Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM

Lenstype
telezoom
Sony SEL70200GM

mamboe29 15-04-2014 Product maand in bezit

Ben geen professionele fotograaf maar wilde een goede lens om met name natuur/dierenfoto's te kunnen maken. En dat kan. Zelfs met de video opties op mijn EOS 700D hele goede opnames gemaakt. En ik heb eindelijk de foto's die ik wilde maken. Lens is wat zwaar maar daar wende ik snel aan. Kan niet meer zonder.

Zoekertjes 31-05-2013 Product paar weken in bezit

Een hele fijne lens voor een redelijke prijs. Het gewicht is even wennen maar dan is het ook goed.
Maakt mooie scherpe foto's en heeft als voordeel dat er ook een vergrendeling op zit zo dat de lens niet naar beneden uitschuift.

lexter 26-02-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik heb in verschillende situaties met deze lens gefotografeerd van landschap tot en met rallysport.
En deze lens voldoet uitstekend, ook bij continuopnames (burst) die ik gemaakt heb bij o.a. in de rallysport. De foto's zijn verbluffend scherp te noemen. In vergelijking met de foto's van een collega die schiet met een 200mm F 2.8, L serie, zie ik nagenoeg geen verschil, bij de shoots die we samen gemaakt hebben tijdens dit evenement.
Een lens die misschien wat zoemd bij veel en snelle focus, maar het weegt niet op tegen de foto wat je er voor terug krijgt.
Deze lens doe ik niet meer weg!

piet2332 13-07-2011 Product paar dagen in bezit

6,2
Op 300 mm absoluut niet uit de hand te fotograferen, hiervoor zul je absoluut een statief moeten gebruiken en dan nog ....

Maakt veel herrie, de motor hoor je behoorlijk.

paxmeijer 08-07-2011 Product kwartaal in bezit

gebruik de lens met name voor fotografie met dieren, hij geeft hele scherpe plaatjes met een mooi bokeh(wazige achtergrond door diafragmagebruik). Is niet echt zwaar, enige schrik was dat de gyroscoop in de lens een behoorlijke herrie maakt...maar daar wen je aan en het bepaalt niet de foto! Goeie prijs en inderdaad hij is zwart en niet zo'n lelijk opvallend wit ding

Omnia123 29-12-2010 Product paar dagen in bezit

De Canon 70-300 mm is een buitengewoon mooie lens, die verrbluffend scherpe plaatjes aflevert, zeker t/m 250 / 270 mm. In de 300 mm stand wordt het beeld iets "softer".

Ooit heb ik een Canon 70 - 200 gehad. Toen wij in de dierentuin liepen, had ik meer bekijks met die witte toeter voorop, dan de ijsberen. Alleen dat al was voor mij een reden om die lens weer te verkopen. Achteraf kan ik vaststellen, dat -zo er al een verschil te zien is- dit bijzonder gering is. Je wilt met zo'n wit geval voor je buik echt niet in bepaalde wijken van grote steden rondlopen.... Merkwaardig genoeg zie ik dat argument hier weinig voorbij komen, terwijl er onder hobbyisten wel veel over gesproken wordt. Zou Canon ook een gewone zwarte uitgave op de markt brengen, dan zouden zeker meer hobbyisten de aanschaf van de 70 200 lens overwegen.

Tot die tijd doen we het met de 70-300 en dat is beslist geen straf!!!

canonmen 31-10-2010 Product half jaar in bezit

9,4
Een goed objectief voor een scherpe prijs .
Het scherpstellen gaat lekker snel .
Kleur en contrast is goed tot zeer goed te noemen .
Al met al je krijgt veel waar voor je geld .
Eeen echte aanrader .

morrison1977 31-07-2010 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch lens. Heb de lens nu zo'n half jaar in mijn bezit en er al behoorlijk wat foto's mee gemaakt.

Ik vind de kwaliteit van de foto's echt heel goed. Het scherpstellen gaat snel. Vooral een dikke plus bij portret foto's en foto's van dieren.

Al met al super tevreden mee en voor deze prijs zeer zeker de moeite waard!

Henk33 29-07-2010 Product kwartaal in bezit

Een perfect objectief, zeker voor amateur gebruik. Kwalitatief tegen het professionele aan, waar ik ook veel ervaring mee heb. Scherpte zeer goed bij lange brandpuntsafstanden. Vervorming bij de kortste brandpuntsafstand relatief weinig. Volgens mij heeft de schrijver van een eerdere review (Roan52)gezien zijn ervaringen een defect objectief. Scherpstelling met USM is eveneens goed, alleen kan de motor m.i. wat stiller.
Mijn totaal oordeel voor dit objectief voor amateurgebruik een zeer dikke 9.

Roan52 15-07-2010 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb een tijd lang de 70-300
lens gebruikt op mijn 500D vanaf ongeveer 225mm zijn veel foto's niet scherp genoeg en niet bruikbaar om op de pc nog eens uit te vergroten
heb de scherpte op mijn toestel nog verhoogd maar dit heeft ook geen effect degelijkheid laat ook te wensen over vooral uitschuifbaar gedeelte heb lens ondertussen weer verkocht.

