Tamron SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD - Reviews

Canon EF
Filtermaat
62 mm

john.veen 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds kort in bezit van dit objectief. Al flink mee bezig geweest en dit is echt een verademing. De VC staat als een rots. Bij 300mm geen last van bewegingsonscherpte. Kleuren zijn uitstekend. Hoefde geen nabewerking te doen wat met andere tele wel moest. Degelijk objectief, goede en snelle autofocus. Prijs/kwaliteit uitstekend!

schefferse 24-08-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit objectief slechts een paar dagen in mijn bezit en vraag me nu al af wat ik al die tijd zonder heb gedaan. Wat een beest van een objectief. Scherpstellen is gewoon snel (een vliegende meeuw is makkelijk te volgen en bijna alle opnames zijn superscherp). Het objectief is verder zeer degelijk gemaakt en voelt echt solide. Met de zonnekap omgekeerd, kun je het gebruiken als schuifzoom. Contrast is ook goed en de lichtafval valt met een Canon 40D nauwelijks op bij volle opening. Het is echt een objectief dat ik veel zal gebruiken, mede dank zij de VC, die bij lange sluitertijd mooie scherpe opnames mogelijk maakt. Bijkomend voordeel van de VC is dat het zoekerbeeld mooi stabiel is. Om kort te zijn: een superobjectief.

cuneyt 16-06-2014 Product half jaar in bezit

Wauw!! Nadat mijn canon het heeft begeven zocht ik iets vergelijkbaars maar dan goedkoper. Paar kleine jaar geleden deze Tamron gekocht. Geen dag spijt gehad. Wat een top lens!! Ik deed altijd minachtend over Tamron maar dit was dus totaal onterecht. Haarscherpe fotos zelfs zonder statief. Kleuren zijn rijker dan ooit en voelt super degelijk aan. Motor is snel en stil. Echt een aanrader!!!

onno 222 09-09-2012 Product jaar of meer in bezit

6,2
Na uitvoerig experimenteren heb ik betere resultaten behaald dan in het begin. Ik weet nu dat als ik in de 300 mm stand diafragmeer tot 11 (via de diafragma-voorkeuze stand)de resultaten veel beter zijn. In elk geval bruikbaar. Dat betekent wel een hoge iso waarde instellen.

Hooivia 17-07-2012 Product paar dagen in bezit

ik heb deze lens nu ca 1 1/2 jaar op mijn Canon 7D. Prima lens met uitstekend resultaat. De VC werkt inderdaad zoals je mag verwachten. Ik heb één minpuntje, tijdens het scherpstellen klinkt er een soort piepend geluid uit de lens. Verder heel tevreden.

Onno222 21-05-2012 Product jaar of meer in bezit

Het enthousiasme van de andere bezitters kan ik niet delen.Bij de kortere brandpunten is alles prima, maar in de 300 mm stand is bij mijn lens een scherpe foto niet mogelijk. Het contrast is slecht en de kleurweergave flets.Ik denk dat ik er mee terug moet. De scherpstelling doet soms helemaal niets, pas als je met de hand de focusring in de buurt van de juiste afstand draait komt de autofocus in actie.De scherpstelling is dan wel goed. Doorsparen voor een originele Canon maar.

leo050562 17-01-2012 Product paar weken in bezit

Wat een topper is deze telezoom van Tamron. Als een amateurfotograaf waardig, probeer ik zodra het mogelijk is, mijn Canon 550 D te pakken om foto´s te maken. Vorig body en standaard-lens gekocht. Nu na 6 maanden uitbreiding met deze Tamrom telezoom. Je moet toch kiezen he.....! Wat een prachtige lens met super foto's. Het resultaat is in elke vergroting subliem te noemen. Scherpstellen in de AF is fenomenaal. Stiller kan het bijna niet. Echt een mooi stukje techniek voor een betaalbare prijs. Nu op naar mijn volgende lens. Wat zal het worden ? Portret, groothoek of een macro. Ik denk dat ik nu voor de macro ga. Wat een leuke hobby he !!

Kompjuter01 25-12-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze lens nu een paar dagen in mijn bezit en heb al menige shots gemaakt. De lens ligt zeer goed in de hand en de zoom functie laat zich lekker bewerken ondanks zijn gewicht.

De autofocus en de vc werken formidabel heb, ze zijn sneller dan ik zelf kan volgen.

