Tamron 28-75mm F/2.8 Di III RXD f/ Sony FE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron 28-75mm F/2.8 Di III RXD f/ Sony FE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lennaert 27-09-2021

Super mooie lens! Aanrader.

Kende de Tamron lens al een tijdje omdat ik deze een paar maanden mocht lenen van een vriend die vooral veel met prime lenzen werkt. Nu ook zelf gekocht. Ik was eigenlijk meteen vanaf de eerste dag verkocht. De lens levert prachtige beelden op. Zowel voor fotografie als video. Is erg scherp en lichtsterk. Renderend hoge saturatie. Het is een perfecte zoom lens om snel mee te kunnen reageren op je omgeving. De bokeh is mooi, maar kan soms ietsje onrustig zijn. Vaak ook gewoon fluweel zacht.

De auto focus en communicatie met de Sony A7iii is belachelijk goed. Sneller dan Lucky Lucks schaduw. Ook tijdens video doet de continious auto focus het perfect en is muisstil.

Voor het geld is dit een hele dikke bang voor buck. Aanrader!

Pluspunten

• scherp
  • lichtsterk
  • razend snelle AF
  • Stil

S. Karnis 15-04-2020

TAMRON 28-75MM F/2.8 DI III RXD SONY FE

Een mooie lens voor die prijs. Overstap gemaakt van Canon spiegelreflex naar de Sony A7 III met de tamron 28-75 mm erbij. De kwaliteit is goed, zeker voor die prijsklasse. Dezelfde sony lens is veel duurder, dus deze combi voor mij uitstekend. Ik gebruik de lens zowel in de studio als buiten. Super tevreden mee.

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • haarscherp
  • lichtsterk

Boukje 27-01-2020

TAMRON 28-75MM F/2.8 DI III RXD SONY FE

Geweldig en lichtgevoelig objectief voor mijn Sony A7iii. Super blij mee! De Sony objectieven zijn een stuk duurder en zwaarder. Deze Tamron lens is een mooie aanvulling op mijn andere lenzen. Hoop er vele prachtige foto's mee te gaan maken! Ben al jaren een tevreden gebruiker van Tamron objectieven.

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit
  • Licht in gewicht

Minpunten

p 23-12-2018

Maakt alles waar

Maakt alle beloften waar mbt scherpte en snelheid. 100% prijs/kwaliteit en doet niet onder voor veel duurdere objectieven in deze fullframe categorie.

Pluspunten

• snel
  • scherp
  • prijs

Minpunten

• omgekeerde ring scherpstelling/zoom

Berteko 16-10-2018

De ultieme reislens

Kort voor ik op reis vertrok, heb ik mij deze lens aangeschaft. 28 - 75mm met een constant diafragma van 2.8 leek me ideaal! Niets was minder waar. Ik neem voornamelijk foto's van landschappen. Daarvoor vind ik deze lens uitermate geschikt. Ik wissel niet graag van lens. Als het licht goed zit en je moet wisselen van lens, kan het zijn dat je te laat bent en het licht al verdwenen is. De scherpte van de lens zit goed over heel het zoombereik. Ik heb nergens last van, ook niet van vignetting. De prijs zit ook goed, zeker in vergelijking met andere gelijkaardige lenzen. Daarom raad ik deze lens dan ook aan! Topper!

Pluspunten

• 28 - 75 zoom
  • 2.8 diafragma
  • Haarscherp
  • Niet te zwaar
  • Bouwkwaliteit