Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II VC LD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II VC LD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Pietje P. 16-02-2013

Ik heb deze lens 2e hands aangeschaft via Marktplaats
Een en ander ná het lezen van vele reviews op diverse sites.

Kennissen zeiden dingen tegen me in de strekking van 'doe het niet' en 'goedkoop spul' of 'koop niet die met beeldstabilisatie, die is niet zo scherp'

Nou ik kan de lezers hier melden dat zij alleen ongelijk hadden.
Bij mijn Canon 550D zaten de standaard kitlensen. Wát een verschil in positieve zin!
Méér kleur, meer contrast en meer scherpte!
ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe goed het dán moet zijn, zeker gezien de nieuwprijs!

Ok, met een diafragma van f/2.8 loop je soms de kans dat je camera geen 'klik' doet,... Dat heeft te maken met foutieve andere instellingen, zoals ISO of sluitertijd. Dit is makkelijk op te lossen door de Av (diafragma)stand of Tv (sluitertijd) stand te kiezen, waarbij de camera automatisch de andere instelling erbij kiest.
dus Av: camera kiest sluitertijd. Geen klik? Dan ISO aanpassen
Tv: sluitertijd, camera kiest diafragma. Geen klik? dan ISO aanpassen.

ik denk dat degenen die mij waarschuwden ervaringen hebben gehad of gehoord met de budgetlijn van Tamron. je kunt tenslotte al een lens kopen vanaf ca. € 129.-
uiteraard zijn deze onderling niet te vergelijken, net zoals je een Mercerdes S-klasse niet kunt vergelijken met een A-klasse

Deze lens voldoet meer dan prima. heb er al veel foto's mee geschoten. Vooral clos-up fotografie omdat ik mijn oude lenzen wilde verkopen. Prachtige resultaten, scherp en gedeailleerd.

Ook de klacht die ik wel hier en daar gelezen heb, dat de lens vanzelf weer inschuift, komt met deze lens niet voor. (Misschien komt dat vaker voor bij de 300mm lenzen?)

Nadeel: hij is redelijk in gewicht (zeker in vergelijking met de kitlenzen)

De zonnekap is solide
Tip: koop altijd samen met een lens, ook een UV filter. Zo houdt u uw lensglas altijd onbeschadigd/krasvrij en langer schoon.
Meer fototips? www.digitalefotografietips.nl let op, deze site kan verslavend werken. de uitleg over fotografie is er zó duidelijk dat u elke keer meer wilt leren. :-)

Marnix2009 01-01-2010

Ik zocht een vervanger voor mijn kitlens (18-55) en was geïnteresseerd in de Tamron 17-50 2.8, o.a. door de goede reviews.

Liep toen tegen deze opvolger aan met stabilisator en toen voor de nieuwere lens gekozen. De lens voelt solide aan (in vegelijking tot de oude 17-50 2.8) en stelt stiller scherp.

Na de eerste week met veel binnenfotografie zonder flits ben ik erg te spreken over deze lens.

tampert1945 20-08-2015

Ik heb vanmiddag in Oldenburg de Tamron geprobeerd bij Mediamarkt,vanavond resultaat bekeken was erg goed veel contrast en helder en heel scherp.ik koop hem komt op de Canon 50D,had 30 jaar geleden ook al een Tamron lens en die beviel uitstekend op de Minolta. Let alleen wel op met vocht maar dat geld voor alle niet spatwaterdichte lensen.

carlo_133 28-10-2012

Hallo, ik zit er ook aan te denken om mijn kitlens (van de 600d 18-55mm )te vervangen. wat zijn verder uw ervaringen met de tamron lens ? Kunt u veel verschil in fotokwaliteit merken ?

mvg,

carlo