30% meer Black Friday aanbiedingen op de dag zelf

Het wachten op de beste aanbieding loont

Haarlem, 27 november – Retailers lijken bewust tot vandaag te hebben gewacht met de scherpste Black Friday-deals. Ten opzichte van de week voorafgaand aan de verkoopdag ziet onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl tot 30 % meer aanbiedingen op haar platform ten opzichte van het gemiddeld aantal aanbiedingen op een normale dag. Veel van deze aanbiedingen zijn vandaag bovendien beter dan op de dagen voorafgaand aan de koopjesdag.

Uit onderzoek eerder deze week van Kieskeurig.nl bleek al dat veel bezoekers zich de dagen voorafgaand aan Black Friday nog in de oriëntatiefase bevonden. Consumenten vergeleken prijzen wel, maar klikten nog niet in grote aantallen door naar een webshop om het product aan te schaffen. Veel bezoekers leken te wachten met aankoop tot Black Friday zelf. “Dat wordt beloond: er zijn veel meer aanbiedingen. Wat we ook zien is dat retailers met elkaar aan het concurreren zijn, waardoor prijzen alleen nog maar verder zakken,” aldus Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager Reshift.

Laagste prijs ooit

Naast dat er meer aanbiedingen zijn, ziet Kieskeurig.nl vandaag ook dat producten tegen historische lage prijzen worden aangeboden. Kuiper: “Eén van de populairste producten op Kieskeurig.nl zijn de Apple Airpods 2. Deze worden momenteel aangeboden voor de allerlaagste prijs ooit. Ook bij koptelefoons zien we dat retailers er vandaag nog een schepje bovenop doen. Waar je de hele week al kon profiteren van écht leuke aanbiedingen, zijn ze op Black Friday vaak het scherpst.”

Producten voor thuisfront populair door corona

Uit eerder onderzoek van Kieskeurig.nl onder ruim 1300 respondenten bleek al dat de verwachting was dat retailers dit coronajaar flink in zouden zetten op Black Friday. Die verwachting blijkt te kloppen. Corona heeft daarnaast zeker invloed als gekeken wordt naar de producten waar massaal naar wordt gezocht. Waar televisies, smartphones en laptops ook vorig jaar populair waren, zijn er een paar opvallende nieuwkomers in de top tien. “Mensen werken massaal thuis en het leven speelt zich binnenshuis af. Producten als espressomachines, soundbars en wireless speakers zijn dit jaar veel populairder op Black Friday dan vorig jaar. We drinken immers de koffie thuis in plaats van op het werk en we kijken meer televisie en luisteren meer muziek,” aldus Kuiper.

Aantal aanbiedingen neemt alleen maar toe

Net zoals voorgaande dagen ziet Kieskeurig.nl het meeste verkeer terecht komen op de Black Friday-dealpagina, met alle producten die in prijs sterk zijn gedaald. Kuiper: “De pagina is een prima graadmeter voor feitelijke data rondom het prijzenspektakel Black Friday. Aangezien er op de vroege ochtend al tot 30% meer aanbiedingen online stonden, verwachten we dat het aantal aanbiedingen gedurende de dag nog flink gaat toenemen.” Om fake-deals te voorkomen, controleert Kieskeurig.nl continu op basis van de prijshistorie of de aanbiedingen ook echt zijn. Pas dan komt een aanbieding op deze pagina terecht.

Over Kieskeurig.nl

Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingswebsite. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Noot voor de redactie:

Neem voor meer informatie, beeldmateriaal en/of interview aanvragen contact op met:

Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager bij Kieskeurig.nl via +31 (0) 6- 15363654 of wendy.kuiper@kieskeurig.nl.

Ook kunt u contact opnemen met Paul Smeele van Pressrecord PR via +31 (0)6- 24875484 of paul@pressrecord.nl

Voor meer informatie bezoekt u www.kieskeurig.nl.Facebook: facebook.com/Kieskeurig.nl Twitter: @kieskeurig_nl