Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Henk Bruijn 07-02-2020

Bijzonder goede keus voor sportfotografie

Geweldig scherp en snel. Voor mijn fotografie langs het voetbalveld is dit een super lens! Vooral met de grote opening van f2,8

Pluspunten

• Goed n de hand liggend
  • Snelle geruisloze motor
  • Grote lens opening

Minpunten

• geen

Scharrenberg 26-03-2010

Sinds april ben ik al de super trotse eigenaar geworden van de Canon 70-200mm 2.8 IS. Ik zat eerst te twijfelen tussen de 1.4 versie of de 2.8, uiteindelijk is het de 2.8 geworden en tot vandaag (en ik hoop nog vele jaren verder) heb ik er nog geen fractie van een seconde spijt van gehad. Een goede vriend van me is wel voor de 1.4 gegaan maar wel de zelfde camera, en al zeg ik he zelf wat een verschil bij schemer en gymzalen!! De 2.8 heeft nergens last van en de 1.4 heeft alleen geeft alleen maar ruis.

Verder vind ik de IS super handig op sommige momenten maar maakt wel een geruis ook al heb ik daar geen last van en de autofocus is supersnel.

Bij 2.8 geeft de lens een goede bokeh en is super scherp en geeft mooie kleuren.

De lens is best zwaar maar op ten duur ben ik er aan gaan wennen.

Aldus een super objectief.

Aestiva 23-04-2009

Zelf gebruik ik deze lens in combinatie met de 5D Mark II.

Ik ben ontzettend tevreden over de kwaliteit van deze lens.

De lens is erg snel met zijn focus, scherp en ook de onscherpte is prachtig zuiver.

Wel is het zo dat deze op 2.8 beter presteerd op mijn 5D MKII dan op mijn 30D en 400D.
Wil je dus het maximale uit deze lens halen, kom je toch bij een Full Frame camera.

Op 2.8 is deze lens bij mij al goed scherp. Wel mis ik op 2.8 af en toe wat contrast, maar dit is achteraf goed bij te stellen. Kwa kleur is deze net zo gesatueerd als mijn 24-105 lens. Erg felle kleuren. Persoonlijk hou ik daar van.

Er zijn genoeg situaties geweest waarbij ik blij was dat ik deze lens op 2.8 met een lange sluitertijd kon gebruiken door de krachtige stabilisator.

Ook het zware gewicht vind ik een enorm voordeel omdat de camera veel stabieler beet houd.

De cijfers die ik hier onder heb ik gevuld, gelden voor deze lens op de 5DMKII en volopen. Op diafragma 4 zou ik overal een 10 invullen.

joenemau 15-09-2008

ik heb een 40D met een 17-85mmf/4-5.6.
en had ook een sigma 28-200.en heb nu een ,
70-200f/2.8 IS USM ik gebruik hem ook voor sportfotografie en is echt een toplens.
echt een aanrader voor iedereen wel de IS versie.

phatom009 13-09-2008

Zeer scherpe en snelle scherpstelling van de lens. Doordat er IS op zit is deze lens zeer goed bruikbaar met lange sluitertijden tot 1/20 sec uit de hand is geen probleem (nu moet ik er bij zeggen dat ik vrij stevig ben en een sterke hand heb) maar voor de gemiddelde gebruiker is dit een enorme plus. Ook indoor is deze lens zeer goed inzetbaar. Ik gebruik deze lens op de Canon 5D waar ik ook de 24-105 4.0 L op gebruik en moet zeggen dat deze combinatie van lenzen mij heel goed bevalt. Ik heb ook een 100-400 4.0-5.6 L lens gehad maar deze mist t.o.v. de 70-200 2.8 IS L veel kleur en scherpte, voor de 400 mm gebruik ik inmiddels een Canon 400 2.8 L lens maar deze lens is in prijs en gebruik niet vergelijkbaar met een 100-400 mm lens.
Ik kan niet anders zeggen dat deze lens mij iedere euro waard is (ik heb deze lens gebruikt gekocht maar moet opmerken dat de lens zeer waarde vast is).
Kern woorden: scherp, snel, veel contrast en veel kleur.

