Nikon AF Micro-NIKKOR 200mm f/4D IF-ED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF Micro-NIKKOR 200mm f/4D IF-ED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bartuyt 13-05-2009

Deze lens nu een paar weken in mijn bezit.
Lang over nagedacht, omdat het toch een dure investering is.

Maar wat een kwaliteit, zowel van het objectief als van de opnamen.

Een van de toplenzen van Nikon, ik doe hem nooit meer weg!

roemert 16-12-2008

Een prachtige macrolens met een fantastische scherpte, kleur en contrast. Een van Nikons toplenzen en een van de allerbeste macro lenzen uberhaupt.

Ouderwets in degelijkheid en afwerking (bv te merken aan het ontbreken van ook maar enige speling in de statiefring)
De lens heeft een zeer hoog soortelijk gewicht, lijkt wel gemaakt van gietijzer, maar omdat hij verrassend compact gebouwd is, toch heel goed hanteerbaar. Vindt overigens het hoge gewicht een pluspunt bij het scherpstellen (demping)
Gaat bij normaal gebruik een leven lang mee.
Zeer aan te raden

Cor H 18-08-2008

Buitengewoon goede lens, echt ouderwetse Nikon kwaliteit. Zeker met de nieuwe D-700 een perfect gereedschap. Scherpte is ongeloofelijk zelfs bij volle opening tot in de hoeken. Ik geef eigenlijk nooit een 10 maar nu maak ik een uitzondering. Aanrader dus.