Sony SAL55200-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony SAL55200-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Raoul. 09-01-2011
Geschreven voor: Sony SAL55200-2

Ik heb deze lens bij Camera Top 100 gekocht voor 179 euro. De lens is erg compact en weegt niet veel. Het scherpstellen gaat niet al te snel helaas. Maal als hij eenmaal scherp gesteld heeft is hij ook goed scherp! De kleuren zijn erg mooi (met en zonder polarisatie filter). Een nadeel is wel dat de voorkant van de camera tijdens het scherpstellen draait. Dat kan lastig zijn met een polarisatie filter. Op internet las ik vaak dat er veel stof tussen de ribbels van het rubberen stuk kwamen waarmee je zoomt, maar daar heb ik totaal geen last van. Ik heb ook een 18-55mm lens die er bijna het zelfde uit ziet als deze lens en ook een zelfde rubberen gedeelte heeft en daar heb ik er ook geen last van. Het wisselen van de lens gaat ook erg fijn. De meegeleverde zonnekap is erg makkelijk in gebruik net zoals de lens zelf!
Het is dus een top lens voor de hobby fotograaf die niet al te veel geld uit wil geven maar toch een goede lens zoekt.