Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24MM F/3.5-4.5G ED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24MM F/3.5-4.5G ED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ron 05-11-2017

Keurige lens voor redelijke prijs

Goede lens voor een redelijke prijs.
Handzaam en goede kwaliteit foto's. Ligt goed in de hand, eenvoudige bedienbaar

Pluspunten

• handzaam

Minpunten

• prijs

kritisch bekeken 14-02-2016

Ook al kost deze lens inmiddels over de 900 euro, het is nog steeds geen professioneel objectief. Ik heb een paar prof. objectieven dus ik weet wel waar een lens aan moet voldoen om echt goed te zijn. Ook de vertekening kon wat beter hoewel dit met de funktie van je toestel softwarematig redelijk op te lossen is.Dit objectief viel mij eigenlijk een beetje tegen. Deze lens is een mooie aanvulling maar toch wel (te) duur. Ook vanwege het gemis van VR. Verder kwam ondanks het bescheiden gebruik deze lens een enorme speling op dit objectief. Dit bleek aan een gebroken ring achter het objectief te zitten. Kostte me toch weer 115 euro. Nu ik doorgroei naar fullframe is dit het eerste objectief dat ik ga verkopen. Toch zie je dat Tamron (15-30mm) in het prof. circuit bij fullframe voor 1200 wel een prof. extreem groothoek objectief met VR weet neer te zetten. Ik ben bang dat Nikon na hun laatste prijsverhogingen flink wat last gaan krijgen van third party lensaankopen.

Kgroenev 02-03-2013

Deze Nikon lens is een must have. De 10-24 is een stevig uitgevoerde lens, met grote lichtsterkte en geen vertekening. De oonames met de lens zijn kleurrijk. Een prima lens voor een prima prijs.