Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans Kastelein 27-04-2020

Supergaaf objectief

Supergaaf objectief voor de hobby fotograaf. Snelle autofocus en mooie lichtsterkte. Prijs / kwaliteit verhouding is echt uitstekend.

Pluspunten

• Lichtsterkte
  • Zoombereik
  • Ligt goed in de hand
  • Is voor z'n groten niet heel zwaar

Minpunten

• wel ondersteuning nodig (logisch ivm gewicht)

Peter Schoen 14-06-2019

Natuurfotografie.

Prijs-kwaliteitverhouding is heel goed. Voor mijn hobby, natuurfotografie, uitermate geschikt,
Groot bereik.

mijnreview43 27-01-2019

Mooie zoomlens

Ik zocht naar een zoom lens met een bereik van 500mm voor een betaalbare prijs. deze lens is geweldig in combinatie met mijn D750 en D850.

Pluspunten

• Prijs
  • Bereik
  • Zoom

Minpunten

• f5.6
  • consumenten kwaliteit

Hanny 22-01-2019

Sportfotografie

Voor aanvulling op mijn 70-200 2.8 voor sportfoto's.
En ik wil me gaan verdiepen in natuurfotografie.

Pluspunten

• bereik
  • prijs

Minpunten

• gewicht
  • niet spatwaterdicht

L de Wit 21-01-2019

echt een geweldige lens

We hadden een tamron 70-300. Wat een verschil met de Nikkor 200-500. Nu denken we, hadden we maar eerder gewisseld. Een hele grote pre is dat je constant diafragma 5.6 hebt. Ook de beeldstabilisatie werkt geweldig. echt scherp beeld.

Pluspunten

• constant diafragma 5.6
  • erg scherp beeld

Minpunten

• gewicht

Peter 29-12-2018

Groot bereik voor een prima prijs

Deze superscherpe lens bij Kamera-express gekocht en zeer tevreden. Snelle autofocus, groot bereik en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• groot bereik
  • snelle autofocus

Minpunten

• niet spatwaterdicht
  • zonnekap zit soms wat los op de lens

Fabiola 08-12-2018

Zwaar, maar scherp

Voelt heel degelijk aan, ziet er goed uit en maakt scherpe foto’s. Lekker veel zoombereik. Wel behoorlijk zwaar.

Pluspunten

• Degelijk
  • Doet wat ie moet doen

Minpunten

• Zwaar

t0n 18-12-2016

Indrukwekkende Zoom telelens

17 december 2016,

Na veel zoeken en vergelijkingen te hebben bekeken heb ik het besluit genomen om de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR aan te schaffen. Ik heb getwijfeld tussen deze en de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR. De 300mm lichter en heeft de een lager diafragma dan de zoom. Om de zelfde brandpunt te evenaren dien je een 1.4 TC er aan toe te voegen. Dit stapelen heeft ook weer nadelen zoals een tragere AF en ook een hoger diafragma.

De flexibiliteit om te kunnen zoomen van 200 naar 500 geeft een grootvoordeel. Ja kan zelfs als je de beschikking hebt over een FX kamera deze op DX (Crop) beeld formaat zetten, daarmee kan je het brandpunt met 1.5x vergroten en heb je een 750mm tot je beschikking, wel op een kleinere sensor.

Ik heb mijn lens gekocht bij Kamera expres in Den Haag daar heeft Patrick mij geholpen om een bewuste keuze te maken. Mijn twijfels en het doel heb ik aan hem voor gelegd en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat zoom en brand punt van deze lens voor mij het meest geschikt is. Ik ben heel tevreden over de tijd en het advies wat ik mogen ontvangen van Patrick.

Op het internet zijn veel reviews te vinden over te kwaliteit van deze lens, ik kan me zelf daar bij aan sluiten met de worden. De lens doet wat ze belooft. Een stevig gebouwde en goed afgewerkte lens met een constant diafragma van 5.6. het is geen lens om een uur uit de vrije hand foto’s mee te maken, dan wordt die wat zwaar. Een monopod is dan aan te bevelen.

Pluspunten

• Constant diafragma
  • Lens gondel bij geleverd
  • Snelle AF
  • VR, dit scheelt enorm

Minpunten

• Zwaar
  • Grote filtermaat 95mm