Vlad 24-03-2008

Eerst had ik een 24-105 4L met mijn 5D, maar was niet mee tevreden en had 'm vrij snel weer verkocht. Sinds een paar weken heb ik deze lens in mijn bezit en vind 'm werkelijk super goed. Eindelijk een lens met een echte L kwaliteit ! Vind 'm wel het geld waard, de enige nadeel is de maat, zwaar en groot is die wel. Toch echt een aanrader.

Daniel M 28-01-2008

Dit is wel de beste lens die ik ooit in me handen heb gehad. Eigenlijk alles is perfect aan deze lens, scherpte, contrast, de bouw. Er zijn maar drie dingen die wat minder zijn, en dat is de kleur van de lens zelf. Op foto's lijkt het een witte lens, maar het is meer wat beige, niet echt heel mooi maar kan er mee door. Het gewicht had opzich iets lager gemogen maar na een aantal minuten went het wel (het is opzich soms wel prettig met een wat zwaardere lens), en uitterraard de prijs. Het is een dure lens, maar hij is zeker het geld waard.
Als je zit te twijfelen tussen de f4 of de f2.8 zou ik voor de f2.8 gaan. Het kost je heel wat meer, maar je hebt het echt nodig.

Ruud S. 20-05-2007

Eigenlijk sloot de 100/400mm beter aan bij de lenzen die ik al had, ( 50mm 1.2 + 85mm 1.2)maar de lichtsterkte en de draairing voor in/uit zoomen gaf de doorslag om deze te kiezen. Ik heb de 5d body, dus een full frame censor. Geen licht afval te constateren in de hoeken. Weergaloos snel met scherp stellen.
Geweldige lens.

Sander van Vugt 29-03-2007

Wow wat een lens. Geweldige dieptewerking, fotograferen met weinig licht, ik ben verliefd...

remco18s 20-02-2007

Ook ik heb na lang overwegen de 70-200 aangeschaft vanwege de lichtsterkte en de IS. Deze lens heeft alles wat je nodig hebt! Had de 100-400 dit maar....

Ook samen met mijn 24-70L is het pakket helemaal compleet! Super koppel en superscherpte!

Alleen de prijs tja....

20D 29-09-2006

Een perfecte zoomlens bestaat niet maar deze komt aardig in de buurt, dit is
mijn favoriete lens en zit 90% op mijn body... Scherpte is waanzinnig en
benadert de scherpte van de vaste lenzen van Canon. Verder zijn de L
kwaliteiten duidelijk zichtbaar.... Kleur, contrast, verzadiging, duurzaamheid
zijn top! Image Stabilisator is werkelijk fantastisch, @200mm op 1/20 uit de
hand is te doen!
Als ik 1 nadeel mag noemen zou het het gewicht zijn maar dit mag de pret niet
drukken bij het zien van de foto's aan het einde van de dag.

EOW 08-08-2006

Lang twijfels over de hoge kosten van deze lens gehad. Uiteindelijk (geholpen
door een leuk prijsje in een loterij) gekocht en geen moment spijt gehad.
Sublieme lens, IS werkt uitstekend. Het gewicht is aan de hoge kant maar is
goed te doen. Als je het geld hebt niet langer twijfelen.

Sir C 02-08-2006

Werkelijk een toplens! Je moet flink sjouwen ivm het hoge gewicht, maar de
resultaten zijn meer dan de moeite waard. Als de prijs te hoog is, ga dan voor
de 70-200/F4L; qua prestaties een pietsje minder, maar hij kost (en weegt)
minder dan de helft.

Samen met de 24-70/F2.8L een erg fijn koppel om knisperende foto's op te
leveren.

Hiervoor in het bezit geweest van de 28-80 en 75-300 standaard objectieven,
maar die vallen in het niet bij bovengenoemde.