Canon EF 70-300MM 1:4-5.6 IS II USM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 70-300MM 1:4-5.6 IS II USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Kees van L. 28-03-2020

Mijn tweede Canon EF 70-300mm

Mijn eerste lens heb ik onherstelbaar beschadigd. Reden om me te oriënteren voor een nieuwe telelens. Ik heb veel research gedaan maar toch gekozen voor dezelfde Canon. Vooral de prijs-kwaliteit verhouding gaf voor mij de doorslag. Met dit type telelens schiet ik al jaren met veel plezier leuke foto’s. Met de geringe lichtsterkte dien je wel rekening te houden. Echter, wil je een lichtgevoeliger objectief, dan kom je echt in een ander prijssegment terecht.
De nieuwe versie ziet er optisch gladder uit. De knoppen zijn beter geïntegreerd in de behuizing. De objectiefinformatiedisplay is een mooie toevoeging. De focusafstand en de scherptediepte heeft voor mij zeker een toegevoegde waarde. De shake weergave is interessant, maar de meerwaarde moet ik nog ontdekken. Deze nieuwe versie is stiller en heeft verder dezelfde kwaliteit als de vorige.

Pluspunten

• Verhouding prijs - kwaliteit
  • Stil
  • Eenvoudig in gebruik
  • Beeldstabilisatie

Minpunten

• lichtgevoeligheid

Ad 02-12-2019

Superstil!

Stuk stiller dan het vorige model. Digitale display op de lens leuk extraatje. Filtermaat 67mm ipv 58mm

Pluspunten

• Stil

Frank C. 01-07-2019

Scherpe beelden

De lens voldoet volledig aan de verwachtingen. In combinatie met mijn Canon D77 geeft dit scherpe focusbeelden!

Pluspunten

• Bereik
  • Gebruik

Minpunten

• Gewicht

EK 18-01-2019

Prima telelens met goede prijs/kwaliteit

Uitstekende telelens van Canon voor goede prijs. zeer snelle AF. mooi bereik en goede scherpte. zeer goed handelbaar en hanteerbaar, zeer goed in gebruik.

Pluspunten

• bereik
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• lichtsterkte

Wim 07-01-2019

Goede telelens

Goed functionerende lens die aan de verwachtingen voldoet, ook in maximale vergroting haarscherp beeld, beeldstabilisatie werkt perfect

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haarscherp beeld
  • Beeldstabilisatie

Minpunten

• Gewicht

iMhiep 18-06-2018

Fijne Tele-Lens

Deze lens onderscheidt zich op basis van Prijs-Kwaliteit verhouding, maar ook op gewicht. De lens is betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt. Uiteraard zijn er duurdere en goedkopere lenzen op de markt maar de Canon 70-300mm f/4-5.6 IS II USM is wat mij betreft de enige lens de gekocht moet worden voor mensen die geen professionele lens willen/kunnen kopen. Het gewicht van de lens is overigens erg laag voor een telelens waardoor deze goed hanteerbaar is.

De eerste foto's zijn een succes, een echte aanrader dus.

Lens is gekocht bij Foka, erg goed geholpen door deskundig personeel. Goede tips ontvangen, niks over op te merken.

Pluspunten

• Prijs-Kwaliteit
  • Gewicht
  • Stil bij scherpstellen

Minpunten

• Helaas F/4-5.6 en niet 2.8

Zonny 11-01-2017

Aanrader

Nog maar net in huis. Enkele foto's mee gemaakt en ben echt tevreden. Mooie scherpe foto's. Lens is wel wat zwaar maar ligt daardoor goed stevig in de hand. De draairing voor de zoom gaat perfect. Niet te zwaar maar ook niet te licht. Zelfs in huis als er minder licht is nog mooi resultaat. Om de prijs is het nog goed te doen voor de hobby fotograaf.
Zeer tevreden tot nu. Een aanrader.