Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dennis 06-04-2020

Mooie macro lens

Afgelopen zaterdag deze Nikon macro objectief gekocht.

Ik heb totaal geen ervaring met macrofotografie waardoor ik een leuke instap objectief wilde aanschaffen, dit is naar mijn idee gelukt.
De scherpte en kleuren van de tot nu toe vastgelegde platen zijn erg mooi.

De 40mm brandpuntafstand is misschien erg kort om insecten te fotograferen die snel schrikken en weggaan, hier heb ik hem zelf dan ook niet voor gekocht.

Ik ben erg goed geholpen door de enthousiaste medewerkster van Kamera Express, ze heeft mij van alle adviezen voorzien. Ook met de huidige coronamaatregelen wordt er tijd voor je genomen.

Pluspunten

• Kleur en scherpte
  • Minimale scherpstelafstand

Pieter van Z. 19-10-2018

Mooie macro opnames

Heden deze lens aangekocht. Sinds kort weer gaan fotograferen en een voorliefde voor macro aan het ontwikkelen. Alvorens een "dure" professionele lens hiervoor aan te schaffen is de keuze gevallen op deze lens welke in prijs/prestatieverhouding zeer gunstig is te noemen. Het feit dat deze lens al jaren in het assortiment van Nikon aanwezig is zegt al een hoop. De beschrijvingen op diverse sites en de geplaatste reviews van diverse gebruikers geven ook alleen maar positieve indrukken. Ook mijn eerste foto's met deze lens geven mij een zeer positieve indruk, zowel in bedieningsgemak als de resultaten op het scherm van mijn monitor.
Bij de aanschaf van de camera (Nikon D7200) twee zoom lenzen mee gekocht. Nu in het bezit van een prime-lens welke kwalitatief heel goede beelden weergeeft. Ik zal ongetwijfeld nog veel plezier van deze lens gaan beleven.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • prijs/kwaliteit
  • reproductie 1:1

I-Know 25-05-2013

Geweldig fijne lens, kleurdiepte en contrast zijn buiten gewoon goed te noemen. Wat een geweldig foto je met deze lens kunt maken, als je van de natuur houdt dan moet deze lens in je tas zitten zo simpel kan ik het stellen.
Ook het fotograferen van veel kleurschakelingen is deze lens een alles kunner.

Ook bij schemerlicht maakt hij uitzonderlijke mooie plaatjes.

Ben heel erg blij dat ik deze lens heb gekocht.
Het is mijn travel mate...

robin_ned 27-08-2011

Vandaag deze lens weten te bemachtigen, was erg veel vraag naar, maar heb hem kunnen vinden. Eerste indruk is zeer positief, gewone foto's zijn erg scherp en goed verzadigd met kleur en contrast. Macrofoto's zien er super uit, goed scherp, heel veel details die niet met het blote oog zichtbaar zijn en met de mogelijkheid tot 1:1 reproductie. Ook met weinig licht zijn de foto's scherp en goed van kleur door het maximaal diafragma van f/2.8. Er zit een aparte AF-stand op het objectief om scherp te stellen van 0,163 tot oneindig en 0,2 meter tot oneindig, dit om het scherpstellen in de laatste modus te versnellen. Dit is inderdaad merkbaar, maar het scherpstellen gaat ook in de eerste modus al vrij snel. Ook een M/A stand is aanwezig, zodat je niet hoeft te schakelen tussen auto en manuele focus. Dit objectief gaat voorlopig niet van mijn camera (Nikon D3100) af.... Aanrader !!!.