Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 SAM - Reviews

55 mm
Grootste diafragma

8,1

Brry01 06-06-2010 Product maand in bezit

Mooie kitlens die wordt bijgeleverd. Vaak zijn de kitlenzen niet zo goed van kwaliteit maar deze verbaasde mij.

Compacte lens met een licht gewicht. De buitenkant voelt wel redelijk goedkoop aan maar is evengoed toch robuust. Heeft een goed contrast en mooie scherpte. Stelt vrij snel scherp.

Ben er erg tevreden over. Leuke lens voor een beginner.
Lens met goed prijskwaliteit verhouding voor als je hem los zou kopen.

Michel V. 24-12-2009 Product paar dagen in bezit

7,6
Deze lens heb ik verkozen boven de kitlens 18-70 van Sony. Zit op een A200. Het iets mindere bereik van de 18-55 wordt ruimschoots gecompenseerd door de betere kwaliteit van de lens. Voornamelijk de scherpte is enorm verbeterd. Gewicht is laag en daarom draag je hem makkelijk mee. Alleen in de uiterste groothoek stand van 18 krijg je vervorming van rechte lijnen, die licht gebogen zijn.

Deze heeft inmiddels een vaste plaats gekregen in mijn setje van 3 die ik mee draag. Gebruik hem vanwege de groothoek. Daarnaast een zoomlens 70-300 (Sigma APO) en een lichtsterke Minolta prime 50 f1.7.

Qua scherpte een uitstekende lens gezien de prijs. €30,- voor betaald splinternieuw! Autofocus is snel, maar redelijk luidruchtig. Qua kleuren zijn mijn andere lenzen, vooral de Minolta, een stuk natuurgetrouwer. Voelt goedkoop aan, ivm een Minolta, maar voor deze prijs en prestaties is het een echte "plastic fantastic".

sepoenie 16-12-2009 Product kwartaal in bezit

Hoewel kitlenzen meestal negatief worden beoordeeld, ben ik tevreden over deze kitlens.
Hij maakt zowel binnen als buiten mooie scherpe foto's.
Hij ziet er inderdaad wel wat goedkoop uit, met zijn plastic buitenkant.
Maar een prima beginnerslens is mijn mening.

ikkee 15-09-2009 Product maand in bezit

Stelt snel scherp met zo min mogelijk lawaai. in en uitzoomen verloopt allemaal soepel. kwaliteit lijkt goedkoop omdat het van een soort plastic is gemaakt. Maar dan van zeer hoogwaardig materiaal wat behoorlijk in het gewicht scheelt. Word niet snel vuil en het glas ook niet.

Fotos zijn goed en ook in de 18 mm. Bij slecht licht kunnen er een paar bewogen tussen zitten maar wel zonder ruis.

Ik gebruik het op mijn sony a380.