Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

B van Beek 03-12-2017

Prima scherpte en heerlijk lichtsterk

IK heb dit objectief gekocht vanwege de lichtsterkte over de hele range. In combinatie met mijn D500 schiet ik nu echt scherpere platen in moeilijke licht omstandigheden. Omdat ik met de D500 weinig last van ruis heb bij hogere ISO waardes blijven de kleuren en scherpte bij weinig licht spreken en is het een genot om zowel binnen als buiten te fotograferen. Gebruikte hiervoor een 70 - 300 f/4 -5.6, ook mooie foto's mee gemaakt, maar deze Nikkor is echt direct aantoonbaar een stap vooruit (moet ook wel voor deze prijs natuurlijk). Voor mij is dit een perfecte combinatie voor sport en optredens in allerlei omstandigheden. Toestel en objectief zijn nu echt in balans met elkaar.

Pluspunten

• Goede scherpte
  • Lichtsterk
  • Snelle scherpstel mechanisme
  • Degelijk en kan tegen een stootje

Minpunten

• Flink gewicht

fvdveen 24-11-2011

Een perfekte lens, absolute topper en must-have.

Stelt direkt scherp (eventueel begrensd binnen 5 m. tot oneindig). Kan pan-beweging detecteren bij stabilisatie (Vibration reduction).

Is waterbestendig met de camera verbonden, en weerstaat dus een vochtige, regenachtige omgeving.

Tak-scherp! Aberraties veel minder dan de 28-300 VR 2, en dus een duidelijk betere lens. Veel detail daardoor in landschap en natuurfotos.

Vanwege diafragma 2.8, ook zeer geschikt als portret lens (kort gebied van scherpte-diepte), maar dus ook bij weinig-licht omstandigheden.

Op een FX (D3x, D3s, D700, ISO 6400+) is dus ook nachtfotografie mogelijk!

Door de zeer goede optische kwaliteiten, kunnen de prime lenzen (wat vaker) thuisblijven.

Enig nadeel: zwaar (1.5 kg) en groot (20,5 mm).

Kortom: een dure, zware, maar tevens perfekte allrounder voor het Nikon-platform.

riho 05-10-2011

Ongetwijfeld de beste lens die ik in mijn bezit heb. Snel, uitzonderlijk scherp en een prachtige bohem bij kleine scherptediepte.
Twee nadelen: prijs en gewicht. De lens heb je voor de rest van je leven als je er zorg voor draagt, daarom moet je dit zien als een investering. Zelfs op de tweedehands markt behoudt deze lens zijn waarde.

Harold van Lankvelt 24-07-2010

Deze geweldige lens levert fantastische resultaten in combinatie met mijn D700.
Vanaf F4 produceert hij zeer scherpe beelden tot in de randen van het beeld.
Ik heb wel een ietsie pietsie aan CA (chromatic aberration) kunnen ontdekken bij zeer sterke contrastrijke overgangen.
Met de VR aan op 200mm bij 1/10 sec levert de lens bij mij zeer bruikbare resultaten.
Kortom een goed stuk solide glas kost wat, maar dan heb je ook wat.