Nikon 300mm f/2.8G ED VR II AF-S NIKKOR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon 300mm f/2.8G ED VR II AF-S NIKKOR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

_Robert 11-07-2011

Ik heb dit objectief nu een paar weken in gebruik en het is een waar feest! Kleur, scherpte en contrast zijn prachtig en dankzij het maximale diafragma van 2.8 is hij snel, erg snel. Ontspanknop half indrukken en KLAK, hij staat scherp, ongelooflijk. Helemaal geen last van pendelen. Wel handig om het zoombereik te kunnen beperken zodat zoomen nog sneller wordt.
Ik gebruik de lens veelvuldig voor vogelfotografie en dan met 2x converter. Dit resulteert in een 600mm lens met 5.6 diafragma die het uitstekend doet en in tegenstelling tot primes van 500/600 mm een stuk beter hanteerbaar is.
De degelijkheid lijkt van het objectief af te druipen, hij voelt heerlijk aan. Maar dit blijft deels gissen en ik ga hem toch maar niet openschroeven. De echte test op dit terrein ligt in de komende 10 jaar en daar verheug ik me nu al op.