Canon EF 50mm f/1.4 USM

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

advofoto 03-07-2019

Prima lens voor een schappelijke prijs

Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Nadat mijn vorige lens EF 50mm f 1.4 na enige jaren gebruik in de strijd gesneuveld was per omgaande zo'n zelfde lens besteld bij KameraExpress. Dat zegt denk ik genoeg over de tevredenheid m.b.t. dit lensje. Heb ook diverse L lenzen van Canon, maar voor deze prijs is de 50 mm zeker kwalitatief prima in orde

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • mooi bokeh
  • lichtgevoelig

Diana Ekkert 08-12-2018

Uitstekende beeld

Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Met deze lens trek je heel mooie foto's. Zelf s'avonds binnen gebruik je geen flits. Foto is scherp . Achtergrond kan je heel wijzig doen.

Eriksan 21-07-2017

Een must have-objectief

Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Na jaren met een zoomobjectief te hebben gewerkt, besloot ik om terug te keren naar de basis en om mij een standaardobjectief aan te schaffen. In het begin is het even wennen aan de vaste brandpuntsafstand. De haarscherpe foto's en het lichtsterke objectief maken echter heel veel goed.

Pluspunten

• hoog kleurcontrast
  • veel scherptediepte
  • mooi bokeh-effect

Minpunten

• zonnekap plaatsen niet mogelijk
  • coating?

K.Tien 22-08-2018

Hoe bedoel je zonnekap plaatsen niet mogelijk, natuurlijk wel, ik heb de lens ook en wel met een geplaatste zonnekap, dus verklaar je nader.
Wat bedoel je met coating?

Marinka 17-11-2016

Full Frame

Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Heel erg blij met deze lens, maakt prachtige portretjes. Ik loop alleen tegen een probleem aan, ik wil binnenkort de Canon 5D Mark IV aanschaffen, maar ik vraag me af of deze lens daar ook op past? Want dat is namelijk een full frame en ik gebruik hem nu op mijn Canon 60D. Ik kan dit namelijk niet duidelijk ergens vinden. Ik hoor het graag!

Peter 13-12-2016

Dag Marinka! Ik lees net je review. Wat betreft je vraag: geen probleem. Alle Canon EF-objectieven passen op een fullframe. De EF-S objectieven passen alleen op crop sensors (zoals op je 60D). Dus je kunt dit objectief ook op je 5D Mark IV (goeie keuze!) gebruiken. Groet, Peter

N v.d. Est 03-07-2012
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Lang verhaal kort van deze lens komen vaak slechte versies op de markt.
Dus een tip, als je deze koopt hem meteen tot het uiterste gebruiken zodat hij binnen de winkel garantie kuren laat zien als hij deze heeft.

Mijn eerste lens stelden zeer slecht scherp,
hij zag eigenlijk niks zodra het ging schemeren.
Dat is nou niet echt handig want waar koop je nou een licht gevoelige lens voor?

Na wat onderzoek online bleek dit een veel voorkomend probleem te zijn waar menig fotograaf na 2 maanden tot een half jaar flink wat reparatie kosten voor heeft neer geteld omdat er een zwak zit in de draaiende onderdelen van de lens.

Hoe dan ook had ik geluk en kreeg mijn lens na een week een contact fout met mijn body en kreeg ik meteen een nieuwe bij de foto klein.

God wat een verschil, meerdere concerten al mee gefotografeerd waar echt minimaal licht was en scherp stellen als je zou verwachten van een ultrasonic motor.

Dus als je problemen hebt met scherp stellen, of hij niet aan je verwachtingen voldoet qua af ga terug naar de winkel en vraag een nieuwe. Kans is dat je een beter in je handen krijgt.

Geert01 12-06-2012
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Deze Canon EF 50mm f/1.4 USM is voor mij een kanjer van een lens op mijn Canon Eos 550D body. Redelijk snelle AF, scherp en mooie kleuren. Welliswaar is mijn oude Russische Helios 58mm 2.0 manuele lens verreweg de mooiste van de twee qua kleur en scherpte, maar een AF is toch wel erg gemakkelijk. Deze Canon is echt een aanrader, ook omdat hij lekker lichtsterk is.

Hugo1975 07-09-2011
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Na een tweetal negatieve ervaringen met de sigma 50mm equivalent, uiteindelijk dit objectief genomen. De beeldkwaliteit is prima, mooie kleuren en contrast. Het AF meganisme is niet de modernste en snelste maar wel effectief. De degelijkeheid is ok (voor zover ik nu kan inschatten).

Ash14 29-05-2014

Welke is dan wel de modernste/snelste? En zou je die er voor willen inruilen?

fotofreaker 12-05-2010
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Met een APS-C camera en een 50mm lens fotografeer je bijna precies wat je ziet.
De 50mm 1.4 usm van Canon heb ik gekocht op mijn Canon 40d. Ik heb even zitten twijfelen tussen de 1.8mk2 en de 1.4. Het werd de 1.4. Ik wil de lens vaker gebruiken en de 1.8mk2 leek me technisch toch niet zo'n hoogstandje. (dat zegt niets over de optische kwaliteit die wel goed is.) De 50mm 1.4 werkt zowel binnen als buiten zeer goed. Ondanks het feit, dat hij al wat ouder is stelt het objectief zowel binnen als buiten snel en vrijwel geruisloos scherp. De micro usm motor voldoet goed. Vooral binnen kun je mooie foto's maken zonder flitslicht 2.0 en 1250 iso. De kleuren en het contrast zijn zeer mooi.

marcedwin 26-11-2011

Het klopt niet wat je zegt. 50MM is precies wat het menselijk oog ziet. Maar dan moet je deze lens wel op een fullframe camera zetten. De 40D (zeer goeie camera overigens) heeft een cropfactor van 1.6, dus feitelijk wordt het een 80MM lens.

