Sony SAL1680Z

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SAL1680Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Suzukiniek 26-01-2012
Geschreven voor: Sony SAL1680Z

Dit is een pracht lens. Ongelofelijker scherp van het midden tot aan de hoeken zijn ontzettend scherp en prachtige kleur weergave. Ten opzichte van de sigma 17-70 en de sony 16-105, zou ik altijd voor deze lens kiezen vanwege de scherpte, want de sigma en de 16-105 zijn niet zo scherp als deze lens. Dit een geweldige lens voor reizen en landschap fotografie.

Er zijn wel een paar nadelen:
Het vignet duidelijk op 16mm (na 24 is dit al weg), maar het is altijd lekker om deze breedte er op de hebben
Het heeft geen SSM motor waardoor deze lens veel geluid maakt tijdens het focussen, de lens focus wel snel en accuraat.
En de prijs is natuurlijk hoog ten opzichte van de sony 16-105, maar de 16-105 komt niet aan de scherpte van deze carl zeiss lens.

Ik gebruik deze lens nog dagelijks op mijn A580

Ik zou deze lens aan iedereen aanbevelen.

Tripoux 23-01-2010
Geschreven voor: Sony SAL1680Z

Prima lens, prettig en handzaam. Hoge beeldkwaliteit. Zijn prijs zeker waard. Niet op glaswerk besparen als je voor kwaliteit gaat.

Martin F 03-08-2008
Geschreven voor: Sony SAL1680Z

Al ruim een jaar in bezit en uitermate tevreden. De prijs is aan de hoge kant, maar daarvoor krijg je een ongeëvenaarde scherpte en kleur voor terug.

Stelt redelijk snel scherp, mede door het niet al te grote zoombereik, maar niet geheel onhoorbaar.

Degelijkheid is prima, maar er zit wat speling op de zoomring en het gebruikte plastic voelt minder degelijk aan. Tot nu toe echter nooit problemen mee gehad bij stoten.

De scherpte, vooral in het midden, is erg super! Veel beter dan mijn Sigma 105mm macro en andere zoomlenzen die ik tot nu toe had/heb (18-70mm, 135-400mm Sigma, 24-135 Tamron, 10-20mm Sigma)

km7d 23-07-2007
Geschreven voor: Sony SAL1680Z

Prima lens voor de Sony/KM, heel scherp met mooie kleuren en redelijk snel AF voor Sony/KM begrippen. ( AF snelheid blijft toch een beetje behelpen on Sony land).

Scherpte/Contrast is het sterkste punt van de lens, heb al heel wat foto's gemaakt die kwa scherpte op de 35/2 of 50/1.4 lijken.

Degelijkheid, tsja het is duidelijk geen G lens, bij mijn exemplaar zit er wat speling bij de MF ring ( die ik toch bijna nooit gebruik). Het kan gewoon wat beter voor een Zeiss lens, maar bij normaal gebruik is ie prima