De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 3554B005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Ron 06-05-2020

Klassetoestel

Geschreven voor: Canon 3554B005

Vandaag, begin van de middag, mijn nieuwe Canon Macro Lens ontvangen. Direct mee aan de gang gegaan en de resultaten zijn boven verwachting. Scherpe foto's en prachtige bokeh. Het ging direct goed en ik had geen aanpassingsproblemen. Lens is voor mij precies goed. Niet te licht en niet te zwaar. Prettig dat er een zonnekap standaard wordt meegeleverd.

Pluspunten

• Prachtige scherpte
  • Mooi bokeh
  • Makkelijk hanteerbaar

Dinie S. 02-05-2020

Geweldige macro lens

Geschreven voor: Canon 3554B005

De EF 100mm f/2.8L IS USM is voor zowel dichtbij en veraf en alles wat daar tussen in zit een fijne lens. Goed voor wat ik zelf inmiddels al heb geprobeerd in de afgelopen 2 weken: portret, landschap en macro. Wel moet je de lens natuurlijk goed instellen en dan kun je vele mooie plaatjes trekken. Verder de lens is niet zwaar, stil en er zit een zonnekap bij. Ik vind het een aanrader van een lens.

Pluspunten

• Stil en snel bij focussen
  • Niet zwaar
  • Goeie prijs, kwaliteits verhouding

Mathilly 13-01-2020

Top lens

Geschreven voor: Canon 3554B005

Dit is een zeer goede macro lens die haarscherp details vastlegt. Op korte afstand stelt hij gemakkelijk scherp. Prijs en kwaliteit verhouding is zeer goed. bovendien is he tnie tzwaar.

Tonny 02-01-2020

Geweldige lens

Geschreven voor: Canon 3554B005

Het is een geweldige lens die enorm veel detail vastlegt. Je krijgt echt waar voor je geld. Portretten, macro, landschappen ik gebruik hem overal voor. Nadat ik hem gekocht heb is hij niet meer van m’n camera afgegaan. Het is jammer dat er hier geen foto’s geplaatst kunnen worden want dan kon je het zelf zien.

Pluspunten

• Stille autofocus
  • Veel detail en scherpte in de foto’s

Theo 03-11-2019

Snelle en scherpe lens.bijzonder bij weinig licht.

Geschreven voor: Canon 3554B005

Meerdere lenzen geprobeerd, maar komt telkens op deze lens terug.Bij een groot diafragma een prachtig bokeh.Lens is handig in gebruik en licht.Een prachtige scherptediepte.Een hoge prijs investering maar zeker te moeite waard.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit

Roel 26-08-2019

Perfect macro objectief

Geschreven voor: Canon 3554B005

Een degelijk Canon product met een opvallend licht gewicht. Robuuste bouw. Begrenzer op scherstelrange werkt heel handig. De scherpstelling legt dan een veel kortere weg af. Prima!
Kwaliteit van het glaswerk is de bekende kwaliteit van Canon. Niets meer te wensen over. Door het gebruiksgemak en de kwaliteit is het binnenstappen van de macro-wereld een genot geworden. Klasse! Voel je één met de bloemetjes en de bijtjes!

Pluspunten

• perfect glaswerk
  • degelijke Canon kwaliteit
  • Licht in gewicht dus goed hanteerbaar

Minpunten

• prijs vergt even wat sparen

micky 19-06-2019

Eindelijk de hommel messcherp!

Geschreven voor: Canon 3554B005

Ik wilde eindelijk de bloemetjes en de bijtjes mooi fotograferen, dat lukt niet zo goed met andere objectieven...
Maar de deze macrolens lukt het eindelijk wel, verschillende afstanden dat je de beestjes niet aan het schrikken maakt en fantastische bokeh!
Eindelijk......;-)

Pluspunten

• verschillende afstanden

Minpunten

• ach een beetje zware lens

Sabine 07-05-2019

Mijn favoriete lens, zoveel is duidelijk!

Geschreven voor: Canon 3554B005

Na 1 fotosessie was al duidelijk dat dit mijn favoriete lens wordt! Maakt haarscherpe foto's met een mooie scherptediepte waardoor de achtergrond wazig is en een mooi bokeh gevormd wordt. Lichtsterke lens, gemakkelijk in gebruik en niet te zwaar. Snelle AF. Door de IS zijn zelfs uit de hand genomen foto's scherp! Portretfotografie heb ik er nog niet mee gedaan, want ik heb deze lens eigenlijk hoofdzakelijk voor macrofotografie gekocht. Zeer tevreden!

Pluspunten

• lichtsterke lens
  • scherpe foto's, ook met de hand door de IS
  • mooi bokeh
  • zeer snelle AF

G.Tiemens 29-04-2019

Super scherp beeld

Geschreven voor: Canon 3554B005

Deze lens reageert super snel, en is mooi van kleur en super scherp,
nog geen spijt van deze aankoop.

