De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL50M28 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D. Grashoff 22-11-2018

Prima kitlens, lichtsterkte kan beter

Geschreven voor: Sony SEL50M28

Een prima kitlens, ik heb hem aangeschaft in combinatie met de A7ii. Kan uiteraard beter qua lichtsterkte, echter voor de zeer nette prijs van de lens mag ik daar niet over klagen.
Centrum is zeer scherp, aan de randen word hij iets minder scherp maar dat is voor de enthousiaste hobbyist geen probleem.

Al met al een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, aangezien de eerst volgende optie voor een lens met hetzelfde bereik gelijk zo'n €400 meer kost.

Pluspunten

• Goed betaalbaar
  • Snelle autofocus
  • Scherpte in het centrum
  • Goede basis lens

Minpunten

• Niet erg lichtsterk
  • Aan de randen iets minder scherp

Gerard Hermens 13-11-2018

Macrolenskeuze

Geschreven voor: Sony SEL50M28

De 90mm of de 50 mm macrolens van Sony ? Het gewicht en uiteraard de prijs waren hierin doorslaggevend. Heb gekozen voor de FE 50mm F2.8 Macrolens. Voorheen gewerkt met Olympus macro-objectief. Sony overtrof alle verwachtingen. Gezien de prijs/kwaliteit bestaat er geen enkele redenen deze lens niet aan te schaffen. De prestaties blijven zeker niet achter bij de product omschrijving van Sony. Een kwaliteitsproduct van de eerst orde.