Samyang 35mm F1.4 AS UMC, Nikon AE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samyang 35mm F1.4 AS UMC, Nikon AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

JohnnyStronghand 28-06-2011

Deze relatief goedkope Koreaan kan prima meekomen met de voor velen onbetaalbare concurrentie van bijvoorbeeld Nikon, Canon of Carl Zeiss. Vanaf f/2.8 valt er qua beeldkwaliteit niet veel meer te klagen, maar ook bij grotere diafragma openingen presteert dit objectief net zo goed als andere merken. In sommige gevallen zelfs beter. Scherpstellen gaat soepel en precies en dankzij de ingebouwde chip kan de scherpstel bevestiging van de camera prima gebuikt worden. Een minpunt vind ik de enorme omvang van het ding, maar dat geldt voor alle moderne lichtsterke primes. Waar is de tijd gebleven van objectieven zoals de Nikon 35mm f/1.4 ais? Moet alles werkelijk zo groot zijn? Het zal wel een economische beslissing zijn denk ik. Als je het niet vervelend vind om handmatig scherp te stellen, dan denk ik niet dat er momenteel een beter alternatief is dan deze topper. Ik zeg, doen.