Wouter-Canon 02-04-2010
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Na enkele duizenden foto's te hebben genomen met deze 50 f1.4 kan ik wel zeggen dat het een van mijn favorieten is geworden. Prachtige dromerige plaatjes met nostalgische kleuren, zoals al vaker gezegd geweldig voor portretten. Technisch niet volmaakt, de scherpstelling is niet altijd even accuraat en vol open is hij niet echt scherp meer te noemen, maar dat geeft deze lens mischien wel zijn boeiende karakter.
En deze lens is licht en klein dus makkelijk mee te nemen. Zijn geld zeker waard!

Floriaan 11-03-2010
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Ik heb de 50mm F1,4 nu 1 maand in bezit, hier voor heb ik alleen maar met L lenzen gewerkt, dus ik ben erg verwend...
Alle reviews op internet gaven aan dat het prijs verschil met de f1,2 het resultaat niet waard was. Dus heb ik voor de f1,4 gekozen.
Het viel mij meteen op dat de scherp stelling langzamer en minder nauwkeurig is en dat de bouwkwaliteit slecht is in verhouding met een L lens. Maar de f1,4 is echt fantastisch! Vooral met portretten komt deze lens helemaal tot zijn recht.
Ik heb echter gemerkt dat waneer de scherp stel afstand groot wordt bv 10 meter, als je dan op f1,4 zit de beeldkwaliteit zeer slecht is, van af f2 (en verder) is het weer goed.
Naar mijn mening dit een zeer goed objectief, je moet er alleen wel even mee leren werken....

Ik hoop dat je iets aan deze review hebt.

Mvg,

Floriaan

TOM2 20-12-2009
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Ik heb de 50mm/1.4 een maand geleden gekocht voor een trip naar Egypte, samen met de Canon 500D en de nieuwe 18-200mm. Even wennen, al dat nieuwe spul! De bedoeling van de 50mm/1.4 was om binnen te kunnen fotograferen zonder flits, met name in musea etc.
Het blijkt een heel fijne lens te zijn, ragscherpe, levendige beelden, snelle scherpstelling en Image Stabilazer mis je met 1.4 niet snel. Binnen bruikbaar, al werd ik tot nu toe bij elk museum 'gesnapt' en kon ik mijn toestel inleveren voor het betreden... Buiten óók zeer bruikbaar, zowel overdag als in minder gunstige lichtomstandigheden. De 18-200mm houd ik voor het gemak, de 50mm/1.4 voor het maken van de mooiste foto's! Wat betreft de degelijkheid moet ik gokken, het objectief doet nogal plasticachtig aan maar heeft (in tegenstelling met de 50mm/1.8) in ieder geval wél een metalen vatting. Voor een ruime 300 euro een aanrader!

AEPE 15-03-2009
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Deze lens heb ik op aanbeveling gekocht.Als portretlens buitengewoon goed,wou hem als landschapslens gebruiken,maar door de crop-factor(x1,6) niet echt als zodanig geschikt.Misschien wel op full-frame?
Voor portret echt de ideale lens vanwege de F1.4(bokeh) en ragscherpe beelden.De USM is snel en stil.Kortom een must-have in de kit van de prof/semiprof/amateur.

titatimcio 13-02-2008
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Geweldige lens. stelt super snel scherp en is vlijm scherp vanaf f 3.5-5.0. Heerlijk lichtsterk. Super als portretlens 50X1.6 ~ 80 mm. Zeer betaalbaar, zeker tweede hans. Het scherpstel mechaniek is wel gevoelig. Heb de front lens een keer gestoten en moet er een nieuwe schepstel tubus in laten zetten

karel-1 19-10-2007
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Ik heb de lens nu ongeveer 6 mnd en ben zeer te vreden over deze lens , ik snap niet dat sandervanvugt dit een slechte lens vind .
ik gebruik deze lens o.a speciaal bij concerten met weinig licht en portret-foto,s.
vanaf f2 is hij erg goed en vanaf f4 is het een topper

sandervanvugt 08-10-2007
Geschreven voor: Canon EF 50mm f/1.4 USM

Grappig lensje, maar biedt te weinig kwaliteit. Ik gebruik hem op een 30D en het valt op dat er continue weer problemen zijn met scherpstellen. Ik snap het prijsverschil met de 50mm:1.2 lens, ben bang dat ik die toch maar eens moet gaan kopen want deze lens stelt me eigenlijk teleur.

Frans Herman 28-08-2013

Ook ik heb continue problemen met de scherpstelling.
Ik ga nu voor de derde keer naar de canon techno centrum om deze lens weer opnieuw te laten nakijken.
In mijn ogen een waardeloos product.