Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

canonmen 09-03-2012

De Tamron 90 mm macro maakt echt super foto,s .
Hij weegt niet te waar dus hij is makkelijk mee te nemen .De kleur weergave is ruim voldoende en de scherpte is echt fenomenaal het is een echte macro lens .Wat prijs kwaliteit verhouding betreft zou ik de Tamron zeker aanraden .Andere merken zijn een flink stuk duurder .Wat het in en uitzomen betreft ben ik het met veel mensen eens, hij is soms wat luidruchtig en de lens heeft geen interne scherpstelling maar dat neemt niet weg dat hij super foto,s maakt en daar gaat het om .

Marius28 23-11-2009

Na verschillende testen van macrolenzen te hebben bekeken, ben ik tot de conclusie gekomen dat deze lens het beste presteert. Qua scherpte doet de lens ook niet onder voor de Canon 100 mm macrolens. Is ook nog eens scherp geprijst. Een prachtige aanvulling op mijn wijdhoek en all-roud objectief.

RafM 07-09-2008

Optische kwaliteit van deze macrolens is vergelijkbaar met mijn Canon 70-200/4 L., dus uitstekend, zeker voor deze prijsklasse. Scherpte, contrast en kleurenweergave zijn prima; het bokeh (achtergrondvervaging) meer dan goed.
De AF is minder boeiend en eens uit focus duurt het lang om terug in te focussen. Een focuslimiter op 0,45 m vind ik niet erg praktisch evenmin als de met een luide klik uitschuifbare AF/MF.
De lens is redelijk licht en voldoende degelijk.
Een Tokina 100mm is waarschijnlijk degelijker gebouwd, maar ik verkies de Tamron 90mm voor de kleurenweergave.

rgronline 30-08-2006

Ook ik ben het niet eens met de eerste spreker, de kleurweergave vind ik juist
bijzonder goed. De lens is zeer scherp met een mooi bokeh. De schuif om te
switchen tussen MF en AF is erg prettig en de lens voelt solide aan. Absoluut
een aanrader!

RoBo_43 29-06-2006

Geweldig mooi objectief die heel veel te bieden heeft. Er is maar een minpnt te
noemen en dat is de echtheid van de kleurweegave, die is niet goed. Wie niet
erg vindt dat de kleurweergave niet natuurgetrouw is, heeft er een waanzinnig
mooie lens aan.