zones en tandvlees. Na enkele weken gebruik heb ik merkbaar minder last van gevoelig en ontstoken tandvlees. Deze borstel presteert daarmee beter dan mijn oude elektrische borstel, een aanrader dus voor mensen die ook last hebben van gevoelig tandvlees.

Pluspunten

• minder tandvlees problemen dan vroeger
  • de tandenborstel geeft aan als je te hard poetst

Minpunten

• alleen op de iO series tandenborstel te gebruiken

Nick 19-07-2020

Bij mijn Oral-B iO tandenborstel heb ik ook meteen twee Gentle Care borstels gekregen. Deze borstels zijn een stuk zachter dan de Ultimate Clean borstels. Voor mensen met gevoelig tandvlees denk ik dat dit de perfecte borstels zijn. Zelf vind ik mijn tanden na gebruik van de Ultimate Clean borstels schoner aanvoelen.
Het design van de borstels is erg mooi. De losse, gekleurde ringetjes die je bij voorgaande modellen kon gebruiken om ze te onderscheiden zijn vervangen door icoontjes op de borstels. Het enige nadeel is dat de borstels minder makkelijk blijven staan. Hier schijnt een houder voor te zijn.

Pluspunten

• Zacht
  • Goede kwaliteit
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Te zacht voor mijn smaak

KarinH. 19-07-2020

Deze opzetborstels is fijn voor gevoelig tandvlees. De borstelharen zijn redelijk zacht (veel zachter dan van de uitmaten clean borstel) en poetsen je tanden goed schoon. In de verpakking zitten twee apart verpakte borstels, wat wel hygiënisch is, maar het is ook veel verpakkingsmateriaal. De borstelkop is vrij groot, maar dat went snel. Een nadeel vind ik dat er geen duidelijke (kleur-) markering is om jouw borstel te onderscheiden van die van je gezinsleden.

Pluspunten

• zachte borstelharen
  • tanden voelen schoon aan

Minpunten

• geen kleurmarkering

KarinH. 19-07-2020

Pluspunten

• zachte borstelharen
  • tanden voelen schoon aan

Minpunten

• geen kleurmarkering

Dave 19-07-2020
Een heerlijk schoon en fris gevoel na een poetsbeurt. Deze Gentle Clean opzetborstels komen op alle plekken van je mond en na het poetsen voelen je tanden glad en schoon aan.

Ipv gekleurde ringen maakt met hier gebruik van pictogrammen op de borstel hals zodat ieder een eigen borstel kan gebruiken.

De levensduur wordt geschat op drie maanden, maar op het moment van schrijven zijn vervangende borstels nog niet verkrijgbaar.

Pluspunten

• Schoon en fris resultaat

Minpunten

• Verkrijgbaarheid

Annalies 17-07-2020

Super borstel!

Super borstel! Deze borstel zorgt echt voor een hele frisse ervaring na het poetsen, mijn tanden lijken zelfs witter. Waar ik met mijn normale tandenborstel niet bij kan, komt deze borstel gewoon echt overal. Tijdens het testen viel meteen het strakke design van de borstel op, sluit naadloos aan op de tandenborstel wat het een mooi strak geheel maakt. Ook de kwaliteit van de borstelkop valt meteen op. Dit is gewoon een fijne borstel, echt een aanrader

Larissa 17-07-2020

Heel fijn voor gevoelige tanden!

Zelf heb ik hele gevoelige tanden, dus ik ben erg blij dat ik deze opzetborsteltjes nu een tijdje heb mogen testen. Ze zijn veel zachter dan de normale borsteltjes, waardoor ze veel minder hard voor het tandvlees ook zijn. Ik heb zelf vaak last van bloedend en pijnlijk tandvlees en ik merk dat dat nu veel minder is. Ik raad deze borsteltjes dan ook zeker aan als je last hebt van gevoelig tandvlees of gevoelige tanden.

Pluspunten

• Heel zacht

ManonS 17-07-2020

Fijne zachte opzetborsteltjes!

Je kunt voor de Oral B tandenborstel kiezen uit twee soorten opzetborstels en dit is de zachtere variant. Uit het testen van beide borsteltjes blijkt ook duidelijk dat deze veel zachter aanvoelt dan de Ultimate Clean borstel, maar er wel voor zorgt dat je tanden lekker schoon worden!

Kortom, deze borsteltjes zijn een echte aanrader voor mensen met wat gevoeliger tandvlees.

Pluspunten

• Fijn zacht borsteltje

Minpunten

• Ik vind hem wel wat groot

Sebas 17-07-2020

Super

Deze opzetborstels doen precies hetgeen wat de naam al zegt. Gentle Clean. Na meermaals gebruik zie ik dat mijn tanden zichtbaar witter zijn geworden. Na de geteste periode zijn mijn tanden gladder en witter dan voorheen. Ik kan hem iedereen aanraden

Pluspunten

• Maakt goed schoon

Jan van de Werken 17-07-2020

Zacht en schoon

Met een zachte touch zijn mijn tanden en tandvlees klaar voor de nieuwe dag. Wat een fijn gevoel om tanden te poetsen met deze borstels. Dit ken ik alleen van bezoekjes aan de mondhygiëniste!Mijn tanden zijn voor mijn gevoel nog nooit zo schoon geweest. Dit is tandenpoetsen zoals het bedoeld is!

