Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

tamarawanders@hotmail.com 19-05-2021

sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro

Deze lens heb ik gekocht, omdat ik nog geen macrolens had met een maximale beeldverhouding van 1:1.
De scherpte is uitstekend bij deze lens. Voor de prijs die je er voor betaalt is hij ook lichtsterk. Daarnaast is de lens ook prima te gebruiken als tele- en portretlens met een vast brandpunt.
Stelt snel scherp, heeft een mooi bokeh en heeft geen last van vervorming. De foto's zijn haarscherp tot in de hoeken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • fijne scherpstelling
  • betaalbare lens
  • voor diverse fotografie bruikbaar

BlF 11-02-2020

Super lens

Ik heb deze lens gekocht nav de vele positieve reviews. Nu een paar dagen in bezit en al prachtige foto's ermee gemaakt. Een aanrader voor iedereen die, voor niet al teveel geld, toch een perfecte macro-lens wilt aanschaffen.

Guido 03-01-2020

Fijne lens, super mooi bokeh!

Ik heb de lens nu inmiddels een aantal dagen in bezit. Gebruik hem voornamelijk voor het fotograferen van zeewateraquaria en moet zeggen dat het een super fijne lens is! de autofocus is snel en stil. De bokeh is echt heel mooi!

Pluspunten

• bokeh
  • autofocus

Minpunten

• geluid stabilisatie

yvonne visser 12-08-2019

super goede macrolens

we zijn naar cameraexpres in Leeuwarden geweest en zijn fantastisch geholpen in de keuze om deze lens te kopen. deze past perfect bij de nikon body. Hij maakt zeer mooie macrofoto's

Pluspunten

• autofocos
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• meer gewicht

T9n 16-06-2019

Fantastische opnames

Ging voor een ander(duurder) objectief naar de winkel. Men adviseerde me deze omdat ie dubbel gestabiliseerd is.
Zelfs uit de hand maak je fantastische macro opnames , maar ook super scherpe portretten.
Kortom, veel lens voor een goede prijs

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stabilisatie
  • Goede beschermtas

Minpunten

• Nog niet gevonden

John Walraven 08-06-2019

Sigma 105mm f2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon

Mooie lens, Duidelijke uitleg gehad in de winkel. Erg onder de indruk van het resultaat. Inmiddels een paar foto's gemaakt. Zelfs met weinig licht toch goede foto's

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • prijs / kwaliteit

Ralph 15-04-2019

Goede aankoop

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Hele mooie lens om macro foto's mee te kunnen maken. Ideaal in combinatie met mijn "Nikon body".

Dommelsch 04-04-2019

Fijne lens

Op basis van andere reviews en testen in de winkel van Kamera Express deze macro-lens gekocht. Beeld is mooi helder en scherp. Wel wennen aan kleine scherpte-ruimte, maar dat is een kwestie van oefenen.

Pluspunten

• scherpe beelden
  • degelijk gebouwd
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• zwaar

Monica 24-02-2017

Macrolens voor het maken van superscherpe macro foto's

Ik ben op zoek gegaan naar een geschikte lens voor iriscopie. Met advies van een zeer vakkundige verkoper van Kamera Express ben ik op de Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro OS HSM Nikon uitgekomen. Wat is dit een fijne lens. Hij laat zich makkelijk instellen en maakt echt superscherpe opnames van de irissen die ik voor de lens krijg. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • ultrascherpe foto's

Minpunten

• een tikje aan de zware kant

Theo 09-08-2016

Wat een gebruiksgemak!!

Na veelvuldig met tussenringen gewerkt te hebben voor macro fotografie, toch de stap gemaakt om een "echte" macrolens aan te schaffen. Wat een verschil in gebruiksgemak, en wat een mooie beelden! Nu is het jachtseizoen op spinnen/torren en andere insecten, alsmede bloemen ECHT geopend!

Pluspunten

• Gebruiksgemal
  • Prima resultaat

Huib43 03-05-2012

Een mooie lens stevig pas goed bij me 7d
Hij is scherp en snel heb drie standen voor macro je moet daar wel wat mee oefen
Maar met macro werk je voor dicht bij met statief maar je kan uit de hand nog steeds goede foto maken met behulp van je os
portretten zijn super scherp ook in een hoge diafragma