Panasonic CS-TE9HKE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic CS-TE9HKE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

B. Olympus 02-03-2013
Geschreven voor: Panasonic CS-TE9HKE

Vandaag bij Foto Klein deze geweldige lens gekocht. De scherpte van de foto's is uitermate goed, maakt erg heldere beelden met mooi contrast en weergave van kleuren. Het scherp stellen is iets minder snel, maar dit doet niet af dat deze lens zijn geld dubbel en dwars waard is. Super!

Mr Twijfelaar 25-06-2012
Geschreven voor: Panasonic CS-TE9HKE

Ik kan me aansluiten bij de vorige 2 reviews van deze lens.
Het beeld is ongekend mooi. De aspherische lenzen in dit objectief doen hun werk goed.
Uiteraard twijfelde ik wel even of ik het zou aanschaffen. Het is al weer een paar jaar oud, heeft geen stabilisatie en kan niet zoomen. Maar foto's van deze lens op diverse sites gaven de doorslag.
De lichtsterkte en de scherpte zijn de troeven van deze lens.
Scherpstel-snelheid is wat minder. Het is wel ruim binnen de seconde scherp (van vlakbij naar ver weg), maar is niet zo snel als de nieuwste Lumix lenzen zoals de PS45175 zoom. Ook kun je het horen scherpstellen.
Mijn vrouw is wat minder blij met de resolutie .... je ziet nu ALLE oneffenheden op haar huid. :-)

R Wagenaar 16-01-2012
Geschreven voor: Panasonic CS-TE9HKE

heb deze lens nog maar kort in bezit maar de ervaringen zijn super ik gebruik hem op mijn GH2 waar ik ook de 14-140 en de 100-300 bijheb maar wat is dit lesje scherp en lichtsterk ook al meerdere filmpjes mee gemaakt bij kunstlicht en echt geweldige kwaliteit in combinatie met de GH2 ik denk dat deze lens het meest gebruikt gaat worden , conclusie een echte prime lens voor een redelijke prijs

frenk 05-07-2011
Geschreven voor: Panasonic CS-TE9HKE

Dit standaard 20 mm objectief is werkelijk een must voor iedereen die een m4/3 camera heeft. Ik gebruik hem naast mijn 14-140.
Met een diafragma van 1.7 is hij zeer lichtgevoelig en schiet je bij weinig licht ook strakke foto´s, ook kun je een zeer mooi bokeh realiseren. Scherpstellen gaat bloedje snel.
Hoewel hij vooral bedoeld is voor landschappen, portretten en snapshots gebruik ik hem heel breed. Zelfs voor macro (groothoekmacro) objecten waar ik dicht genoeg bij kan komen gebruik ik hem.
Hij is zijn prijs dubbel en dwars waard.