Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Mark 21-12-2015
Geschreven voor: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS

Heb dit objectief al jaren en ben er zeer tevreden over.
Kleuren zijn erg goed en scherpstelling werkt ook verrassend goed.

Mijn verwachtingen waren een stuk lager maar dit objectief maar over het algemeen mooiere foto's dan mijn Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6.

Enige opmerking is dat je het mechanisme voelt bewegen in het objectief tot je de OS gebruikt. Had verwacht dat dit misschien problemen met degelijkheid zou geven maar na vele jaren werkt dit objectief nog net als nieuw.

HvdB NL 08-08-2010
Geschreven voor: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS

Ik heb deze lens gekocht als vervanging van de Sigma APO 70-300mm. Want van de APO lens was al twee keer het tandwielgedeelte defect gegaan. Ik gebruik de lens op een Sony Alpha 350. En het is echt een mooie lens. De lens heeft OS(Optical Stabilisation) en deze werkt beter dan die van de body. Je moet de OS van de body dan ook uit zetten. Sigma claimt dat je met de OS van de lens 4 stops kunt winnen, maar dat is wel erg optimistisch. Maar 2 stops is haalbaar. De lens is over het hele bereik goed scherp. Vooral tot aan de 200mm. En het scherpstellen gaat ook nog eens lekker snel. Maar vooral de kleuren van de lens bevallen mij heel erg goed. Het nadeel van deze lens is dat het geen macro functie heeft. Maar gelukkig zit deze wel op mijn Sigma 17-70mm. Beide lenzen sluiten dan ook prima op elkaar aan. Als de lens het langer vol houdt dan de APO-versie dan ga ik er heel veel plezier aan beleven.

Nostalgrietje 08-05-2012

Ik ben benieuwd of je nog steeds zo tevreden bent over deze lens? Mijn Sigma APO heeft het voor de 3e keer begeven (ratelen). Ik zoek vervanging voor deze lens (voor Sony A55)