Nikon Micro-NIKKOR 105mm f/2.8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon Micro-NIKKOR 105mm f/2.8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

JanDeCameraMan 16-12-2007

In 2006 is dit model vervangen door de AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF met ingebouwde trillingsreductie. Daardoor kan het zeer interessant worden om een 'oude' (sinds 1993) micro-Nikkor 2e hands op de kop te tikken. De kwaliteit van de micro-Nikkors is zonder meer legendarisch, de resultaten zijn verbluffend. Bovendien kan deze lens ook probleemloos als portretlens ingezet worden !
Als enige minpuntje zou ik de autofocus durven noemen, de lens dient nl. nogal een eind uit te schuiven om zijn maximum te bereiken, en omdat de lens niet over een interne motor beschikt kan dit iets langer duren, je moet ook over een body beschikken met 'schroef' voor het aansturen van de scherpstelling. Dat is bij nagenoeg alle Nikons het geval, maar sommige goedkopere Nikon modellen (b.v. D40) beschikken niet over zo'n schroef. Daar moet je dus zeker op letten bij de aanschaf.