Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jos 27-11-2021

Top objectief

Ik gebruik de Sigma 150-600 mm op een Nikon D7200, dus een cropsensor (dx sensor), waardoor de brandpuntsafstand 225-900 mm wordt. De camera gebruikt hierdoor ook meer het midden van de lenzen, waardoor het resultaat verbluffend goed is. Ik heb hem getest en ben erg blij met het resultaat: scherpe foto's, ook in de hoeken. Het gewicht van bijna 2 kg is even wennen, maar bij het fotograferen helpt de stabilisatiefunctie heel goed mee; ik kan goed uit de hand scherpe foto's maken op de 600 mm instelling (dus eigenlijk 900 mm) met zelfs tijden rond de 1/100 sec! Er wordt een draagriem meegeleverd voor het objectief en voor de bijbehorende tas, handig. De statiefhouder kan gemakkelijk van het objectief afgehaald worden, maar erop is hij handig bij het dragen. Bediening van de zoomring en de scherpstelring gaan vrij soepel. Top objectief dus voor deze prijs (€ 899).

h*********@h********** 08-10-2021

Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C

Goede telelens en niet te zwaar. Gemakkelijk mee te nemen in de tas. Voor de hobbyfotograaf meer dan genoeg. Oké de Sports uitvoering is sneller maar ook 800 euro duurder en bijna 1 kg zwaarder.

Dirk 01-05-2021

Topper

Geweldige lens voor wildlife en vogels. Voldoet aan alle verwachtingen. een aanrader! eerste vogel die voor de lens kwam was een torenvalk, wat een super scherpte met deze lens!

Pluspunten

• Scherpte
  • auto focus

Minpunten

• gewicht wat zwaar om uit de hand te fotograferen

EDgar 18-06-2020

ben benieuwd

vandaag de sigma 150-600 DG OS HSM Contemporary Nikon aangeschaft. Dit omdat de tamrom 150-600 G2 de komende weken niet leverbaar is. Daar ik binnenkort op vakantie ga was de keus dus snel gemaakt. Ik heb ook al een 17-50 2.8 van sigma naar tevredenheid, dus ga ervanuit dat deze ook weer goed zal zijn

Pluspunten

• gewicht
  • prijs

Minpunten

• beeldstabilisatie

Finn 03-07-2019

Goede lens

Prijs kwaliteit erg goed, heb hem tot nu toe 1 keer intensief op het circuit gebruikt en ging gemakkelijk. Alles is goed dichtbij te brengen en de kwaliteit is erg goed.

Wel raad ik mensen aan om voor langdurig gebruik een statief te gebruiken ivm het gewicht van de lens.

Pluspunten

• Scherpte
  • Prijs, kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• tikkeltje zwaar

Piet 12-01-2019

Betaalbare toplens.

Voor een fractie van de prijs van een Canon/Nikon/Sony lens heb je een topproduct. Werkt naadloos op Sony systeemcamera's met de Sigma mount MC-11

Pluspunten

• scherp
  • snel
  • licht

Minpunten

• weerbestendigheid

Marcel van den IJssel 06-01-2019

Degelijke lens voor een redelijk bedrag.

De keuze voor een degelijke lens voor een nog enigszins betaalbare prijs ging tussen deze Sigma en de Tamron 600 mm, Omdat de reviews en testen vergelijkbaar goede beoordelingen geven gekozen voor de Sigma vanwege de lagere aanschafprijs (400 euro gemiddeld goedkoper).
De lens nu 1 week in bezit en al drie keer op pad geweest. Wat opvalt is dat het gewicht meevalt ook als je wat langer op pad bent (vogel en natuurfotografie). Zelfs bij donker weer nog redelijk goede resultaten weten te behalen. Ook geeft de lens een degelijke indruk m.b.t. afwerking en bouwkwaliteit. Aanrader!

Pluspunten

• Prijs
  • Afwerking/ degelijkheid
  • Kwalitatief goede foto's

Minpunten

• Lichtsterkte
  • Autofocus kan haperen in donkere situaties

Ronald 20-04-2018

Geweldig objectief voor prima prijs

Een geweldig objectief, degelijk van uitvoering. Snelle stille autofocus. Mooi scherp. Het gewicht is even wennen, maar je hebt wel een 600mm in handen. Goed bruikbaar bij vogelfotografie.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit verhouding
  • scherpte
  • snelle autofocus

Minpunten

• lens schuift uit grotere brandpunten.