De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL85F14GM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mark 08-08-2018

Super scherp!

Geschreven voor: Sony SEL85F14GM

Dit is echt een top lens! Hij is zeer scherp en heeft een zeer mooi bokeh. Hetgeen je wel moet weten voor je er eentje koopt is dat de AF niet geluidsloos is. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee omdat ik er niet mee ga filmen. Bij het filmen met een externe microfoon zal het wel geen probleem zijn. Maar zoals gezegd is dit echt een top lens voor zeer mooie foto's.

Pluspunten

• Zeer scherp
  • Heel mooi bokeh
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Geluid tijden AF

Ken 03-07-2018

Subliem objectief, fantastische kwaliteit!

Geschreven voor: Sony SEL85F14GM

Twee weken geleden uitgeprobeerd, vandaag gekocht. Speciaal voor portret fotografie vanwege lichtsterke lens en diepte.

Pluspunten

• kwaliteit
  • contrast
  • lichtsterk

Minpunten

• geen

Andy Immens 12-12-2017

De Sony 85mm F1.4 G-master heeft zijn naam niet gestolen!

Geschreven voor: Sony SEL85F14GM

Een stevige pak aan de lens, maar in verhouding met een body een top combinatie. Scherp en ook snel in het focussen. Het enigste minpuntje is het focus geluidje, er zit heel wat glas is dat verschoven moet worden en dit geluidje hoor je wel. Zeker tegenover mijn 35mm prime.

Maar dit geluidje neemt niet weg dat de G-Master van Sony een stevige en perfecte lens is.

Pluspunten

• DOF
  • Focus snelheid

Minpunten

• prijs

Maarten Quaadvliet 09-12-2017

Geweldig scherpe lens met een prachtige romige bokeh!

Geschreven voor: Sony SEL85F14GM

Dit is echt een geweldige lens en veruit de beste die ik tot nog toe in bezit heb gehad. De lens overtreft alle andere gelijkwaardige lenzen van gerenommeerde merken. Deze lens is met name geschikt voor het maken van portretten. Vanwege de zachte en romige bokeh op F1.4 komt het onderwerp magisch mooi los van de achtergrond en de voorgrond. Verder zijn de foto's haarscherp en de autofocus perfect. Scherpstellen gaat zeer goed maar ook wat trager, maar dat zal waarschijnlijk komen door de hoeveelheid glas in de lens.

Pluspunten

• Mooie zachte en romige bokeh op F1.4
  • Haarscherp

Philip 15-11-2017

Portretlens par excellence

Geschreven voor: Sony SEL85F14GM

Uiterst scherp, schitterende bokeh, maar trage autofocus. Voelt zwaar, doch stabiel aan in vergelijking met body. Een top-objectief, maar de prijs is er ook naar.

Pluspunten

• scherpte
  • bokeh
  • lichtsterk

Minpunten

• prijs
  • trage autofocus