Sony SAL50M28

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony SAL50M28 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

ClassicarCrack 07-12-2009
Geschreven voor: Sony SAL50M28

De Sony 50 mm 2.8 Macro gebruik ik als een all round 'matig tele' objectief voor macrowerk, portretten en avondopnames. Op een DT camera met 1.5x verlengingsfactor (Alpha 100 t/m 700)is het een 70 mm objectief. De lens is compact en altijd mee te nemen. De 50 mm Macro is werkelijk ragscherp vanaf volle opening en de kleurweergave en het contrast zijn geweldig, mooier en beter dan welke zoom ook en naar mijn mening ZELFS beter dan de Sony 1.4/50 mm! - De Macro is hiervoor dus een alternatief met meer mogelijkheden. Portretten profiteren van de geringe scherptedieptewerking en het zachte 'bokeh' (voor/achtergrond onscherpte).
Nachtopnames profiteren van de grote scherpte op volle opening en van de afwezigheid van 'coma'. Lichtbronnen worden zonder storende overstraling, gestoken scherp weergegeven!

Aanrader!