Kees Koster 27-03-2019

Fantastische lens, correcte levering door Kamera Expres

Geschreven voor: Canon 3554B005

Na lang nadenken deze lens aangeschaft, en wat een topper. Flinke uitgave maar een groot plezier. Snelle en correcte levering dankzij Kamera Express!

Pluspunten

• Robuuste behuizing
  • Fantastisch scherpe foto's
  • Creme de la creme

EG 10-03-2019

Prachtig objectief voor macro- en portretfotografie.

Geschreven voor: Canon 3554B005

De Canon EF 100mm F2.8 L USM lens is te gebruiken voor zowel macro- als portretfotografie. Het is een mooie aanvulling op de rest van mijn apparatuur. Voor beide toepassingen moet ik nog ervaring opdoen. Maar tot nu toe zie ik prachtige beelden. Ik ben erg enthousiast. De lens nodigt mij uit om veelvuldig te fotograferen.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • macro 1:1
  • prachtige portret fotografie

Shan 16-12-2018

Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro

Geschreven voor: Canon 3554B005

Canon macro lens ontbrak in mijn fototas , op advies van een kennis bij kamer expres gekekenen ben goed geadviseerd en geholpen een kundige medewerker.

Theo.S 22-10-2018

Uitzonderlijke klasse,superscherp!

Gekocht bij Kamera Express
Enkelen dagen in bezit, en al een aantal foto’s mee geschoten.
De beeldkwaliteit is verbazingwekkend. De scherpte is vanaf f/5.6 al heel goed en vanaf f/8 meer dan uitstekend. De focusmotor werkt razendsnel en heel nauwkeurig. De beeldstabilisatie werkt prachtig op dit objectief. Zeker bij macrofotografie, waar je toch wel wat scherptediepte wilt pakken en dus met wat kleinere diafragma's wilt werken, is de stabilisatie erg goed Ik vind het een topobjectief dat z'n geld waard is.

Mooie kleuren en onscherpte
Licht van gewicht
Uitstekende beeldstabilisatie
Supersnelle focus
Grote zonnekap, geeft soms slagschaduwen op het onderwerp

Steven Koevoet 19-10-2017

Zeer helder glas

Geschreven voor: Canon 3554B005

Een fantastische lens die mijn ogen nog verder heeft geopend! Zelfs na het lezen van de vele goede "reviews" heeft deze geweldige lens mij positief verrast!
Ik fotografeer zeer graag alles dat met natuur te maken heeft en vind macro-fotografie nu dankzij deze lens zeer uitdagend!
Een aanrader voor iedere natuur fotograaf!

Pluspunten

• helderheid
  • scherpte
  • degelijkheid
  • prijs

Minpunten

• GEEN

AvdH 03-09-2017

Ragscherp macro-objectief

Geschreven voor: Canon 3554B005

Dit briljant scherpe objectief is m.i. een must-have voor de serieuze macrofotograaf. Behalve dat het glaswerk zelf extreem scherpe foto's oplevert zijn er een heleboel trucjes aan boord die het fotograferen een stuk fijner en makkelijker maken dan met mijn oude macrolens (Sigma 105mm, de oude non-IS-versie).
Zo is de focusmotor vrijwel niet te horen, snel en accuraat en op ieder moment kun je beslissen de autofocus te overrulen door zelf aan de focusring te draaien (FTM or full time manual focus), wat bij macrowerk vaak goed van pas komt. Focus is intern, dat wil zeggen dat de lens niet langer en korter wordt tijdens het focusen, wat handig is bij het fotograferen van schrikachtige dieren. Voor extrasnel scherpstellen kun je met een schakelaartje de autofocus beperken in 3 stappen: dichterbij dan 50cm, 50cm tot oneindig of de volledige range.
Dankzij de image stabilization kun je zelfs bij minder goed licht nog prima uit de hand fotograferen.
Al met al een bijzonder degelijk en compleet objectief. Keerzijde van deze technische hoogstandjes is uiteraard dat het allemaal wel wat weegt.

Pluspunten

• Scherp!
  • Interne focus
  • Image stabilization
  • Full time manual focus
  • Focusmotor nauwelijks hoorbaar

Minpunten

• Gewicht aan de forse kant

Cressfoto 25-04-2017

mooie lens, scherp beeld en weinig vertekening.

Geschreven voor: Canon 3554B005

sinds 2006 gewerkt met EF 100 1:2.8 USM, maar die is wat ongelukkig op de grond terecht gekomen. Meteen maar voor deze gegaan, maar dit is wel een hele mooie lens. Had ik veel eerder moeten doen

Pluspunten

• geen vertekening
  • goede stabilisator
  • stevige uitvoering

Nell Kremers 15-11-2016

Deze lens is een feestje...