Pluspunten

• Heerlijk schone tanden

Lucas578907 17-07-2020

Goede toevoeging

Oral-B iO Gentle Care opzetborstel White verzorgt het gevoelige gebit perfect. Juist de zachte haren op de borstel geven een mond schoon gevoel, zonder dat het tandvlees gaat bloeden. Ik raad het product aan omdat deze zachte borstel juist het tandvlees reinigt zonder dat tandvlees beschadigd. Tijdens het testen merkte ik dat een goede toevoeging is bij een wat hardere borstel die je gebruikt voor je tanden.

Minpunten

• Te zacht voor mijn gebit

Cindy 16-07-2020

Super borstels

Ik heb snel gevoelig tandvlees. Een harde borstel helpt hier niet bij. Deze borstels daarentegen zijn heel zacht en kon mijn tandvlees goed verdragen. Het gevolg is dat ik mijn gebit heel schoon aanvoelt en ik geen last meer heb van mijn tandvlees. Dit is in het verleden wel eens anders geweest met andere borstels. Tijdens het testen van deze borstels ben in aangenaam verrast door het resultaat.

Pluspunten

• Schoon gebit
  • Geen last van tandvlees

Vera 16-07-2020

Oral-B Gentle Care opzetborstels

Wat me het eerste opviel bij de opzetborstels was dat ze groter zijn dan de huidige opzetborstels en ze magnetisch zijn.
De Gentle Care borstel is te herkennen aan een klein hartje beneden op de hals waar hij op de houder gaat en voelt veel zachter aan dan de Ultimate clean.
Samen met het programma voor gevoelige tanden is het zeer aangenaam tanden poetsen met een goed resultaat. De borstel beweegt rustiger.
In de Oral-B app kan je aangeven wanneer de startdatum is van de nieuwe tandenborstel, hij geeft dan precies aan wanneer hij vervangen moet worden.
Het is erg leuk om in de Oral-B app het tanden poetsen te volgen, zeker voor kinderen.

Pluspunten

• Zacht
  • Poetsgemak
  • Goed resultaat

Minpunten

• Grote opzetborstel

Ingkeping 16-07-2020

Nieuw type van Oral B

Omdat we een nieuwe tandenborstel mogen testen hebben we natuurlijk ook een nieuwe opzetborstel nodig.
Het werkt heel anders dan de andere opzetborstels die ik gewend ben van onze huidige Oral B tandenborstel .

Dit werkt met een magneet en draait niet echt rond.
Het voelt anders en geeft echt een schoon gevoel! Mijn man gebruikt de Ultimate Clean omdat dit een wat hardere borstel is, ik heb liever de zachtere dus de Gentle.
In de app van de IO serie 7 kan je instellen met welk type borstel je poetst dus dan weet het apparaat dat ik de zachte - en mijn man de wat hardere borstel gebruikt. (en de app geeft aan wanneer ik de borstel moet vervangen..)
Zoals van Oral B gewend ziet het er natuurlijk ook weer gelikt :-) uit op je tandenborstel..

Pluspunten

• Pasvorm
  • Extra schoon gevoel
  • Stil

Eleanoor 16-07-2020

Prima opzetborstel

Wat een schoon gevoel na het poetsen. De borstel heeft haren die verschillende kanten op roteren. Dat verklaart wellicht waarom ik tijdens en na het poetsen van mijn tanden het gevoel had dat het gehele gebit goed gereinigd wordt.

Ik moest, zoals gebruikelijk wel even wennen aan een nieuwe opzetborstel, maar het testen van deze opzetborstel is mij positief meegevallen.

Pluspunten

• Goede reiniging
  • Gevoel van een zachte borstel

LisaL 16-07-2020

Fijn en zacht

De Oral-B Gentle Care borstel is zacht en vriendelijk voor het gebit. Vergeleken met de Ultimate Care past deze borstel meer bij mijn gebit. Waar ik de eerste paar poetsbeurten nog last had van bloedend tandvlees, heb ik daar nu geen last meer van. Ook heb ik het gevoel dat ik met deze borstel minder hard op mijn gebit druk (ondanks het groene lichtje van de tandenborstel zelf). Ik ben tevreden over deze borstel en vind het een aanrader.

Houtman 16-07-2020

Opzetborstels die hun werk doen

De borsteltjes zijn erg fijn. Ze zijn niet te stug en sluiten prima aan op het al mooie design van de tandenborstel. Ook merkte ik tijdens het testen dat mijn bloedend tandvlees vlug verminderd werd. Dit kwam mede door de borsteltjes en het gebruik van de oral b app die het aangeeft als je te hard drukt met het borsteltje op een plek.

Nanny t Hart 16-07-2020

Oral B IO serie 7W opzetborstel gentle care

De Oral B iO gentle care opzetborstels zijn anders dan de normale. Veel zachter. Tijdens het testen viel me op dat ze voor gevoelige tanden en tandvlees erg fijn zijn. Geen bloedend tandvlees en vooral gladde en zachte schone tanden. De borstels beveel ik daarom aan.

Pluspunten

• Fijn zacht