Tamron 24-70mm f / 2.8 Di VC USD G2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron 24-70mm f / 2.8 Di VC USD G2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MV 17-04-2019

Fijne lens

Ik heb deze lens nu een paar weken en hij presteert erg goed! Een goede lens om je set compleet te maken. Ik gebruik de lens zowel voor landschapsfotografie als portretfotografie, naast mijn Tamron 70-200. De lens is daarnaast erg lichtscherp wat ik persoonlijk erg fijn vind.

Praktisch gezien bevalt de lens ook erg goed. Het is handig dat je de zoom kan vergrendelen en de zonnekap vast kan zetten.

Pluspunten

• Goed formaat
  • Veelzijdig
  • Vastzetten zonnekap
  • vergrendelen zoom

Fritsflow 02-01-2019

Uitstekende standaard zoomlens

Omdat dezelfde lens van Nikon een slordige € 1000 meer kost en enorm groot is ben ik toch maar eens gaan kijken naar een ander merk. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij dit objectief van Tamron. Een enorm goed objectief dat het maar op 1 punt slechter doet dan de Nikon 24-70mm VR en dat is dat hij een heel klein beetje onscherper is in de uiterste hoeken bij 24mm en vol open op diafragma 2.8 als je een vergezicht fotografeert. Zodra je op 5.6 zit is dat verwaarloosbare verschil al weg en de Tamron presteert verder vaak beter dan de Nikon. Overigens wil je met open lens vak geen scherpte in de hoeken maat dat terzijde.

Autofocus is accuraat, snel en stil. VR doet zijn werk erg goed.

Bij de Tamron kun je een "Tap-in console" kopen waarmee je de lens van nieuwe firmware kunt voorzien en de lans heel precies kunt afstellen op jouw camera. Ik ken geen ander merk die dat levert.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • Lichtsterk
  • Goede prijs
  • Fijnafstelling met TAP-in consloe
  • Volledig stalen behuizing

WMax70 18-10-2017

Sublieme All-Round Lens - Tarmon 24-70mm G2

Extreem snelle focus, compacter dan de Nikon tegenhanger, sublieme stabilisatie waardoor uit de hand tot 1/8s (bij mij) nog steeds resulteert in scherpe foto's!
Flink goedkoper dan de Nikon tegenhanger. Ik moet de officiële test van DXOMark nog even afwachten, maar bij mij lijkt deze lens absoluut scherpere plaatjes te leveren.
Stille zoom, geen geschok en daarmee ook betere geschikt voor video opnamen.
Na deze lens op mijn toestel te hebben geplaatst, voelen al mijn andere toch zeer dure en ook sublieme lenzen plots van een oudere generatie.
Waar de vorige generatie Tamron lenzen ook uitstekende plaatjes leverde voelde de vorige generatie ook wel eens goedkoper t.o.v. zijn gelijke. Deze generatie doet ook daar ook niet meer voor onder. Voor de concurrenten is en nu werk aan de winkel om deze lens en haar prestaties te verslaan. Deze lens opent een nieuw generatie lens mogelijkheden en daarmee nieuwe ervaringen.

Pluspunten

• Extreem snel
  • Stil
  • Scherp
  • Uitstekende nieuwe referentie vibratie reductie

Minpunten

• Zwaar
  • Komt relatief ver naar voor bij zoomen