Geschreven voor: Canon 3554B005

Heb hem nog maar een paar daagjes maar kan nu al zeggen, een aanrader..!! voor zowel macro
als portretlens in de studio.
Snelle soepele AF en een waarachtig mooi spel met de scherptediepte en voelt goed in balans op de 5D mkll , ga van deze aankoop zeker geen spijt krijgen..!

Pluspunten

• Mooie bokeh
  • f 2.8
  • Voelt gelijk vertrouwd

Happycolorpictures 17-05-2016

macro en meer.

Geschreven voor: Canon 3554B005

hele goede lens. canon lens en canon body zijn perfect op elkaar afgestemd. met deze lens is de achtergrond scherpte heel goed beïnvloedbaar. dit heb ik bij een ander merk nooit zo duidelijk ervaren. het is een echte macro maar bij portretten weet je ook niet wat je ziet.

Mart.will 30-08-2014
Geschreven voor: Canon 3554B005

Geweldige scherpte en heel gemakkelijk om een mooie achtergrond te krijgen. De IS werkt perfect voor als je uit de hand schiet met weinig licht. Ik fotografeer insecten en i.c.m. wind is beeldstabilisatie zeer handig zonder een statief. Lens voelt stevig aan met solide bediening van alle elementen, scherpstellen met de draairing gaat met precies de goede weerstand.

Absoluut een hoge prijs maar deze lens is het zeker waard.

robkin 16-01-2014
Geschreven voor: Canon 3554B005

Heb lang getwijfeld tussen de Canon 2.0 135 en de 2.8 100 L IS. De 135 een keer gehuurd maar de scherpte op volle lensopening viel mij wat tegen; pas bij 2.8 vond ik het acceptabel. Daarna de 2.8 100 L gekocht en geconstateerd dat deze wel al bijna perfect is bij volle lensopening.

Contrast en kleurweergave is heel goed vanaf 2.8. Centrumscherpte is uitstekend vanaf 2.8; vanaf F5.6 ook scherp tot in de hoeken.

Autofocus is razendsnel zelfs op de Canon 5D mkii; op de Canon 6D nog iets sneller.

Bokeh is vergeleken met de Canon 2.0 135 op sommige punten beter en op sommige punten slechter. Beter is dat lichtbronnen in het onscherpe gebied perfect rond worden weergegeven zelfs op F4. De background blur is heel mooi maar die van de 2.0 135 net iets romiger. Wat betreft foreground blur is de 2.0 135 veel beter.

De IS werkt zeer goed (een winst van drie stops) maar in het macrogebied heb je er nauwelijks iets aan.

Prima zonnekap met vilt binnenin; groot voordeel want dit houdt stof vast welke dus niet op je lensoppervlak komt

sieb68 11-12-2013
Geschreven voor: Canon 3554B005

wat een geweldig objectief is dit, helemaal blij mee.
op aanraden van de verkoper bij Calumet in Rotterdam.
ik wilde gaan voor de 50 mm macro, maar die haalt het niet in scherpte contrast en kleurweergave.
Ik gebruik 'm veel als portretlens op volle diafragma opening en een geweldig Boquet

aaltje58 06-11-2013
Geschreven voor: Canon 3554B005

Deze lens is super! Scherp, geruisloos, fantastisch bokeh. Natuurlijk ideaal voor macro's, maar ook voor portretfoto's.
Kijk maar: http://www.fotolog.com/aaltje/
en de Eekhoorn ook met deze lens: http://www.fotolog.com/aaltje/297000000000030233/ en een echte macro van een sprinkhaantje van amper 2 cm : http://www.fotolog.com/aaltje/297000000000028672/
Mijn Canon is een 60D.

WalterKoopman 14-10-2013
Geschreven voor: Canon 3554B005

Een voor mij perfecte macro-lens. Super lens. Foto's zijn scherp. De IS is prima, fotograferen uit de hand gaat perfect. De buitenkant van de lens voelt wat plastic-achtig aan. Aangeschaft bij CameraNu met de cashback actie van Canon.

Max9 26-08-2011
Geschreven voor: Canon 3554B005

Super lens. Ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
Foto's zijn heerlijk scherp. Absoluut een top macro-lens. De IS is absoluut een meerwaarde.

paxmeijer 26-06-2011
Geschreven voor: Canon 3554B005

geweldige lens, die moeite heeft om van mijn EOS500 D af te komen! Veel gebruikt tijdens wandel/fiets tochten, heel makkelijk uit de hand(IS is zeer effectief) mooie macro opnames te maken.Je kan wat "compacter" naar buiten.Al snel de neiging om m standaard te gebruiken. Ook binnen hele goede resultaten. Is stil en heel snel.Is duur, maar wel heel veel kwaliteit in huis gekregen.