Al met al een lens die je echt doet verbazen.

kruyff1963 26-09-2011 Product paar dagen in bezit

Deze lens een paar dagen in bezit en er erg enthousiast over. Kan maar één nadeel ontdekken en dat is het gewicht. Prima lens met prachtige resultaten en zeker vergeleken met de Nikkor en de Sigma lens in het zelfde segment een uitblinker. Hij is net zo snel als de Nikkor en net zo scherp als de Sigma, daar waar beide lensen op het andere vlak toch achter blijven. Kost iets meer maar is wel veel completer.

PW1982 03-08-2011 Product paar dagen in bezit

Fantastische lens voor scherpe foto's schieten met 300mm en zonder statief.

Heb alleen een bug ontdekt:
Als je in de A stand van de camera zet (diafragma vastzetten/wijzigen) en dan automatisch wil scherpstellen, dan wil hij soms haperen met scherpstellen.
Het motortje van de lens blijft dan raar geluid maken en in kan het beeld niet scherpstellen, of de foto wordt erg raar.
Dit gebeurt vooral als je het diafragma kleiner maakt (hoger getal), bijvoorbeeld 8.
Als je de camera op automatisch zet werkt de lens wel perfect.
Andere lenzen zoals de Tamron 28-75 werkt wel goed in de A stand.

Het scherpstellen is niet super rap, vooral bij 300mm niet, dan zou je toch voor een duurdere lens moeten gaan zoals de 70-200mm (2.8).

De VC doet zn werk ook uitstekend, je ziet bij het nemen van de foto gewoon dat het beeld minder beweegt dan als je de VC uit zet, en het resultaat is ook erg goed.

pastimer 23-07-2011 Product paar dagen in bezit

Wat een fantastische lens is dit! De beeldstabilisatie kun je uitzetten en dan zie je het enorme verschil dat dat maakt! De autofocus is snel, stil en superprecies. Ik zou geen minpunt van deze lens kunnen noemen. De vergelijkbare lens van Canon kost 1200 euro. Tel uit je winst!

mkprs 12-07-2011 Product paar weken in bezit

9,4
Lang getwijfeld tussen deze Tamron en de Nikon 70-300 VR. kan niet aangeven wat uiteindelijk de doorslaggevende reden is geweest, maar zeer content!

Martin Manuel 27-06-2011 Product kwartaal in bezit

Al eerder een keer mogen lenen van een vriend en toen al erg enthousiast.
Gebruik m voornamelijk voor natuurfotografie, maar afgelopen weekend ook gebruikt om in een sporthal potretten vast te leggen. Dankzij de VC mooie, scherpe foto's kunnen maken. Ik tevreden en ook de klant vond het erg goede foto's.

hans Wienk 22-03-2011 Product maand in bezit

mooie snel werkende lens alleen 300mm stand wat flats
voor de rest alleen maar lof zeer scherpe foto,s
hans

lefermier 31-10-2010 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijke lens.Ik heb er talrijke natuurfoto's en landschapfoto's meegemaakt met mijn Nikon D90.Geeft zo'n scherpe beelden en heldere kleuren.Ook op 300 zoom nog scherpe foto's.Ik heb er echt op gewacht en geen moment spijt tot nu toe.De professionele reviews zeggen alles.Een aanrader

Cucapeter 09-10-2010 Product paar dagen in bezit

9,4
Uitgekeken naar deze lens gezien de testresultaten (was alleen nog beschikbaar voor Nikon, nu ook op Canon).
Dit is niet de oude 70-300 van Tamron aangepast met VC en USD (ultra sonic scherpstel motor ala USM van Canon) maar een geheel nieuw ontwerp. Heeft de EISA award gekregen.
Deze lens nu binnen en getest en hij is uitstekend. Scherpstellen op mijn 550D is altijd raak (en dat heb ik wel anders meegemaakt met tamron), scherpte is uitstekend, mooie kleurweergave en contrast en mooi bereik (70-300) als aansluiting op mijn Canon 15-85.
Bouw van de lens is degelijk (SP kwaliteit van Tamron).
Vaak hebben tele zoomlenzen een goede resolutie op bv 70mm en loopt de resolutie achteruit bij bv 250-300.
Ook hier is de Tamron overeenkomend met de testen nog zeer goed op de hogere brandpuntafstanden
Heb de lens ook vergeleken met mijn canon 55-250 IS en hoewel deze Canon ook goede resultaten kan geven, is de autofocus nauwkeurigheid een stuk minder dan de Tamron. Maak maar eens 4-5 foto's op een onderwerp ver weg en vergelijk de resultaten op 100%. Iedere foto is dan net iets anders gefocused en misschien 1 exact juist en scherp. De Tamron doet dit echter heel consequent.Ook de resolutie op 250mm van de Canon is lager dan de Tamron op 250mm.Contrast/kleurweergave is zonder meer beter op de Tamron.
Aanrader!