Canon EF 400 mm f/5.6L USM - Reviews

canonmen 20-07-2011 Product kwartaal in bezit

Een dijk van een objectief deze vaste 400 mm van Caonon.Hij is echt super snel met focussen .Pracht scherp en de kleuren zijn levensecht .Hij heeft inderdaad wat licht nodig maar ik heb ook gefotografeerd met de vaste 300 mm met 1.4X converter en dan zit je ook op de 5.6 dus dat maakt geen verschil.Hij is als een tank gebouwd deze 400 .Een super lens die ragscherpe plaatjes kan maken .

Sander Miedema 06-04-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik deze lens icm een Canon 7D en maak mooie foto's van natuur. Vooral Oostvaardersplassen ben ik veel te vinden. Op die afstanden heb je wel een grote lens nodig. 400mm is dan al wat aan de krappe kant maar wil je relatief goedkoop dan is dit wel een super lens. De 100-400mm van Canon presteerd een stuk minder. Zoek maar op "forgotten 400" via google dan vindt je een test tussen deze twee. Ik heb deze tweedehands gekocht en de lens is van 1998. Daar merk je absoluut niets van. Zolang het glas goed is kun je de lens prima tweedehands kopen. Nieuwprijs is rond de 1200-1300 euro. Tweedehands kun je ze voor 800 euro wel krijgen, ondanks dat hij 12 jaar was toen ik hem kocht, hij was het geld meer dan waard. Enige beperking is dat je dus geen zoom hebt, maar op grote afstanden en voor kleine vogels wil je ook niet minder dan 400mm brandpunt dus dan gebruik je vaak geen zoom. Ik had hiervoor een Sigma 120-400 OS HSM maar die heb ik verkocht omdat ik een waas over foto's had op grote afstand met 400mm genomen. Deze lens heeft daar geen last van dus dat was voor mij de reden om over te stappen. Als je een Canon L-lens kwaliteit hebt gezien, wil je niet meer anders.

sSunshine 05-06-2009 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels heb ik m al ruim een jaar in huis en ik moet zeggen, ik ben er superblij mee en de resultaten zijn verbluffend!

Zuke 04-10-2006 Product paar weken in bezit

Fantastische lens, die wel wat licht nodig heeft voor de mooiste shots. Als je
net als ik daglicht / watersporten fotografeert zit je met deze lens absoluut
goed, zeker voor de prijs. Combineer deze lens met een degelijke monopod en een
moderne body (ISO 1600 in de schemering doet wonderen) en succes is verzekerd!