Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Henk Jan de tuinman 08-05-2012

Dit objectief presteert over de hele linie goed tot zeer goed. Zie hiervoor de cijfers die ik heb gegeven.
In de groothoek- en telestand is een duidelijke vertekening te zien. Deze is honderd procent te corrigeren in Adobe Lightroom en eventueel in Adobe Photoshop.

Daniel Claudiu 06-07-2011

I also see an annoying vignetting. When making a photo to straight lines, those at the edge are bending...i am a beginner but i can see them clearly and i am not that happy with such distortions ...

Willem van Kampen 20-03-2011

Ben nu een maand aan het "spelen" met de 18-135 IS.
Zover ik nu heb ontdekt heeft deze lens 1 best wel vervelend nadeel en dat is "vignetting" , bij inzoomen worden de hoeken donkerder. Heb bij een foto zaak dit probleem besproken en (heb zelf de 500D) op een 1000D en 600D geprobeerd en bij deze camera's hetzelfde effect.Dit om uit te sluiten dat het aan de camera lag.
Hopelijk komt Canon snel met een firmware upgrade zodat het probleem (hopelijk)opgelost is. Heb zelf firmware 1.1.0.

Willem.

Jurgen van der Straten 06-11-2010

Heb deze lens een maand of drie in bezit. Hij maakt zeer mooie foto's als er genoeg licht is en het object stil staat. Ben er mee op vakantie geweest en wilde spontane foto's van de kinderen maken maar continu werd de flits eruit gegooid dus vak wat lichtere foto's. Op de P stand van mijn canon 450 werd de flist er niet uit gegooid echter vaak onscherpe foto's ondanks dat ik de de iso waarde omhoog gooide. heb er landschapsfoto's mee gemaakt deze waren wel scherp.

Max Niessen 12-03-2012

Dan is AV de goede stand voor u.

De CA stand is ook nog een alternatief waar de flash uitgezet kan worden.

Henk33 29-07-2010

Prima objectief. In vergelijking met de Canon 18-200 IS toch kwalitatief wat beter. Ietwat scherpere en betere foto's, met name bij de kortere brandpuntsafstanden. Snelle scherpstelling ondanks het gemis van de USM. Ideale lens voor onderweg.
Ben nu veel op pad met dit objectief i.c.m. de 70-300 IS USM, hetgeen ook een super objectief is, tegen het professionele aan.
Wat mij betreft is deze combinatie aan objectieven dus een aanrader.

Noorwegen 23-07-2010

Heb dit objectief net een week in bezit, en heeft al zijn nut bewezen. Heb net een tripje gemaakt naar Londen, en het resultaat is erg goed te noemen. Je hebt zowel een goede groothoek- alsmede een goede zoomlens met een goed zoombereik. Je hoeft dus niet meer met andere lenzen te lopen, het volstaat met deze 18-135. Ook het scherpstellen gaat plezierig snel. Wel raad ik aan om een zonneklep erbij te kopen. Heb zelf een zgn 'bulk' gekocht, hetgeen betekent dat deze dan afkomstig is uit een zgn 'kit'. Volledig nieuw en met volledige garantie, maar wel een stuk goedkoper.
Een aanrader!

plomp77 02-06-2010

Toplens! Gekocht ipv kitlens (18-55mm) icm de eos 450d en ben erg tevreden.

Ben beginnend srl gebruiker, dus schiet veel op automatisch. Is dus veel meer uit te halen.

Super tevreden en ben blij met mijn keuze, vooral het bereik. Mooie (spontane)portretfotootjes gemaakt.

Canon52 14-05-2010

Goed Objectief, zuiver en scherp. Snelle scherpstelling
Zeker de moeite waard om aan te schaffen.
Scherpe beelden van 18-135 mm
IS functioneert prima.
Kortom voor een ieder een aanrader die wat meer wil qua zoom en groothoek.