Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

F. Valstar 01-02-2009

Ik heb me in oktober een Sony Alpha 350 met kitlens aangeschaft.
De kitlens komt op de 350 te kort, dus na veel zoeken en lezen de sigma 17-70 aangeschaft, voor mij ging een nieuwe wereld open, prachtig scherp warme kleuren, voelt stevig en degelijk aan.
Kortom..dik tevreden.

Wienand 23-07-2008

Heb dit objectief aangeschaft tegelijk met de Nikon D200. Het is een fijn objectief met voldoende bereik voor het dagelijkse gebruik. Ook het grote diafragma bij de uiterste groothoek is erg prettig. Over de beelden die ik ermee geschoten heb ben ik dan ook erg tevreden. Zowel wat betreft landschappen en steden, maar ook mensen en portretten. Ook de matte finish van het objectief en de zware bouw zijn zeker pluspunten.
Enig punt is dat bij minder licht de scherpstelling wat lastig wordt, zeker bij wat langere brandpuntsafstanden.

Walter20071 20-06-2008

Wat een fijne lens. De groothoek op 2.8 is echt apart. Van 5 cm vanaf het gezicht het hele gezicht er op. De rest kan worden gebruikt als reguliere handzame zoom.
Een topper voor iedereen die niet te veel van lens wil wisselen.

Tinus41 08-06-2008

Deze lens vorig jaar gekocht voor mijn net (tweedehands) aangeschafte Canon EOS 350D body. Omdat ik op zoek was naar een allround reislens kwam ik al snel bij de canon 17-85 IS USM en deze Sigma 17-70 uit. Naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig, en een test op internet en de prijsstelling heb ik gekozen voor de Sigma. Dat ik hem vervolgens ook tweedehands kon aanschaffen voor 225 Euro maakte het alleen nog maar aantrekkelijker.

Over alle brandpunt afstanden (17 t/m 70 mm) maakt deze lens prima foto's zonder vertekeningen. Inderdaad een ideale reislens dus.

Wat betreft de scherpte kan ik me aardig vinden in de testresultaten op Photozone.de. Pas vanaf f4.0 lukt het om scherpe foto's te maken. Tussen de f2.8 en f4.0 worden foto's, met name naar de randen toe, al snel onscherp. het heeft dus even geduurd voor ik de lens helemaal door had, maar nu ik de beperkingen ken heb ik er al heel wat dierbare platen mee geschoten.

Inmiddels heb ik een canon 50mm f1.8 aangeschaft voor situaties waar ik een lichtgevoelige lens nodig heb die wel presteert als het om scherpte gaat.

Al met al is deze lens, zeker voor het geld, een aanrader als allround lens.

Mr MDV 04-06-2007

Ik gebuik deze lens op de Nikon D80. De lens levert ronduit softe plaatjes op. Ik vindt de plaatjes in groothoekstand bij F 2,8 en F 4 nagenoeg onbruikbaar door onscherpte en duidelijke kleurschifting. Pas vanaf F 8 wordt hij enigzins bruikbaar. Heb de lens vergeleken met de goedkopere kitlens Nikon 18-55 F 3,5-5,6 en deze scoort beter qua scherpte en kleurschifting. Ik vind de Sigma geen aanrader.

Booker 22-05-2007

Booker Bouabbane Lahcène; deze lens is een absolute aanrader. Ik betwijfel de eerste keer of er op dit moment in deze prijsklasse en zoombereik een betere lens te krijgen is. Ik heb deze lens vooral gekocht om zijn 1f2.8 lichtsterk. In vergelijking met een Canon 24-70 2.8 (ondertussen verkocht) is deze lens een veertje. Zonder verscherping in Photoshop zijn de foto's uit D50 met deze lens al behoorlijk scherp. Na verscherping is het resultaat echt geweldig. Qua degelijkheid kan deze lens natuurlijk tippen aan een Nikon D lenzen, maar voor de hobbyfotograaf (zoals ik) lijkt me dit geen enkel probleem. Autofocus voldoet ook prima. (Op Nikon D50) een paar weken in bezit. Ik heb vorig week in Sint Guido Kerk fotografeerde de eerste communie, de lens gewoon geweldig. Ik gebruik de lens op Nikon D50, binnen met flitser SB 600

Booker

Harm van den Heurik 17-03-2007

Deze lens is een absolute aanrader. Ik betwijfel of er op dit moment in deze prijsklasse en zoombereik een betere lens te krijgen is. Ik heb deze lens vooral gekocht om zijn lage gewicht. In vergelijking met een Canon 24-70 2.8 (ondertussen verkocht) is deze lens een veertje. Zonder verscherping in Photoshop zijn de foto's uit m'n 30D met deze lens al behoorlijk scherp. Na verscherping is het resultaat echt geweldig.
Qua degelijkheid kan deze lens natuurlijk tippen aan een Canon L lens, maar voor de hobby-fotograaf (zoals ik) lijkt me dit geen enkel probleem. Auto-focus voldoet ook prima. (Op een Canon 30D)

sinicomajo 08-02-2007

Snelle autofocus, scherpe foto's ook binnen. Goede prijs kwaliteit. Voldoet in combinatie met Nikon D50 prima, weinig last van chromatische abberratie (paarse randjes) over het hele bereik. Redelijk zwaar maar compact, ligt goed in de hand.

c a b 04-02-2007

wow dit is prijs technies een topper, zeer veelzijdig .
maak echt zeer scherpe foto,s ook in macro stand .
echt een topper zeker voor de prijs.
ps ik gebruik hem met een canon 400D
de scherp stelling is fenomenaal snel.

Pablo 27-01-2007

Geweldige lens. Goede scherpte en contrast. Goede, redelijk stille en zeer snelle scherpstelling, ook met weinig licht. Weinig last van chromatische abberatie (kleurrandjes). Helaas wel meer vignettering. Ook is hij redelijk zwaar, maar kwaliteit heeft zijn prijs....

R Wagenaar 04-12-2006

een hele mooie lens die echt scherpe foto's
maakt en ook ook van dichtbij (macro) scherp.
ik gebruik hem op een nikon d50 wat een perfekte combi is.

het is echt een geweldige lens die niet onder doet voor de 18-70 van nikon.
ook bij minder licht nog goede resultalen .een zeer tevreden gebruiker.
voelt ook zeer degelijk aan.