020020 21-04-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de lens nu twee jaar en ben zeeer tevreden. Redelijk licht in gewicht en dus voor op reis is dit geen zware bagage. Met zijn IS kan je leuk fotograferen uit rijdende voortuigen. Maak er ook hele mooie portret mee met mooi wazige achtergronden.
Tevens veel meer camera dan de 75mm300mm die nogal plastic aanvoelt.
Ik ben er abslouut blij mee!

Herman Suiskind 16-02-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze lens al een paar jaar op mijn EOS 400d. Dit naar alle tevredenheid. Er is goed mee uit de hand te fotograferen. De stabilisatie werkt erg goed. De lens is niet al te zwaar en ook niet al te groot. Dus ook tijdens vakantie ontzettend goed te gebruiken. Prijs kwaliteit verhouding vind ik erg goed.

jvh11 23-12-2009 Product paar dagen in bezit

7,6
Mooie lens. Licht van gewicht. USM en IS werken prima. Alleen de AF heb ik weleens problemen mee. Ook de degelijkheid: als je de lens op 300mm zet wordt de lens behoorlijk stukje groter. Dat stukje dat er bij is gekomen vind ik niet erg degelijk en er zit ook ruimte tussen het voorste lens gedeelte en het achterste lens gedeelte. Voor de rest prima ding scherp zat en snel genoeg alleen af en toe heb ik ruzie met de AF. Dan kan hij niet goed scherpstellen op punt waar ik hem opricht. Ik heb langzamer hand zo'n 25.000 opnames ermee gemaakt en het blijft gelukkig wel canon kwaliteit. Goed dus. Ik gebruik hem in combinatie met een Canon EOS 1000D.

Mvg Jvh

Kogema 17-12-2009 Product paar weken in bezit

Ik heb deze lens nu een drietal weken in mijn bezit en ik ben heel tevreden. Twijfelde tussen de 70-200 f4 maar toch voor de 70-300 gegaan en ik heb er geen spijt van.
AF is snel, eerst buiten getest en ik was verbaasd over de resultaten, nadien binnen ook nog wat kiekjes genomen ISO 400 en 800, de resultaten zijn werkelijk heel goed te noemen!
Samengevat een echte aanrader!

Kogema

Bornova 12-07-2008 Product paar dagen in bezit

9,6
Sinds 'n paar dagen in bezit van deze krachtige lens. Het heeft alles in huis om prachtige foto's vast te leggen. Kwaliteit/prijsverhouding is grandioos.

Niet nadenken, gewoon kopen:-)

Kinsum 26-06-2008 Product paar dagen in bezit

Geweldige lens, paar dagen in bezit nu. Wat een verbetering met de Kit lens, dacht dat het wel zou meevallen. Scherpe foto's, snel scherpstellen, goede kleurbalans.

hij is groot, maar niet hinderlijk (fotografeer met een eos 450d)

kortom wie hem nog niet heeft: KOPEN!!

Mr Marco 17-04-2008 Product kwartaal in bezit

Geweldige lens. Heb hem nu een aantal maanden en blijf me verbazen over de mooie scherpte in de foto's en het contrast er in. Echt super.

Cleosun 23-08-2007 Product kwartaal in bezit

helemaal met je eens. Pola is aan te passen op moment supreme. Gewoon een topper, i.c.m. 17-85 zit je gebakken! Het is de kunst van de fotograaf en niet zijn skills. Duidelijke zaak..... Degelijkheid is altijd prima tenzij je er wilde dingen mee wilt gaan doen.... Is niet nodig bij dit superobjectief. IS wel, verywelcome!!!

Rens V. 22-08-2007 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit objectief nu bijna een jaar, en ben er dik tevreden over. Een echte aanrader. Het bereik is meer dan goed, de IS werkt perfect (ik heb al scherpe foto's gehaald op 200 mm met een sluitertijd van 1/30) en je valt er niet zo mee op als met een L-lens ;-). Een nadeel kan het roterende frontelement zijn bij het gebruik van circulaire polarisatiefilters, maar dat was voor mij geen bezwaar.

mgimau 20-08-2007 Product maand in bezit

Heb nu al een aantal foto's met deze 70-300 gemaakt. En gewoon weg een super lens. Natuurlijk zijn de L-lenzen nog beter. Maar deze lens doet er zeker niet voor onder.

Het zoom bereik zoombereik is fantastisch.
Scherp stellen gaat ook vrij snel ondanks de micro USM.
De IS is geen overbodige luxe, vooral niet in de 300 zoom. De IS is zelfs ontzettend prettig. men heeft tevens twee IS standen. 1 voor alle richtingen en 2 voor alleen stabilisatie in de hoogte (vooral handig bij bewegende beelden.

contrast, kleur scherpte gewoonweg super.

Enigste minpuntje is de groote en de zwaarte van de lens, maar dit valt in het niets bij de kwaliteit.

Ik gebruikt ook de 17-85 IS USM, in combinatie met deze lens heb je een geweldig duo voor de amateur fotografie. Ik vind de 70-300 kwalitatief beter dan de 17-85 overigens. Alhoewel de 17-85 ook een geweldige lens is.

Heb van de 70-300 nog geen minuut spijt gehad en is is daarbij nog eens vriedelijk voor de beurs.

Een echte aanrader!!!